Ga naar inhoud

esje stelt zich voor!!


esje

Aanbevolen Berichten

hallo allemaal!

 

 

 

ik ben esje.Ik ben 28 jaar en ik kom uit rotterdam.

 

we zitten al een tijdje in mmm. Nou, eigenlijk al een jaar want mijn huisarts drong toendertijd aan dat we het 2 jaar maar moesten proberen. Enfin na 2 jaar niks dus. wat bleek? mijn man zijn sperma was te weinig en veel te traag. bij mij was alles goed, behalve het feit dat ik een vleesboom heb (subsereus myoom deze zit aan de buitenkant van de baarmoeder). volgens de artsen kon het geen kwaad. onze eerste poging hebben we in juli/augustus 2007 gehad. alles verliep vlekkeloos tot aan de dag van de punctie: 9 follikels en maar 1 EICEL!! ik wist niet wat me overkwam, totaal teleurgesteld.. ik had absoluut niet het gevoel dat het zou lukken. maar twee dagen na de punctie werd ik teruggebeld en die ene eicel was bevrucht!!

 

we konden onze oren niet geloven.. twee weken later had ik een positieve test handen.. dit is een zo onbeschrijvelijk heerlijk gevoel..

 

helaas eindigde mijn zwangerschap na 22 weken en in januari ben ik bevallen van ons dochtertje.. het is zo cru om je kindje op zo'n manier te moeten afstaan.. ik wens het niemand toe.. tis te wreed voor woorden..

 

tijdens de controles na mijn bevalling heb ik nog gevraagd wat ze er de volgende keer aan gaan en het staat vast dat ik cerclage krijg als het ooit weer lukt natuurlijk..Ook werd mij verteld dat het misschien theoretisch mogelijk was dat het myoom weeen had opgewekt. ik had nog zo aangedrongen dat ik het liever liet weghalen, maar als je het weghaalt dan kon het weer voor verklevingen zorgen en dat kun je ook niet hebben met ivf...

 

 

 

ik ben zo bang dat ik de volgende poging niet zoveel geluk ga hebben als ik met die ene eicel heb gehad..

 

ondertussen moet je je ook nog is zien te redden tussen onwetende mensen. 1 dag na mijn bevalling kreeg ik opmerkingen te horen zoals ach je wordt vast wel weer zwanger het zit gewoon tussen de oren??????!!!!!!

 

gggrrrr.. kortom frustratie, frustratie...

 

 

 

zo das een heel verhaal.. ik hoop dat ik mijn 'ei' kwijt kan op dit forum en ook dat ik wat steun voor jullie kan zijn!!

 

 

 

liefs esje :bye:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Esje,

 

 

 

Wat een verschrikkelijke gebeurtenis, het verliezen van jullie kindje na 22 weken. Echt vreselijk, geen woorden voor.

 

 

 

Ik wil je toch heel veel kracht wensen zodat je weer een poging kan gaan doen en ik hoop voor je dat het deze keer goed komt.

 

 

 

Groetjes,

 

 

 

Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Esje,

 

 

 

Ik vind het vreselijk voor je en ik hoop voor je dat je droom uit zal komen.

 

Ik ben hier ook nog een beetje onbekend, maar ik lees zoveel lieve reacties hier en je hoef niet bang te zijn voor zulke domme reacties van het zit tussen je oren.

 

Wat zijn mensen soms naief en kort door de bocht.

 

 

 

veel liefs en veel geluk

 

pebbels

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Esje,

 

goh, wat vreselijk wat jullie hebben doorgemaakt zeg, bah.

 

Ik hoop voor jullie dat jullie dit keer weer zoveel geluk hebben en dan met een volledige zwangerschap met een gezond kindje.

 

Sterkte met alles en natuurlijk veel succes!

 

Gr.Sab

 

 

 

P.S, kijk hier eens op. http://www.ottovay.nl (Kata vindt deze link vast niet erg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo meiden!

 

 

 

dank voor jullie lieve woorden, doet me ontzettend goed!

 

 

 

ik wil jullie allemaal ook heel veel succes wensen met jullie behandelingen en hopelijk komen jullie dromen ook uit!

 

 

 

 

 

lieve sab, ik volg kata al een hele tijd (staat tussen mijn favorieten:yeswink-1:).

 

vindt het geweldig dat ze nu al 38 weken is, echt super!

 

 

 

allemaal veel succes meiden!!

 

 

 

:bye:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi esje,

 

wat een heftig verhaal. t moet een vreselijk moeilijke tijd voor jullie zijn.

 

en dat sommmige mensen dan niet wat fijngevoeliger zijn, dat is me echt een raadsel.

 

heel veel sterkte en succes de komende tijd.

 

lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo esje, en inderdaad, wat verschrikkelijk zeg!

 

eerst krijg je dat mooie wonder van een zwangerschap en dan is het ineens voorbij... verschrikkelijk wat jullie hebben moeten meemaken!!

 

gaan jullie nu weer beginnen aan de 2de behandeling of wacht je eerst af wat de artsen zeggen?

 

veel succes in elk geval met je verdere behandeling!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden