Ga naar inhoud

Te vroeg in de overgang?


Missy

Aanbevolen Berichten

Zijn er ook nog anderen die mogelijk in een te vroege overgang (kunnen) komen? Mijn moeder was nog geen 40 en het blijkt erfelijk te zijn. Volgende week dinsdag ga ik vragen of ze mij hierop hebben getest en wat de uitkomst was (of, als er niet getest is of ze dat alsnog willen doen). Ik ben 37 en de klok begint nu wel heel erg hard te tikken..

 

 

 

es.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben daar inderdaad ook op getest toen we begonnen aan een nieuwe reeks IVF pogingen. Ben 37 en mijn moeder was net 40 toen ze in de overgang kwam. Ik was ook bang dat de vele stimulaties er toe bij zouden dragen dat ik eerder in de overgang zou komen maar dat is volgens mijn arts niet zo. De overgang betekent niet dat je eitjes op zijn maar dat ze slecht worden van kwaliteit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Manoah,

 

 

 

Maar is het niet zo dat je in de overgang komt als je eitjes op zijn? Dat heb ik tenminste begrepen. Overigens kan je dan nog wel doorgaan met eiceldonatie. Maar ja, waar vindt je een donateur hiervoor?

 

 

 

Hmm, ik zal het dinsdag allemaal wel horen.

 

 

 

Bedankt voor je reactie!

 

 

 

Es.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik het heb begrepen is het als je op jonge leeftijd in de overgang komt niet doordat je eitjes op zijn maar doordat de kwaliteit slecht wordt. Ik was bang doordat ik al zoveel eitjes heb gekweekt daardoor in de overgang te komen maar dat is dus niet zo.

 

Maar misschien heb ik het niet helemaal goed begrepen hoor, beter dinsdag inderdaad nog even navragen !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Missy,

 

 

 

Ik snap dat je bang bent om vervroegd in de overgang te zitten.

 

Ik hoop voor je dat je arts je vragen goed kan beantwoorden. Ikzelf ben vervroegd in de overgang dit door een chemokuur op mijn negentiende.

 

Ik ben nu bezig met met tweede IVF poging met een donor. Door open de zijn naar mijn omgeving heb ik geen moeite hoeven doen om een donor te vinden.

 

Succes met alles en hopelijk laat de ovegang nog even op zich wachten.

 

 

 

groetjes Terry

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Terry,

 

 

 

Ik heb al wel van twee vriendinnen gehoord dat ze best willen nadenken over donorschap voor een eitje voor mij. Als het zover mocht komen dan moet ik er zelf ook wel heel erg over nadenken. Want het zijn toch genen van een vriendin/kennis en dan moet je allebei er wel heel erg zeker van zijn. Maar daar zal vast wel een oplossing voor zijn.

 

 

 

Voorlopig kan ik het nog proberen met mijn (slechte) eitjes..

 

 

 

Groetjes,

 

Es.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet dinsdag weer voor een begingesprek met de gynaecoloog. Dan kan ik vragen of ik versneld kan instromen (wachttijd is geloof ik een half jaar) vanwege die te vroege overgang. Dus ik hoop eigenlijk dit najaar te kunnen starten.

 

 

 

Maar ik ben wel blij dat er ontzettend lieve vriendinnen al hebben aangeboden mij te helpen mocht het nodig zijn.. Vind het zo'n lief gebaar.

 

 

 

Ben overigens de serie Friends aan het kijken (op DVD) en ben nu bij het stuk waar Phoebe de kinderen van haar broer gaat dragen (draagmoeder). pfff, vind het zwaar om te kijken ook al is het een comedy..

 

 

 

es.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Es,

 

 

 

Ik ben inmiddels 39 jaar, en 4 jaar bezig met zwanger worden. Bij de eerste testen bij de gynaecoloog, dat waren bloedtesten van de derde dag van mijn cyclus, bleek dat ik een verhoogde FSH waarde had. Dit duidt erop dat je eitjes op aan het raken zijn. Ik heb inmiddels 6 IUI's en 2 IVF behandelingen gedaan. Ik zit nu in de wachtweken van de tweede behandeling, dinsdag a.s. moet ik bloed laten prikken. Met de IVF heb ik (ondanks stimulatie met heel veel hormonen, het maximum dat ze doen) beide keren slechts 1 eicel gegenereerd en gelukkig is dit beide keren onwtikkeld tot een goed embryo. Een andere indicatie dat je eitjes op aan het raken zijn, is de AFC: op de derde dag van je cyclus wordt er via een inwendige echo gekeken hoeveel eitjes er klaar staan om die maand 'mee te gaan in de race' Deze AFC ( antral follicle count) moet minimaal 5 zijn om als 'positief'gezien te worden. Ik heb helaas nooit meer dan 3 eitjes gehad met die echo. Mijn 'lot' is dus vastgesteld op vervroegde overgang, met een minimale kans op zwangerschap. Mijn partner en ik zien eiceldonatie niet zo zitten, dus ploeteren we door met die paar eitjes die ik nog heb, in de hoop dat er nog ééntje tussen zit die wat meer kans maakt.

 

 

 

Ik hoop je zo wat meer semi-medische info gegeven te hebben, veel succes bij de gyne!

 

 

 

Terry, ik hoop dat je tweede poging lukt! Begrijp me niet verkeerd: ik snap heel goed dat er dames zijn voor wie eiceldonatie een geschenk uit de hemel is. Voor ons is het echter net een stapje te ver.

 

Liefs, mira

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

 

 

Ook ik had een te hoog fsh na mijn 1e afgebroken poging, en toen wilden ze de handdoek al in de ring gooien. Gelukkig na lang overleg mochten we toch nog een poging proberen, maar de dosering werd niet verhoogd. Na geen eileiders meer te hebben en ook een hoog fsh, waardoor ze het hadden over een vervroegde overgang, vond ik dit echt het ergste nieuws, ben je alles te boven, eileider eruit, andere eileider nooit ontwikkeld , afw baarmoeder en dan ook nog dit!! pfft Wij hebben gekozen voor een arts in dusseldorf, en niet meer in het EMC te willen behandeld worden, deze arts denkt erg mee, hoe het voor ons wel een succes zal kunnen zijn. Ik had bij de 2e poging 3 eitjes, waarvan 1 bevrucht, helaas nega test. De laatste poging met 450 IE puregon maar 2 eitjes, alleen eisprong gekregen dus te laat voor punctie, het is niet niks als er zo we inig eitjes zijn, en dat er ook nog gezegd word dat ik moeilijk te stimuleren bent, maar hoop ooit op 1 bevrucht eitje dat zich innesteld, dit is voor ons genoeg...

 

 

 

veel sterkte meiden,

 

gr Daan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Daan,

 

 

 

jeetje, jij krijgt het ook niet kado zeg!! Wat goed dat je een arts/ziekenhuis hebt gevonden die zo met je begaan is! Ik ben onder behandeling in het VU, daar heb ik meegedaan aan een onderzoek naar verhogd FSH en zwangerschapskansen met IUI en stimulatie met Gonal. Omdat ik hier 'braaf' mijn 6 IUI's heb gedaan, wilden ze ook de 3 IVF pogingen wel proberen. Ik heb alleen zelf het gevoel dat het snel achteruit gaat met mijn eitjes. In de IUI periode had ik ook nog 4 eitjes die te gingen groeien met een dosis van 225 Gonal, nu met de hoogste dosis groeit er maar eentje. Goed dat je de moed niet opgeeft, ik weet hoe moeilijk dat is!

 

 

 

 

 

Missy, heb je je gesprek met de gynaecoloog gehad?

 

 

 

groet, Mira

Link naar reactie
Delen op andere sites

HOERA!!!!! Ik ben zwanger!!!!! Met mijn 39 jaar, en verhoogd FSH (ruim in de twintig) en mijn tweede IVF waar slechts 1 eitje dat groeide waar dus 1 embryo'tje uit groeide, ben ik nu gewoon keihard hardstikke zwanger!!!!!Ik ben ongelofelijk blij, na bijna 4 jaar ploeteren en verdriet ben ik nu 4 weken en 3 dagen zwanger.........

 

 

 

liefs van een extatische mira

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mira,

 

 

 

Echt super dat je zwanger bent en dat met 1 eitje!! Er is zeker nog hoop voor ons. Laatst had ik er 2 en nu gaan we weer in juli beginnen, dit keer met menopur, maar wat ik al zei 1 is genoeg alleen nog even innestelen vind je niet!

 

 

 

Geniet van deze overwinning tegen de MM en het verhoogde fsh!! en natuurlijk samen van je zwangerschap.

 

 

 

Liefs Daan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Mira,

 

 

 

jij geeft ons hoop, juni is toch nog niet zo slecht!! 1 eitje en 1 embro en je bent 39, oh meid ik vind dit zo leuk om te lezen.

 

Je bent als lotgenoot zo op zoek naar hoop en dan lees je jou berichtje echt tof voor je!!

 

groetjes

 

pebbels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor de lieve felicitaties! Ik vind het allemaal nog wel erg onwerkelijk, heb ook geen echte verschijnselen, behalve dat ik niet echt lekker meer naar de 'grote'WC kan..... Ik heb gisteren de informatrice van moeders voor moeders op bezoek gehad en bij haar moest ik ook weer een test doen....en jawel hoor, weer positief!!! Haha hihi hoehoe , wat een feest is dit..!!!!!!!!Ik ben dan ook begonnen met het plassen voor de moeders voor moeders. Ik ben nog steeds wel afwachtend, moet volgende week dondedag voor mijn eerste echo en dat is voor mij wel een beetje het moment waar het 'echt'zal worden.

 

Maar laat in ieder geval 'mijn geval' een troost zijn voor iedereen die het niet ziet zitten: het kan dus ECHT, ook al geven ze je bij het ziekenhuis maar heel weinig kans!! Sterker nog, er zijn ziekenhuizen waar ik niet terecht kon met mijn hoge FSH, omdat de slagingskansen zo minimaal waren. Dus lieve meiden: hoe moeilijk het soms ook is: geef de moed niet op!

 

Natasja: ik heb je een beetje gevolgd op het wachtbankje, omdat we op dezelfde dagen hetzelfde schema hadden in het VU. Ik moest op 2 juni om 11.00 uur voor de punctie en op 4 juni om 14.30 uur voor de TP in het VU. Waarschijnlijk heb ik je daar dan ook wel gezien..? Bizar is het dan, dat het bij de een wel lukt en bij de ander niet....maar je ziet inderdaad: het KAN echt, tegen ieders verwachtingen in!

 

 

 

veel liefs van Mira

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihihi, Mira,

 

Ik had na de echo nog steeds nog een onwerkelijk gevoel.... Eh, eigenlijk nog steeds... Het was zo'n klein boontje... tja....

 

Maar lekker genieten van die echo hoor!!!

 

En ik herken dat van die wc wel... Hahahah, ga nu elke keer in de douche, die is veel ruimer en daar komen de bezoekers meestal niet.... Maar da's wel wennen, want ik ging altijd gewoon naar het toilet. Maar in dat kleine hokkie ook nog wurmen met die flessen leek me niet zo'n succes!

 

 

 

Groetjesssssssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier slecht nieuws: vanmorgen mijn 6 weken echo en er is geen hartslag. Het wordt een miskraam, hopenlijk komt het snel los, dan ben ik er van af, ik voel me echt K&*&% T.

 

 

 

liefs van mira

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden