Ga naar inhoud

negatief en vraagje


freija

Aanbevolen Berichten

hai,

 

 

 

mijn eerste ICSI was negatief, ik had geen ingevroren embryo's dus een maandje (op zijn minst) er tussenuit voor we aan poging twee beginnen.

 

 

 

Ik heb ook even een vraagje, ik lees bij heel veel hier dat de ongesteldheid doorkomt vóór de testdatum. Dat is bij mij dus niet het geval. Ik ben nog steeds niet ongesteld en het voelt ook helemaal niet of het er zit aan te komen. zijn er onder jullie die daar ook ervaring mee hebben. Nu ik weet dat het resultaat negatief is wil ik het natuurlijk ook zo snel mogelijk kunnen afsluiten en dat lukt niet zolang in niet ongesteld ben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heee freya, wat ontzettend balen voor je, en wat een teleurstelling, leef met je mee. Ik begrijp goed dat je snel weer verder wilt, maar laat het ook allemaal even bezinken, het is allemaal niet niks joh..

 

 

 

Met je vraag heb ik geen ervaring mee, werd afgelopen 2 keren idd ook steeds al ongi voor mijn testdatum..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me helemaal bij Maatje aan.....ik werd gewoon stipt op de 14e dag na de tp ongi...wel bleef m'n ongi de eerste keer na de tp wel langer weg (ongeveer een week later) dat is volgens mij normaal. Je lichaam moet haar eigen ritme weer te pakken krijgen zeg maar...En idd, neem de tijd om jezelf lichamelijk en geestelijk te herstellen....je kan wel meteen doorgaan, maar je lichaam moet in feite in een zo goed mogelijke conditie zijn voor een poging toch? Heel veel succes meid!

 

 

 

Groetjes, San

Link naar reactie
Delen op andere sites

Freija, wat zegt het ziekenhuis hierover?

 

Ik was zelf 1 dag voor de testdag ongi, alleen de "natuurlijke" ongi na mijn tp duurde heel erg lang ( 34 dagen )

 

Op welke dag zit je nu?

 

Sterkte!

 

 

 

ik zit nu 18 dagen na de terugplaatsing.

 

 

 

ow en ik neem sowieso een maandje rust hoor, misschien wel twee, ik wil de hormoonkilo's kwijt en ik wil weer eens een normaal leven . Ik zie wel wanneer ik er weer aan toe ben.

 

 

 

bedankt voor jullie reacties!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi frija,

 

wat rot voor je, ook jou poging niet gelukt!

 

ik werd dit keer precies op de testdag ongesteld, vandaag dus:(

 

wat vervelend dat t bij jou niet doorzet. wanneer ben je met de bolletjes gestopt? of gebruikte je die niet?

 

Dat kan ook meewerken... bij mij was het niet hetzelfde als mijn vorige mislukte poging. Toen kreeg ik een paar dagen voor de testdatum (ongeveer 13 dagen na punctie) last van spotting zeg maar. vlak nadat ik met de bolletjes gestopt was.

 

Sterkte meid, ik hoop dat ze ineens komen. De tekenen kunnen misschien ook anders zijn dan normaal door al die rare hormonen. Ik heb altijd veel spotting, meerdere dagen vantevoren en nu helemaal niks! ook vreemd dus...

 

Lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

wanneer ben je met de bolletjes gestopt? of gebruikte je die niet?

 

 

 

 

Hoi Lis,

 

 

 

ik moest 3x2 bolletjes en heb dat tot woensdag gedaan, dan had iknog 3 bolletjes over dus donderdag heb ik dan nog 3x1 bolletje gebruikt. Sindsdien niks meer.

 

 

 

Het is echt verschrikkelijk irritant hé, als het niet doorzet. Je kan dan niet afsluiten (en je blijft dan een beetje denken misschien toch?)

 

 

 

Ik had nog een vraagje. De gyn zegt altijd dat mijn waarden 'negatief' zijn, maar hebben jullie een idee of hij gewoon een standaard aanhoud van onder de zoveel HCG is negatief, boven de zoveel is positief of dat er écht niks van hcg in je bloed zit? Ik bedoel als er echt niks in je bloed zit dan moet je toch gewoon ongesteld worden, niet?

 

 

 

pffffff, ik moet er eens aan denken om bij een volgende afspraak al die dingen gewoon te vragen, staan jullie ook telkens met jullie mond vol tanden als je voor je gyn zit, en dat je dan bij het buitengaan zoiets hebt van, ow, ik had dat nog moeten vragen, ow en dat eigenlijk ook, oh ja, dat wou ik ook nog weten, ... .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Freija: je vragen gewoon op papier zetten en mee nemen naar de gyn.

 

Anders vergeet je de helft.

 

Wat de bloedtest betreft... die zijn heel nauwkeurig en meten tot een waarde van 2... dus als er maar iets is geweest is dat al te zien in het bloed.

 

Maar ook dat kan je gerust de volgende keer vragen aan je gynaecoloog.

 

Ook ik werd nooit ongi voor het stoppen van de progestan, pas een paar dagen na het stoppen ervan werd ik ongi, dus ruim na de testdata.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat balen Freija...!!!!

 

 

 

Ik heb er nog geen ervaring mee... zit nog in de eerste ICSI poging...

 

Ik blijf sinds ik bij mijn laatste menstruatie moest beginnen met de pil maar door 'druppelen', ook nu ik de decapeptyl spuit....

 

Die ongesteldheid in combinatie van hormonen... er klopt geen hol meer van!!!!

 

Groetjessssssssssssssss

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi freija, ja dan zou t toch wel ns door mogen zetten zou je denken.

 

Ik heb vandaag doorgegeven dat mijn poging mislukt was en had meteen een vraag voor onze nieuwe poging. Ik heb voor donderdag al een belafspraak. Misschien een idee om bij jou ziekenhuis te kijken of ze ook binnen een paar dagen kunnen bellen? Soms kan t nog sneller. Is toch logisch als je nog met vragen zit en vast niet zo'n grote moeite...

 

succes,

 

lis

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi,

 

 

 

ik werd pas ongesteld toen ik een aantal dagen gestopt was met de bolletjes

 

weet niet meer precies hoeveel dagen dat was maar geloof iets van 2 ofzo.

 

kan ook wel wat langer zijn geweest

 

bij mij waren de testwaarden toen minder dan 4 als ik me goed herinner.

 

en dat is dus helemaal niks.

 

das negatief.

 

suc6 met de volgende ronde.

 

en neem lekker even de tijd om tot rust te komen en alles weer even op orde te krijgen in je hoofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai,

 

ben gisteren dan toch ongesteld geworden (gelukkig, ik begon al rampscenario's te bedenken van curretages enzo)

 

 

 

Goed idee van vraagjes op te schrijven en mee te nemen naar de gyn, moet ik doen! Nu in elk geval genieten van een hormoonloze maand. Ik maakte ook al een afspraak met een bachbloesemtherapeute die me misschien wel een tinctuur kan geven die me bij alle hormonale schommelingen wat kan ondersteunen. Begin er weer een beetje positief tegen aan te kijken.

 

 

 

bedankt voor jullie reacties en steun!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hay Freija,

 

 

 

Het is normaal he.. zolang je geen bloedverlies hebt ga je toch hopen, heel herkenbaar.

 

Als je toch heel veel vragen hebt kan je inderdaad een belafspraak maken met de arts. Mocht je denken dat je de volgende keer als je gaat meer tijd nodig hebt, bel dan even en geef aan dat je de volgende keer best veel vragen hebt, en of de arts daar tijd voor wilt maken.. zodat het geen geraffel eerste klas is straks.

 

Wat de therapie betreft, zelf loop ik bij een osteopaat en een mesologe, en heb hier heel veel aan. Voel me stukken beter en ben benieuwd wat het straks zal doen als ik opnieuw met de behandeling start.

 

 

 

groetjes Kato

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij opvalt bij jullie verhalen is dat jullie na zoveel dagen moeten stopppen met de progestanbolletjes. Bij mij is het voorschrift de bolletjes vanaf de uitgangsecho tot 12 weken zwangerschap of menstruatie te gebruiken (3x2 pd).

 

Daarnaast slik ik nog progynova (2 x1 pd). Zit momenteel op wachtbankje na tp van 1 cryo.

 

 

 

Groetjes,

 

Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja dat weet ik niet maar misschien had ik ze ook wel door moeten gebruiken maar mijn test na 2 weken was gewoon geheel negatief dus moest ik stoppen met alles.

 

lijkt me niet logisch dat je dan doorgaat met die bolletjes toch??

 

 

 

:happydance:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hay Stephanie,

 

 

 

In ziekenhuis waar ik loop is het doorgaan met progestan tot je test.. is test negatief, dan nog drie dagen doorgaan en opnieuw testen.. is die dan opnieuw negatief, dan echt stoppen.

 

Bij een positieve test is er een afbouwschema...eerst doorgaan met drie, dan afbouwen naar twee, zo naar een en dan stoppen.

 

het exacte schema heb ik niet zo bij de hand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden, ik moest ook gewoon na een bepaald aantal dagen stoppen met de bolletjes (k weet niet meer het exacte aantal) lag volgens mij rond de 2 weken?? En daarna gewoon afwachten wat er gebeurd.....grappig he, dat ieder ziekenhuis zo z'n eigen protocol heeft..!

 

 

 

Stéphanie, spannend zeg, in de ww!! Hoe voel je je??

 

 

 

Groetjes, San

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me een lange tijd rustig gevoeld. Mensen uit de direkte omgeving weten dit keer van niets en ik voel me eigenlijk wel goed. Geen idee of dat een goed of slecht (lees: of er wel of niet wat groeit) nieuws is. Maar nu begon mijn vriend cq aanstaande te vragen hoe ik me voel. De vorige keer had ik 4 dagen voor de testdatum bruine afscheiding met een streepje bloed. Dat heb ik nu, 2 dgn voor de testdatum niet. Ik durf het beestje nog niet bij de naam te noemen, omdat ik bang ben teveel verwachtingen daarbij te scheppen. Daarbij ben ik ook een beetje zenuwachtig voor de eerste pas van mijn trouwjurk vanmiddag. Is de jurk geworden zoals verwacht.

 

Ik probeer de zenuwen de baas te blijven.

 

 

 

Groetjes,

 

Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey stephanie,

 

 

 

wat leuk dat je gaat trouwen! heb je wel iets heeeeel leuks om je gedachten te verzetten. hopelijk valt de pasbeurt mee en is de jurk exact zoals je wou!

 

 

 

zelf zit ik er vandaag een beetje door. Ik ging deze middag lunchen met een vriendin en zij vertelde me het heugelijke nieuws dat ze zwanger was. Ik heb me sterk gehouden en heb haar echt een welgemeende dikke proficiat gewenst, maar ben nadien wel in een hoopje in elkaar gestuikt.

 

 

 

Ik had zoveel vertrouwen in die eerste ICSI-poging. Omdat het probleem bij mijn man ligt en ze dat dus omzeild hadden (er wàs deze keer immers een bevruchting) dacht ik écht dat we zwanger zouden zijn. Ik ging er helemaal van uit en nu ben ik m'n vertrouwen wel een stuk kwijt. Gelukkig mag ik een maandje rust nu. Ik ben weer beginnen sporten, maar màn wat is dat moeilijk. twee weken hormonen doen wel wat met je conditie precies (en natuurlijk is zes kilo vocht ook niet niks).

 

 

 

Ik heb trouwens nog een vraagje. Ik heb in de tweede wachtweek ongeveer een tweetal dagen koorts gehad, tot 38,9. Toen ik dat vertelde aan m'n gyn keek zij (het was weer de vervangster) al meteen erg bedenkelijk. Wéten jullie toevallig of dit echt iets uitmaakt voor de innesteling?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Freija,

 

dat moet een zware lunch geweest zijn. Het is altijd al slikken als je het goede nieuws van anderen hoort, maar van een vriendin maakt het toch wel zwaarder. Weet deze vriendin van je kinderwens?

 

 

 

Waarom heeft het ziekenhuis omzeilt dat het probleem bij je man ligt? Of zijn ze daar tijdens de eerste ICSI pas achter gekomen? Door mijn IVF zijn ze er pas achter gekomen dat de schiltjes om mijn eiblaasjes te hard zijn, waardoor de sperma er niet doorkomt. Ze kunnen hier helaas niet op een andere manier achter komen, anders had het me een hoop voorwerk kunnen besparen.

 

Het is denk ik wel goed dat er zeker een maand tussen moet zitten eerdat de volgende behandeling volgt, beter voor lichaam en vooral de geest (uit eigen ervaring). Heb jij nog cryo's?

 

 

 

Ik heb geen idee of koorts de innesteling beïnvloed of dat je tijdens innesteling een verhoogde temperatuur hebt.

 

De eerste icsi is mij ook bijzonder zwaar gevallen. Vier dagen voor de testdatum had ik al allerlei kwaaltjes waardoor ik het somber in zag.

 

Ik voel mij nu bij de cryo terugplaasting beter. Eergister voelde ik wel soort van speldenprikjes in mijn lies, maar dat voelde niet ernstig. Ik voel me verder wel goed, op de zenuwen na dan. Ik heb mijn aanstaande de opdracht gegeven dat hij vandaag een zwangerschapstest gaat kopen. Ikzelf doe het liever niet, wil geen bekenden tegen komen in de winkel en geen te hoge verwachtingen scheppen. Ik weet dat progestan de uitslag kan beïnvloeden.

 

Morgenochtend zal het blijken.

 

 

 

De trouwjurk is naar wens en er vloeide weer tranen (schoonmoeder, schoonzus, vriendin en ik) van ontroering en geluk. Laten we hopen dat er komende week weer zo positief gehuild mag worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden