Ga naar inhoud

de eerste zit erin


nicolas

Aanbevolen Berichten

Vanmorgen de eerste spuit Decapeptyl gezet. Het viel gelukkig reuze mee al heb ik wel een minuut of 5 tegen mezelf zitten zeggen dat ik het niet kon.

 

Toen gewoon door geduwt en het naaldje gleed er zo in, ik voelde niet eens iets.:hello2:

 

Het valt dus gelukkig mee. Ik zag er op tegen omdat ik helemaal geen prikinsturcties had gekregen.

 

Ze zeiden gewoon, het is heel makkelijk gewoon tussen duim en vinger de huid vast pakken en prikken :cry2:

 

Terwijl je toch altijd leest dat iedereen dus prik instructies krijgt.

 

Ben benieuwd of ik last krijg van bijwerkingen :shower1:

 

Maar ik denk positief dan zal het allemaal wel meevallen hoop ik.

 

 

 

groetjes:bye:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahah, mijn prikinstructie was ongeveer net zo. Wel kreeg ik ook nog een blaadje mee waarop stond hoe je moest spuiten en een tekeningetje van de gebieden waar je mag spuiten.

 

Ze lieten me ook even de naald zien enzo...

 

Maar ik heb bij mijn man ook wel eens een spuit gezet, dus voor mij was het niet zo eng. En ik had al 5 jaar geleden eens pregnyl gespoten bij mezelf.

 

 

 

Maar fijn dat het is meegevallen!

 

Hopelijk heb je ook, net als ik, niet zoveel last van de bijwerkingen! Succes!!!

 

 

 

Groetjessssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen de eerste spuit Decapeptyl gezet. Het viel gelukkig reuze mee al heb ik wel een minuut of 5 tegen mezelf zitten zeggen dat ik het niet kon.

 

Toen gewoon door geduwt en het naaldje gleed er zo in, ik voelde niet eens iets.:hello2:

 

Het valt dus gelukkig mee. Ik zag er op tegen omdat ik helemaal geen prikinsturcties had gekregen.

 

Ze zeiden gewoon, het is heel makkelijk gewoon tussen duim en vinger de huid vast pakken en prikken :cry2:

 

Terwijl je toch altijd leest dat iedereen dus prik instructies krijgt.

 

Ben benieuwd of ik last krijg van bijwerkingen :shower1:

 

Maar ik denk positief dan zal het allemaal wel meevallen hoop ik.

 

 

 

groetjes:bye:

 

 

 

Suc6 meid,

 

 

 

Hoe lang moet je prikken? en is dat 1 keer per dag?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de eerste en 1 x per dag ´s-morgens.

 

Dan heb ik 20 mei de eerste echo en krijg te horen wanneer ik puregon moet spuiten en daarna zal rond de 27 a 28 de punctie zijn.

 

Wordt nu echt spannend hoor:headbang:

 

 

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Nicolas,

 

 

 

Ik vind het wel slecht van jouw ziekenhuis dat je geen prikinstructies hebt gehad want het kan heel gevaarlijk zijn. Als er lucht in zit dan kan je dood gaan. Wij hebben prikinstructies gehad en we moesten de spuit klaar maken en dan in een soort rubberen ding prikken. Ook hebben wij een dvd gekregen over hoe je de puregon moest zetten. Erg handig omdat de puregonpen wat meer uitleg nodig heeft.

 

 

 

Maar goed te horen dat het goed is gegaan, maar dus wel oppassen met lucht.

 

 

 

Groetjes,

 

 

 

Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Yvonne,

 

bedankt voor de tip.

 

Ik heb al eerder wat spuiten gezet maar dan bij de hond, ik fok af en toe een nestje puppies en moet dan ook af en toe een spuit zetten om de baarmoeder samen te laten trekken.

 

Ik heb inderdaad eerst de lucht naar boven getikt in de spuit en de lucht eruit geknepen zodat er geen lucht in zat.

 

Gelukkig maar dat ik daaraan dacht.

 

De puregon ga ik over een tijdje pas spuiten na de eerste echo denk ik.

 

die vind plaats op de 4e cycles dag.

 

Ik heb op internet een keurig mooie omschrijving gevonden van de prikpen van Organon.

 

Ik zal deze link een eigen topic geven ik denk dat andere er ook wel iets aan hebben

 

 

 

http://www.organon.nl/products/Algemeen/Fertility/index.asp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Nicolas,

 

Nou, bij mij zeiden ze dat het niet zo heel erg was als er ietsie lucht in de spuit zat (had kant en klare decapeptyl). Die kon ik zo in de buik doen.

 

En... ik vond het eerlijk gezegd ook wel meevallen.... Zo heel erg ingewikkeld is dat spuiten niet.

 

 

 

Toen ik de startecho had, liet een verpleegkundige meteen daarna zien hoe de Gonal F pen werkte, en moest ik hem ook in haar bijzijn zetten. Dus... dat was ook wel plezierig.

 

 

 

Eergisteren heb ik de Ovitrelle gezet. Daar moest ik nog wel de lucht uit de spuit halen, maar dat vertelden ze me ook toen ik die spuit gaf. Ze doen het lekker stapje voor stapje bij ons in het ziekenhuis. Ik vind dat wel prettig, kan je het ook niet door elkaar halen enzo.

 

 

 

Groetjessssssssssssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

 

 

 

ja mijn spuiten zijn ook kant en klaar maar toch gooi ik de lucht er uit.

 

zie het ze altijd overal doen ook op tv vandaar.

 

Het viel vandaag ook weer mee dus ik ben er wel doorheen

 

 

 

Je hebt vandaag de punctie, en vertel, viel het mee en hoeveel eitjes ??

 

 

 

ben reuze benieuwd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij is verteld dat een klein luchtbelletje echt geen kwaad kan omdat je niet in de aders spuit maar in de huid. Een groter belletje kan je er inderdaad het beste even uittikken.

 

Ons werd verteld: Eerst de spuit een beetje terugtrekken, dan tikken om evt grote bellen naar boven te laten gaan en dan voorzichtig drukken tot je de vloeistof onderaan de naald ziet komen.

 

 

 

Zoals je het op tv ziet met spuiten tot er een straaltje uit de naald komt, dat moet je dus niet doen, er moet immers zoveel mogelijk van de vloeistof in je lijf komen.

 

 

 

Met prikken heb ik 1 keer de vergissing gemaakt om het voorzichtig te willen doen, dus langzaam de naald erin. Dat deed ik dus maar 1 keer. Gewoon hatsikidee erin is zo goed als pijnloos.

 

Het spuiten van de vloeistof deed ik dan wel steeds langzaam want dan voelde ik ook daar niets van.

 

 

 

En bij de spuitinstructie werd gezegd: alles erin spuiten, even een paar tellen wachten en dan pas de naald eruit trekken.

 

 

 

Wij kregen echt heel uitgebreide instructie. Mijn man ook want hij heeft mij meestal geprikt, maar ik wilde het zelf ook kunnen. Alles werd gewoon uitgevoerd met de materialen die we nodig hadden. Prikken deden we eerst in een handdoekje en uiteindelijk 1 keer met zoutoplossing in mijn eigen buik. En mijn man in zijn buik! Omdat hij het ook zielig vond om 2 keer op mijn buik te oefenen.

 

Ik vond het fijn dat het zo geduldig en uitgebreid uitgelegd werd want dat maakte het alles behalve moeilijk!

 

De puregonpen vond ik helemaal makkelijk. Als je maar weet hoe je de juiste dosis instelt en de ampullen verwisselt. Maar dat zullen ze je dan wel uitleggen zodra je daarmee begint neem ik aan.

 

 

 

Groetjes, Mari

Link naar reactie
Delen op andere sites

He, Nicolas...

 

Ik zal eerlijk zijn. De ene kant ging heel goed. Ja, ik voelde wel wat, maar het was niet erg vervelend.

 

De andere kant deed wel zeer. Tja, effe doorbijten...

 

 

 

Uiteindelijk hebben ze 6 op het 'oog' bruikbare eicellen gevonden. Maandag krijgen we te horen hoe het is gegaan met de deling van de eicellen.

 

 

 

Groetjessssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi, gelukkig maar dat het achter de rug is, mij lijkt toch wel dat je er erg tegenop kijkt als je alle verhalen leest en hoort.

 

Het is altijd even doorbijten maar ik heb in het vooruitzicht dat de bevalling ook niet van een leie dakje gaat en erg pijnlijk zal zijn dus die punctie maar maar penut en van korte duur.

 

Zoals je ziet, positief blijven denken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is wel heel erg positief:occasion14:

 

ik zal het echt wel voelen hoor.

 

Ik ben een aantal jaren geleden gesteriliseerd vandaar dat het nu via ivf moet.

 

Die sterilisatie was zonder verdoving op de nieuwe essure manier.

 

Ik heb daar ook een tijd gelegen, en ik houdt me voor dat het ongeveer hetzelfde zal zijn.

 

Gewoon de pijn wegpuffen

 

 

 

Je moest eens weten hoeveel spijt ik heb van die beslissing toen.

 

Helaas kan ik de tijd niet terug draaien maar ben toch blij dat er een manier is om toch nog een kindje te kunnen krijgen (als het allemaal lukt natuurlijk)

 

Ik ben mijn hubbie vorig jaar 2x bijna verloren (ziekenhuis) dan gaat je leven ineens heel erg vlug aan je voorbij en wordt je wakker geschud.

 

Ik wil nu dus dolgraag een kindje van hem want stel dat hij er straks ineens niet meer is sta ik helemaal met legen handen. Een kindje van hem lijkt me dan toch nog iets troosbaars.

 

Al gaan we er vanuit dat we heel erg oud worden samen en we nog zeker 40 jaar van elkaar kunnen genieten.

 

(nou was wel even een bekentenis waar ik me toch wel een beetje voor schaam en niet mee te koop loop maar wilde het toch een kwijt):huh1:

 

in ieder geval vast mijn excuses mocht ik iemand kwetsen want dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's inderdaad wel een hele heftige ervaring. Hier is dat ook 2x spannend geweest. Maar gelukkig wel goed gekomen.

 

Ik snap je keuze wel. Al werkt dat voor mij geloof ik niet zo. Maar in principe dreigt het bij ons niet meer dat ie zomaar onverwachts (uitgezonderd ongelukken) kan overlijden. Dat het misschien eerder gebeurt dan gemiddeld, is wel erg aannemelijk, maar ja, dat krijg je als je chronisch ziek bent. En dat maakt natuurlijk wel verschil. Ik verwacht dat mijn mannetje er toch nog minstens 10 jaar is, en ik ga voor veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel langer!

 

 

 

Groetjesssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo nicolas,

 

 

 

ik ben blij dat ik jou topic lees, want hier haal ik veel informatie over het spuiten.

 

ik heb ook een prikinstructie gehad, ik weet wel dat het niet zo een pijn deed maar verder weet ik niet meer hoe het ging.

 

 

 

hoe laat van te voren haal jij de spuit uit de koelkast?

 

 

 

heb je nog last ergens van gekregen?

 

 

 

groetjes

 

pebbels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Pebbles,

 

 

 

Ik haal de spuit rond 07.00 uur uit de koelkast en zet hem dan rond half 8.

 

Even uithalen (:bullrider:) dus de moed bij elkaar rapen en dan hup in het vetrolletje, langzaam leegspuiten en een paar tellen vast houden en hup er in een keer weer uit.

 

En...... ik heb helemaal geen last van bijwerkingen tot nu toe dan hé :headbanger:

 

ik weet niet wat er gaat komen als ik straks puragon bij moet spuiten maar dat merk ik volgende week dan wel

 

 

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi nicolas,

 

 

 

ik ga zo naar huis en dan lekker koken. 18.30 de spuit eruit halen en 19.00 prikken.

 

 

 

zodra ik mijn ongi krijg dan moet ik samen met de deca ook Gonal-f spuiten is dat bij jou puregon?

 

 

 

van het weekend was ik nog emotioneel, maar nu ik vandaag moet gaan spuiten ben ik heel vrolijk( gek he). Op mijn werk weten ze eigenlijk niet wat ze met mijn aanmoeten.

 

 

 

groetjes en nog bedankt voor je antwoordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zie je maar weer hoe verschillend het is,

 

jij spuit s´avonds en ik moet ´s-morgens spuiten.

 

ik heb volgende week dinsdag de eerste echo en daarna moet ik puragon gaan spuiten.

 

Kreeg net een mailtje dat het waarschijnlijk 300 ie is, ik vind dat wel erg veel.

 

ik had het gevraagd omdat de apotheek zei dat ik zoveel doosjes kreeg, normaal waren het er maar 2 en ik kreeg er 6.

 

Dus ik ff vragen en nu moet ik schijnbaar zoveel gaan spuiten.

 

Ben nou al bang voor overstimulatie

 

Maar dat zal ik dinsdag toch maar even duidelijk navragen, dat we bv met een wat lagere doses beginnen, volgens mij kan je hem altijd nog verhogen voordat het zover is. Toch ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat nog steeds heel goed, ben vandaag begonnen met de puregon en de pen, die gaat nog gemakkelijker al lijkt de naald groter maar die voel je helemaal niet.

 

Ik had trouwens eergisteren voor het eerst een blauw plekje op mijn buik. maar dat komt omdat ik de spuit niet stil hield. Voor de rest gaat het nog steeds heel goed al heb ik wel het idee dat ik sinds gisteren weer opnieuw ongi geworden ben. Normaal vloei ik zo´n 4 a 5 dagen maar nu dus al 7 dagen en het wordt iets meer. Maar goed als dat het enigste is waar ik last van heb dan gaan we d´r voor.

 

 

 

Maar die prikpen die werkt echt heel makkelijk en gelukkig hoef ik nu nog maar 150 ie te prikken want ik had gedacht 300 ie en daar had ik toch wel schrik voor.

 

Ik hoef nu pas volgende week donderdag voor het eerst weer voor een echo te komen en dan weten ze ongeveer in te schatten wanneer de punctie is.

 

Dus manlief is gewaarschuwd.

 

 

 

Weet jij al wanneer je bij mag gaan spuiten ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Nicolas,

 

 

 

jeetje ben je al zoveel dagen ongi!!

 

Ik had gisteren ook al weer wat bloed bij het prikken en ik moet zeggen dat ik het niet zo leuk mee vind dat prikken. Stom he

 

 

 

Wat fijn zeg dat je al mag gaan prikken met puregon, ik moet vandaag of morgen ongi worden en zit er nu zo op te wachten.

 

Ik vond het ook zo mooi toen je zei dat je het gevoel hebt dat je zwanger zijn begint, ik kan me dat zo goed voorstellen.

 

Meestal wil je niet ongi worden , maar nu zit je er gewoon op te wachten, want misschien is dit wel je laatste keer voorlopig.

 

 

 

Ho meid ik hoop zo voor ons dat het zal lukken.

 

maar je leest hier ook niet leuke berichten en ik moet oppassen dat ik me dat niet te veel ga aantrekken, ben echt een emo.

 

 

 

Weet je Nicolas ik durf die spuit echt los te laten, maar ik ga wel proberen meer richting mijn navel te spuiten kijken of dat makkelijker gaat.

 

 

 

bedankt weer voor je goeie tips eb veel succes met 2 spuiten per dag.

 

Ik hoor het wel hoe de echo is volgende week.

 

 

 

dag lieve Nicolas

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me voorstellen dat je het niet meer leuk vind, het spuiten is natuurlijk ook niet niks maar gelukkig is iedere spuit die je zet er eentje minder en komt het einde steeds dichterbij. Zo moet je gewoon kijken, iedere dag een beetje dichter bij de zwangerschap.

 

Ik pak altijd een rolletje en zeg dan: 1, 2 , 3 en hup dan duw ik hem erin en duw hem rustig leeg, niet wiebelen want dan krijg je een blauwe plek zoals ik nu aan elke zijde eentje heb, ziet er niet uit maar goed.

 

 

 

Vraag anders aan je partner of die het doet en kijk gewoon de andere kant op, dan zul je zien dat je het niet eens in de gaten hebt.

 

Ik weet nu ongeveer al dat ik over 2 weken overal vanaf ben en hopelijk op het wachtbankje zit.

 

Je moet gewoon vooruit kijken dat helpt enorm en niet iedere dag weer overal tegenop zien.

 

Gewoon aftellen, ik heb nog maar een paar dozen in de koelkast liggen dus hij raakt al behoorlijk leeg, dat is ook weer positief.

 

 

 

Kreeg vandaag een brief van het ziekenfonds dat ik even 150 euro aan medicijnen moet terugbetalen omdat ik 150 euro eigen risico heb. Tja dan vraag ik weer waarom ben ik dan verzekerd en heb ik 3 keer gevraagd of alles vergoed wort. Maar goed het is voor een goed doel en dan heb ik het er wel voor over.

 

 

 

Kom op meid nog ff volhouden.

 

 

 

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden