Ga naar inhoud

Even voorstellen


Cil

Aanbevolen Berichten

Hi allemaal,

 

Ik ben cil en krijg volgende week te horen wat voor een behandeling we precies gaan krijgen. De gynaecoloog gaf aan dat het waarschijnlijk ivf-icsi zal worden.

Heeft iemand daar ervaring mee?

Hoe is jullie ervaring met het spuiten van hormonen enz.

Ik hoor heel graag jullie ervaringen.

Veel liefs, Cil

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Cil, ben net begonnen met de behandeling. Wij hebben een icsi behandeling. Nu aan de decapeptyl, zeer prikje met hoofdpijn. Vanaf morgen aan de gonal-f. Voor mij ook echt allemaal heel erg nieuw. Ik laat t allemaal maar gebeuren.

Hier iig een hoop info, goede en minder goede ervaringen.

Ben zelf 37 en heb geen kinderen.

Ben benieuwd wat het allemaal gaat brengen.

Heel veel succes Cil

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Es,

Ik ben echt een beginneling. Wat is decapeptyl? Is dat hormonen wat jezelf spuit? En wat is gonal-f?

Hoe lang moet je dat gebruiken wat is bij jou de volgende stap?

Ja, je moet het ook allemaal op je af laten komen anders wordt je gek denk ik!

Heb je naast alleen hoofdpijn nog andere klachten? Als ik teveel vraag gewoon zeggen hoor en als je niet overal antwoordt op wilt geven dan snap ik dat volledig!

 

Heel veel succes!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha nee hoor cil, is niet erg.

Ja de hormonen spuit jezelf. De decapeptyl legt je cyclus plat, en de gonal F gaat je eicellen stimuleren.

Heb volgens mij niet echt andere klachten, misch een beetje somber. Maar vindt t tot nu toe meevallen.

5 nov eerste follikel echo om te zien hoeveel eicellen er zijn en hoe groot ze zijn.

Dus dat is best spannend al.

Volgens mij is de lengte van het spuiten bij iedereen anders. Bij mij eerst de pil, daarna ong 3 weken deca en tijdens de deca 10-14 dagen gonal f. Maar das dus allemaal een beetje afhankelijk van hoe je lichaam reageerd.

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, wat een spannende fase zit jij zeg! Je verwacht van te voren niet dat je hierin in terecht kom en ineens sta je er midden in! Deel je het ook met de mensen om je heen of houden jullie het een beetje voor jullie zelf?

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee gelukkig weten de meesten mensen om ons heen weten t wel. Hoe komen jullie zo verzeild in dit traject en Hoe oud ben je als ik vragen mag?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

 

Oké dat is wel fijn! Ik ben 32 en heb al dochter, maar mijn partner is niet de biologische vader. Na een jaar proberen zijn we naar de huisarts gegaan en uiteindelijk erachter gekomen dat mijn partner een afwijkende semenanalyse had. Vervolgens zijn we doorgestuurd en krijgen we volgende week te horen na uitslagen van bepaalde onderzoeken wat er gedaan gaat worden. Op basis van de uitslag v d semenanalyse denken ze dat het icsi gaat worden.

Best wel spannend. Bij ons weet onze omgeving het ook, maar merk dat mijn partner het ongemakkelijk vindt.

 

Hoe zijn jullie hier in terecht gekomen?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke van de spuiten of pillen is nou eigenlijk van de vrouwen hormoon die ze met moeders voor moeders ophalen?

 

Ik ben nog niet zo ver, dus zou het echt niet weten. Sorry!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemorgen, het is ook zo jammer dat het niet op de normale we kan en ik merk hier ook wel dat het voor sommige ongemakkelijk is. Maar het is juist zo fijn dat het alsnog misch wel mogelijk is.

Mijn man heeft 3 kindjes en vond dat genoeg, en na zijn scheiding kwam hij mij tegen:) doormiddels van een tese 4 rietjes,als het goed is voor 4 behandelingen.

Het is ook super spannend, tijd kan mij niet snel genoeg gaan op het moment.

@emmy volgens mij is dat de prygnyl, die prik je volgens mij 36 uur voor de punctie

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is heel fijn dat het op een andere manier kan!

 

Jeetje wat heftig zeg. Volgens mij is dat een vrij pijnlijke behandeling voor een man. Wel heel fijn dat er voor 4 behandelingen klaar ligt!

 

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai iedereen ik ben hier nieuw.

 

Ik ben 24 jaar en me vriend 31. Wij zijn sinds 2014 bezig om ons eerste kindje te krijgen zonder resultaat. Vele onderzoeken ondergaan en nu blijkt dat mijn vriend zijn zaadproductie zeer weinig is. Ik moet 16 november beginnen met decapeptyl. Ik hoop dat alles goed gaat.

 

Ben benieuwd naar ervaringen van jullie betreffende ICSI.

 

Groetjes mella92

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Es,

 

Ja we weten al weer iets meer het wordt icsi. 17 november hebben we een voorlichtingsafspraak staan. Ik had begrepen dat het vanaf dan heel snel kan gaan.

Hoe gaat het bij jou?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

Ik ben nieuw hier. Gisteren hebben wij de eerste terugplaatsing gehad van een goed embryo. Wij hebben er nu nog 9 in de vriezer, waarvan 4 goede en 2 redelijk. De rest matig en slecht, maar wel een super score. Hopelijk is het de eerste keer raak. Ik vond het traject erg meevallen. Ik hoefde niet dagelijks Decapeptyl te spuiten, omdat ik een depot heb gekregen en dat is een injectie die 4 tot 6 weken werkt. Wel dagelijks gonal-f injectie voor 12 dagen en toen was ik klaar. Punctie was wel echt vervelend, tenminste links was pijnlijk en rechts vrijwel niets gevoeld. Voor iedereen die nog moet beginnen en er vreselijk tegenop ziet: gewoon starten en neem het stapje voor stapje. Succes allemaal in welke fase jullie ook mogen zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden