Ga naar inhoud

Hoeveel IVF pogingen???


Fee

Aanbevolen Berichten

Hallo meiden,

 

Ik heb een vraag, misschien kunnen jullie me helpen...over twee maanden heb ik mijn 6e IUI gehad (ik ben 35 jaar en heb pcos) en ga ik waarschijnlijk beginnen met IVF. Na hoeveel IVF pogingen heb je gemiddeld kans om zwanger te worden? En hoeveel IVF pogingen mag je maximaal doen? Zou je er bij wijze van spreken 12 mogen doen als je dat graag wil of stelt men dan een grens? En hoe doen jullie dat financieel?

 

Ik had het idee om te beginnen met 3 pogingen en daarna weer even terug naar IUI om te sparen voor de 4e IVF. Weet iemand of je terug mag stappen naar IUI of wordt het dan niet meer vergoed?

 

Liefs Fee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi fee,

 

Er worden in Nederland drie IVF pogingen vergoed, maar zolan je het financieel, emotioneel en fysiek op kunt brengen kun je in principe ne zolang doorgaan als je wilt. Uiteraard moet het ziekenhuis daar dan ook wel achter staan. Maar.....zover is het natuurlijk nog lang niet! Eerst beginnen met poging 1 en daarna telkens de volgende stap bekijken.

 

Hoeveelmpogingen je nodig heb valt echt weinig van te zeggen. Het hangt van zoveel dingen af en op het eind heb je ook altijd nog een beetje geluk nodig. Bij sommigen is het meteen de eerste poging raak, anderen hebben tien terugplaatsingen nodig en weer anderen worden helaas nooit zwanger.

 

Verzekeringtecnisch kun je volgens mij wel terug van IVF naar Iui, maar de meeste ziekenhuizen staan daar niet zo positie in. Maar ook dat is niet iets om nu al over na te denken meid, misschien ben je van de eerste ronde gewoon zwanger straks! Alles kan.

 

Oh, hoe we dat financieel doen sparen en andere dingen, zoals bijvoorbeeld vakantie, laten. Wij zijn niet op huwelijksreis geweest omdat deze wens groter is. Maar ook daar zou ik me nu nog niet mee bezig houden. Alle kans dat hè helemaal niet nodig is en dat je mag gaan sparen voor de babykamer.

 

In ieder geval heel veel succes,

Henne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Henne,

 

Dank voor je bericht. Er komt zoveel op je af als je begint aan IVF. Ik maak me nu al zorgen over dat het na 3x niet lukt en dan voor enorme kosten kom te staan. Weet jij hoeveel een IVF poging ongeveer kost? Mijn gynaecoloog in het MCK had het over 2000 euro, maar ik lees op Internet bedragen van 5000 euro.... Niet dat dat me tegenhoudt, want mijn kinderwens is groot! Maar het is wel iets dat me zorgen baart....het zal maar net zijn dat je het geld niet bij elkaar krijgt en het daar van af hangt of je met kindje of kinderloos door het leven gaat (was ik Jennifer Lopez maar...).

 

Weet jij trouwens of er tijd tussen de pogingen zitten? Of kun je iedere maand een behandeling doen?

 

Tja, eerst maar eens beginnen met poging 1! Pffff...vind het zo spannend. Ik had van te voren het idee dat je met IVF een hele grote kans hebt om zwanger te worden, maar lees overal dat de gemiddelde kans per cyclus zo'n 24% is en dat uiteindelijk maar de helft van de vrouwen zwanger wordt... Dat is ongeveer net zoveel als een "normale" vruchtbare vrouw, maar die doen er gemiddeld toch ook zo'n 7 maanden over om zwanger te raken, waarom krijgen wij dan maar 3 kansen?

 

Dank voor je positieve woorden, dat heb ik even nodig geloof ik.

 

Liefs Fee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Fee,

 

Het klopt dat je er maar 3 vergoed krijgt.

Ik heb toevallig vorige week even mijn verzekering gebeld omdat ik ook deze vraag had over iui.

Het ziekenhuis zou er achter staan als ik na mijn 3de ivf poging niet zwanger zou worden en dan weer iui zou gaan doen.

Alleen wisten ze niet wat de verzekering zou vergoeden.

Mijn verzekering betaald totaal maar 6 iui behandelingen.

Vorig jaar waren het er wel meer.Ik heb er zelf namelijk 9 gehad helaas zonder resultaat.

Ik heb zelf ook pcos en ben van de 2de ivf behandeling zwanger geworden!

 

Succes met je behandelingen!

 

Liefs Bianca

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fee,

 

Ik lees dat je onder behandeling bent bij Medisch centrum kinderwens.Ik zelf ook.

Ik doe de echo s in Gouda en de punctie en tp bij mck.

Nu heb ik vorige week zelf de prijs opgevraagd van een ivf/icsi behandeling bij mck.De kosten hier van is 1860 euro.

Dit zijn de kosten van de consulten,echo's punctie,pijnstilling,lab kosten,en de terug plaatsing.

Dit is overigens wel zonder medicatie.Maar ik denk dat je daar dan nog 1200 euro bij op moet tellen.Het ligt er namelijk wel aan hoeveel je moet spuiten.

Ik zelf zou voor 800 euro klaar zijn omdat ik echt onwijs weinig moet spuiten.

Maar loop niet op de zaken vooruit!!Wie weet word je van de eerste behandeling wel zwanger!

Zo niet zou ik medicijnen die je over hebt op sparen!

En dus zeggen bij een nieuw recept dat je niks meer hebt!!Zo heb je kans dat je zelf een mooi voorraadje opgespaard hebt mocht je uiteindelijk toch een poging zelf moeten betalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Fee

 

Ik snap je bezorgdheid, maar je moet het hele traject wel met veel positiviteit benaderen, dan hou je het beter vol! Het is een hele ondernemening en een traject duurt ongeveer twee maanden.. Daarna kun je je wel weer gelijk aanmelden. Ik heb dat nooit gedaan ook omdat ik twee miskramen heb gehad en ze dan aanraden om even een maand rust te nemen, zodat alle hormonen uit je lijf zijn.

 

Heel veel succes en laat je niet gek maken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bianca en Margot,

 

Ja Bianca, ik zit ook bij MCK! Thanx voor je info over de kosten en je tips! Nou dat wordt flink sparen...

Ik zat al op de houdbaarheidsdatum van de Puregon te kijken inderdaad.

 

En nee, ik moet niet op de zaken vooruit lopen en proberen positief te blijven. Moeilijk! Denk ook dat het komt omdat ik net te horen heb gekregen dat de volgende stap IVF is. Voor mij was IVF het eindstation en ik ben nog niet eens zo heel lang bezig, dus het kwam nogal binnen (ik dacht ik ga gewoon nog een half jaartje verder met IUI). Nu ben ik als een soort angsthaas allerlei info aan het zoeken....

Dr Deen legde uit dat het niet zoveel zin heeft om meer dan 6 IUI pogingen te doen (omdat de kans dat je dan nog zwanger wordt heel klein is) en dat het beter is om snel over te stappen naar een meer kansrijke behandeling. Aan de ene kant vind ik die actieve benadering heel fijn en aan de andere kant denk ik : "Slik, maar dat is dan mijn laatste kans...".

 

Liefs Fee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Fee, je vraagt hoeveel tijd er tussen 2 behandelingen in kan zitten. Dat is nooit te zeggen. Het kan heel goed zijn dat je bij je 1e poging heel veel cryo's hebt, dit valt allemaal onder de 1e poging. Ik had zelf 8 bevruchte eicellen, waarvan er 7 ingevroren werden. Ik was vorig jaar mei met de 1e poging begonnen, en in januari de laatste TP van 2 cryo's gehad. Het is niet zo dat je bij 1 poging maar 1x een terug plaatsing hebt.

 

Succes, en hoop dat jullie snel het geluk zullen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Guusje,

 

Dus je bedoelt dat je meerdere kansen kunt hebben tijdens 1 poging? Hoeveel terugplaatsingen heb jij gehad in die zes maanden?

Dat lijkt me een hoopvol gegeven (dat je meerdere kansen hebt tijdens 1 poging!)....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi fee,

 

Ik wil niet direct je hoop de kop indrukken, maarlang niet iedereen heeft cryo's. Bovendien worden ze vaak per twee ingevroren omdat er een 50/50 kans isndat ze goed ontdooien. Het is natuurlijk fantastisch als je cryo's zou hebben.

 

Wat ik je aan wil raden is om je zoveel mogelijk in te lezen. Mck heeft vast ook voorlichtingsmateriaal. Maar wat ik je echt aanraad is om niet nu al bezig te zijn met de periode ná de derde poging. Dat is negatieve energie. Je moet je nu zo positief mogelijk richten op de eerste ivf-poging. Er zijn genoeg meiden die de eerste keer zwanger raken, je focussen op de minder succesvolle verhalen heeft geen zin.

 

Daarbij is het zo dat je met ivf een gelijke, of iets betere kans hebt om zwanger te worden dan normaal. Het vu in amsterdam houdt een kans van 25-30% aan. Probeer je niet te veel op de cijfertjes te focussen, iedere situatie is anders.

 

Heel veel succes in ieder geval! Dit fantastishe forum heeft antwoord op waarschijnlijk al je vragen, er zijn altijd meiden die in dezelfde situatie zitten/gezeten hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Fee,

 

Ook ik ben bij MCK geweest, ik ben bij de derde IVf poging zwanger geraakt,

Bij de eerste had ik geen cryo's en bij de tweede ook niet.

De derde poging was bij ons ook de laatste poging, ook omdat ik 40 ben vonden mijn vriend en ik het genoeg als de derde poging niet zou lukken.

we hebben bij de derde poging wel nog 2 cryo's.

Het beste is om niet voorruit te lopen op de feiten, is natuurlijk makkelijker gezegt dan gedaan :)

Ik ben er wel achter gekomen dat stress best een groot factor is. Met de derde poging hebben we vrij lang gewacht eigenlijk meer of we het nog 1 keer wilde proberen of niet.

Wij zijn ook vrij kalm de derde poging ingegaan, ondertussen werd ik ontslagen dus ook niet meer om 0500 naar mijn werk toe,

en toen zijn we ervoor gegaan, dus bij mij speelde minder stress echt een rol, ik weet niet hoe het bij de rest van de lady's is vergaan.

 

groetjes Diana

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook een MCK bezoeker.

Over je vraag overstappen IVF naar IUI dat heb ik ook gedaan. Bij een escape iui zw geworden. Zaadkwaliteit was super dus nogmaals iui proberen, helaas zaadkwaliteit nu weer slecht dus terug naar IVF.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in totaal 5 terugplaatsingen gehad. En dat van 1 poging. 2x 1 embryo en 3x 2 embryo's

 

Hoi Guusje,

 

Dus je bedoelt dat je meerdere kansen kunt hebben tijdens 1 poging? Hoeveel terugplaatsingen heb jij gehad in die zes maanden?

Dat lijkt me een hoopvol gegeven (dat je meerdere kansen hebt tijdens 1 poging!)....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het klopt wat Fren zegt, ik had enorm veel mazzel dat ik zo veel embryo's/cryo's had, en ook die ingevroren konden worden. Maar het resultaat mocht er helaas niet zijn.

 

ik ga hopelijk eerdaags beginnen met mijn 2e poging, maar het kan best zijn dat het nu heel anders gaat dan de vorige keer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Fren,

 

Dank voor je reactie! Ja, inderdaad ik moet er met positieve energie aan beginnen. Moeilijk hoor! Het is een proces waar je geen controle over hebt.... (denk dat ik tegen beter weten toch de controle probeer te behouden...). Hoe blijf jij zo positief en hoe ga jij om met de stress?

 

Ik vind het in ieder geval erg fijn om op dit forum reacties te krijgen van lotgenoten, dat voelt minder alleen!

 

Ben bezig met me in te lezen over IVF....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Fee

 

Als het je zoveel stress oplevert moet je misschien eens gaan denken aan wat ondersteuning om jezelf rustiger door het proces te krijgen. Ik heb zelf de eerste twee behandelingen acupunctuur gedaan en deze laatste heb ik regelmatig een bezoek gebracht aan een reikimevrouw. Dit heeft me heel rustig gemaakt en daardoor kan ik het allemaal veel beter aan. Zoals mijn reikimevrouw zegt.. Het leven gaat zoals het gaat en zeker bij het krijgen van kinderen, hoe meer je er mee bezig bent hoe minder ruimte je in je eigen lijf maakt voor het kindje.. Nu klinkt het wel makkelijk om er niet zoveel mee bezig te zijn, maar wees dan in ieder geval met de eerste poging bezig.. Richt al je positieve energie daarop.. Je druk maken om wat erna kan altijd nog..

Ik heb bij mezelf gemerkt dat ik enorm veel aankan, ook veel verdriet en het maakt je ook sterker..

 

Misschien vind je het zweverig, maar misschien heb je er iets aan.. Bij ons in het Radboud krijg je ook een vragenlijst toegestuurd om te kijken of je psychische ondersteuning zou kunnen gebruiken.. Doen ze dat bij jullie ook?

 

Veel sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Margot,

 

Dank voor je tips. Ik had inderdaad al hulp gezocht bij de psycholoog, ik heb binnenkort een afspraak en hoop dat zij me kan helpen hoe ik moet omgaan met de stress. Ook zit ik te denken om yoga te gaan doen. Iets wat me kan helpen te ontspannen en meer rust te vinden. En acupunctuur hoor ik ook veel over en dat het kan helpen bij fertiliteitsbehandelingen, vind het alleen lastig om me daar voor open te stellen (ben ook vrij nuchter wat dat betreft), maar als het kan helpen wil ik dat wel graag.

 

Ik hoop dat het me lukt wat meer rust te vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej heej,

 

Bij onze eerste ICSI poging in december 2008 3 eitjes, alle 3 bevrucht. 1tje tp en geen cryo's, maar wel zwanger!! Ze is nu bijna 21 maanden.

 

Bij onze eerste ICSI poging voor een brusje in november 2010, 16 eitjes!, 12 bevrucht, 1 tp en 7 cryo's. Helaas niet zwanger van de verse tp. Na 3 tp van 1 cryo, nu 10 weken zwanger :-D

 

De kans bestaat echt! Houd moed.

 

Liefs Elke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden