Ga naar inhoud

Erasmus MC Rotterdam


Maatje1980

Aanbevolen Berichten

hoi maatje,

 

ik ben al een paar jaar onder behandeling in het erasmus. heb er een operatie ondergaan tegen endometriose, 6 iui's, en 3 ivf behandelingen. (waarvan eentje onze ebbe het resultaat is)

 

hoe vind je het in vergelijking met de andere ziekenhuizen?

 

Ik vind het zelf prima, vooral de ivf-afdeling. De gewone 'vrouwenziekte/verloskunde-poli' wat minder, das zo groot he.

 

lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dames!

 

 

 

Estrhalita.. Onwijs gefeliciteerd met je zwangerschap! Heb je goede herinneringen aan het MC?

 

 

 

Lis.. Na een aantal andere ziekenhuizen in de regio vindt ik het bij het Erasmus geweldig! Ze nemen de tijd , hebben geen wachtlijsten en geen lange wachttijden, dus voor ons perfect.

 

Je kunt altijd bellen met vragen, altijd met spoed tussen door en de artsen die de punctie uitvoeren stellen je echt op je gemak.

 

Ik zou er niet meer weg willen om naar een ander ziekenhuis tegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat klinkt goed!

 

mijn ervaringen zijn ook goed. maar ik heb geen vergelijking met andere ziekenhuizen, alleen met andere afdelingen en dan scoort de ivf-poli ook hoog!

 

fijn hoor, dat dat in ieder geval allemaal goed is, t is al heftig genoeg!

 

lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast estrhalita

Nee ik ben niet zo te spreken over het EMC.

 

Bij de 1ste IVF poging hebben ze door mijn blaas heen geprikt. Hierdoor kreeg ik een antibiotica kuur. Thuis aangekomen de bijsluiter gelezen en deze mocht je niet gebruiken als je zwanger bent. Ik gebeld, omdat na de tp je eigenlijk zwanger bent. Maar nee ik moest ze toch slikken.

 

 

 

Bij de 2de poging weer door mijn blaas heen prikken. Dus ik dacht jeetje weer antibiotica. Maar nee nu hoefde het niet, omdat ze intern overleg hadden gehad en het toch beter is dat je geen antibiotica gebruikt.

 

 

 

Ook deden ze heel moeilijk om ons te helpen aan een 2de kindje. Een van de reden was namelijk dat ons 1ste kindje het Syndroom van Down heeft en wij graag nog een kindje wilde zodat hij later (als wij bejaard en dood zijn) nog familie heeft. Nou daar wilde zij niet aan meewerken om hiervoor een 2de kindje op de wereld te zetten. Uiteindelijk hebben wij ze toch van onze wens kunnen overtuigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lis.. het idd heel erg heftig allemaal.

 

Eigenlijk sta je er nooit bij stil, maar nu je het zelf mee maakt denk je af en toe: WOW!

 

 

 

Estrhalita.. Wat jammer dat je er slechte ervaringen mee hebt gehad. Is inderdaad allemaal niet zo fijn gelopen. En wat raar dat je ze moest "Overtuigen" van jullie wens..

 

Gelukkig is het goed gekomen en ben je inmiddels al bijna 8 weekjes zwanger. Gaat alles goed??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Maatje,

 

 

 

Ook voor mij geen EMC meer, wij hebben er bewust voor gekozen om de 2e ivfpoging in dusseldorf te doen ipv in het EMC, dat zegt al genoeg over mijn gevoel over dit ziekenhuis.

 

Ik had een te hoge fsh en ook een cyste, daar 4 verschillende artsen gezien en er werd gewoon niet meegedacht en telkens iets anders gezegd, wat uiteindelijk niet echt klopte. Uiteindelijk mocht ik nog wel een 2e poging bij hun doen omdat ik zelf nul kans heb, maar ze

 

wilden de dosis niet verhogen etc.

 

NU zijn we onder behandeling bij dr. Scholtes in Dusseldorf en gaan we dit de 3e poging combineren met een arts in het SFG. Dit voelt 10 keer beter aan en dat is toch wel erg belangrjk bij zulke gebeurtenissen als dit in je leven.

 

 

 

Groetjes Daan.

 

 

 

PS Lis wat ontzettend jammer dat het dit keer niet gelukt is!!! Ik lees het nu pas, heb de hele week al geen pc in de buurt en was erg nieuwsgieig hoe het met je ging.

 

Dikke pakkerd van mij X Daan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden