Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gaat wel snel he..Y is echt al een mannetje.. Hij heeft al 4 boventanden (nog 2 opkomst) en 2 onder..

Soms denk ik pfff hij is zo baby af.. Gaat best hard deze babytijd... Geniet ervan meiden!

• Reacties 2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Idd, wat gaat het snel! Al weer 3,5 maand inmiddels... En echt al een heel mannetje! Woensdag op het CB woog hij al weer 6890 gram! We tillen ons een breuk... Maar het is zo'n lekker ding! Hij was wel ff van de leg van de prik van woensdag (hij hoefde er maar eentje). Het viel mij nogal tegen dat hij over vier weken weer moet! Ik dacht dat hij er nu even van af was. Maar helaas. Vanavond hebben we hem naar mijn zus gebracht, hij gaat daar 2 nachtjes logeren. Ik mis hem nu al... Ben ik echt zo'n doos geworden? Het is hier zo stil en zo leeg zonder hem... Al moet ik eerlijk zijn: ik kijk wel uit naar een nacht doorslapen en morgen uitslapen! (Al mag ik niet klagen, tegenwoordig krijgt hij zijn laatste fles meestal voor 0.00 uur en gisteren heeft hij zelfs 8,5 uur gered tot hij weer kwam voor de volgende fles!)

Geplaatst

@Beanie: 6890??? Mijn meisje is hopelijk morgen 5kg (moet haar morgen wegen). Vorige week inenting (zelfs 2!! Huilen, echt zo zielig) gehad en toen dronk ze heel slecht, wou paar dagen slecht aan de borst. Zit wel te struggelen met haar gewicht. Ze groeit wel (in lijn) maar niet zo hard.

Je brengt Q naar je zus voor een paar dagen? Dapper!!!!! Ik moet er niet aan denken. Ben zo'n watje!!!!! •slik•

Geplaatst
@Beanie: 6890??? Mijn meisje is hopelijk morgen 5kg (moet haar morgen wegen). Vorige week inenting (zelfs 2!! Huilen, echt zo zielig) gehad en toen dronk ze heel slecht, wou paar dagen slecht aan de borst. Zit wel te struggelen met haar gewicht. Ze groeit wel (in lijn) maar niet zo hard.

Je brengt Q naar je zus voor een paar dagen? Dapper!!!!! Ik moet er niet aan denken. Ben zo'n watje!!!!! •slik•

Ja, echt waar! Hij is echt al zo zwaar! Hij doet het dus uitstekend op de flesvoeding. Is al bijna uit maat 62 gegroeid... Pfff, is bijna niet bij te houden hoor!

Hij kreeg woensdag maar 1 prik, er is een vaccinatie die ze altijd ik geloof 3x kregen (pneumococ of zo iets?) maar waar recentelijk uit onderzoek is gebleken dat 2x voldoende bescherming geeft. Dus ze vroegen of ze die mochten overslaan voor ons. Natuurlijk, scheelt weer een prik! De volgende keer krijgt hij er dan wel weer 2. Hij was donderdag niet zo lekker en had steeds verhoging, dus ik heb hem wel paracetamol gegeven. Maar met veel slapen was hij gisteren al weer een stuk beter... En ik kreeg net bericht van mijn zus dat hij vannacht heeft geslapen! Om 0.00 uur laatste fles, geslapen tot 8.15 of 8.30! Goed he!

Heb jij trouwens FB Tiktak? Is misschien wel leuk om te kijken of we vrienden kunnen worden, als jij dat ook wilt, voor foto's en zo!

Geplaatst

@beanie: ik heb wel fb maar ik doe er eigenlijk niks mee. Heb er volgens mij ook geen foto's op staan. Behalve v mijn paarden. Maar het is wel gezellig. Pb'en?

Geplaatst
Gaat wel snel he..Y is echt al een mannetje.. Hij heeft al 4 boventanden (nog 2 opkomst) en 2 onder..

Soms denk ik pfff hij is zo baby af.. Gaat best hard deze babytijd... Geniet ervan meiden!

Hoe oud is hij?

Geplaatst
Hoe oud is hij?

Ik heb zoon van 4 jaar en zoon van 10 maanden.

Leuk dat je mee komt schrijven..

Beanie zooo wat goed van je kleine.. Lekker lang geslapen..

Geplaatst

Mijn uk sliep na 3,5 week snachts door. Maar omdat ze te weinig aan kwam heb ik haar snachts wakker gemaakt voor een voeding. Nu mask ik haar niet meer wakker maar komt ze zelf 2x per nacht voor een voeding. Oepssss.... Vind het niet erg want ik werk nog niet. Maar vraag me wel af of ik dat nu zelf veroorzaakt heb. :-|

Geplaatst

Hoe zit het met het slaapritme bij jullie uk overdag? Ze slaapt tukjes van ongeveer 30 a 40 minuten en daarna is ze 2 a 2,5 uur wakker. Zijn dus relatief korte tukjes. Maar in die tijd dat ze slaapt kan ik pas zelf wat dingetjes doen.

Als ze wakker wordt gaat ze eigenlijk altijd wel huilen. Ze kan zich zelf slecht 'alleen' vermaken. Weet niet of ik haar misschien te verl verwen?! Dat kan toch niet met baby's? Mijn vriend zegt dat ze wel snel een patroon herkennen. Dus van huilen, oppakken ahhhaa! huilen dus dan wordg ik opgepakt. Ik kan gewoon heel slecht tegen huilen. Krijg ik echt wel stress van.....

Geplaatst
Hij was donderdag niet zo lekker en had steeds verhoging, dus ik heb hem wel paracetamol gegeven.

Dat is een kinder zetpil of? Weet helemaal niet hoe je zo'n ding moet geven. Wel waar hoor haha!

Ze heeft vorige week 2 prikken gehad (dktp en pneumokokken volgens mij). Naast verhoging 1 avond was ze qua voeding 4 dagen van slag. En ik dus ook.

Geplaatst

Sorry ben zo druk iedere keer met werk, ik lees af en toe mee, maar wil nu wel even op tiktak reageren.

@tiktak, een baby kun je inderdaad niet verwennen, wel gewennen. Maar ga ook op je gevoel af. Ik heb hetzelfde als jij, als ze nog zo klein zijn, net op de wereld, dan kan ik ook heel slecht tegen het huilen. Ik ga dan vaak zowat meehuilen als ik haar dan niet oppak. K. slaapt ook altijd kort en huilt als ze wakker wordt, dat doen de meeste babies. Babies kunnen ook nog niet zo snel zichzelf vermaken, ze liggen op hun rug en kijken naar het plafond. In het begin ben je veel met zo'n kleintje bezig. Ik heb dat ook met mijn oudste dochter gedaan, uiteindelijk is het allemaal goed gekomen met haar ze slaapt nu van 8 tot 8 of nog veel later! Het zijn fases waar ze doorheen gaan en jullie zelf ook. Ga als moeder op je gevoel af, je zit ook nog met je hormonen hé. Mannen gaan er heel anders mee om, vaak kunnen zijn beter tegen het huilen dan de moeders. Bij K. heb ik met 8 maanden ontdekt dat als ik haar op bed leg, verhaaltje vertel en dan weg ga dat ze dan heel even huilt en dan stil is. Snachts vaak nog vragen om een speen, maar sinds een aantal dagen dat gelukkig ook niet meer, dan slaapt ze echt door van 8 tot 6/7 uur. Mijn limiet van huilen is 15 min, dat kost me wel moeite hoor. Vaak kun je ook aan een huiltje horen of je echt moet gaan kijken.

Van mijn schoonfamilie werd ik wel moe wat dat betreft. Iedere keer werd me verteld dat je een kleintje gewoon moet laten huilen, nou no way!!!

Het is ook moeilijk voor zo'n kleintje in het begin, zo lang in je buik gezeten, dan geboren worden en meteen een soort afstand, niet meer veilig in de buik. De eerste maanden denken babies ook dat ze nog aan de mama vastzitten, als ze beseffen van niet is ook weer een fase van eenkennigheid en meer huilen als je even weg bent.

Ik wilde hier even graag op reageren, omdat ik het zelf ook heel moeilijk vond dit met mijn oudste en discussies had met manlief hierover. Een tweede kleine gaat wat dat betreft relaxter, je weet meer hoe alles gaat en manlief ook.

Ga op je eigen moedergevoel af!

Geplaatst

@tiktak, zetpil in het poepgaatje duwen met je vinger, totdat het er niet meer uitkomt. Je voelt zelf tot hoever je moet duwen.

Ik had het ook nog nooit gedaan, maar toen mijn moeder ziek was moest ik haar wel een zetpil geven, hop gewoon gedaan en klaar. je kunt er weinig fout aan doen.

Geplaatst
Ik heb hetzelfde als jij, als ze nog zo klein zijn, net op de wereld, dan kan ik ook heel slecht tegen het huilen. Ik ga dan vaak zowat meehuilen als ik haar dan niet oppak.

Ik heb dat ook met mijn oudste dochter gedaan, uiteindelijk is het allemaal goed gekomen met haar ze slaapt nu van 8 tot 8 of nog veel later! Het zijn fases waar ze doorheen gaan en jullie zelf ook. Ga als moeder op je gevoel af, je zit ook nog met je hormonen hé. Mannen gaan er heel anders mee om, vaak kunnen zijn beter tegen het huilen. Mijn limiet van huilen is 15 min, dat kost me wel moeite hoor. Vaak kun je ook aan een huiltje horen of je echt moet gaan kijken.

Van mijn schoonfamilie werd ik wel moe wat dat betreft. Iedere keer werd me verteld dat je een kleintje gewoon moet laten huilen, nou no way!!!

Ik wilde hier even graag op reageren, omdat ik het zelf ook heel moeilijk vond dit met mijn oudste en discussies had met manlief hierover. Een tweede kleine gaat wat dat betreft relaxter, je weet meer hoe alles gaat en manlief ook.

Ga op je eigen moedergevoel af!

Ik merk gewoon dat ik echt gestressed wordt als ze huilt. Dan moet ik er meteen wat aan doen. Pffff... Ja schoonfamilie, die herken ik! Tegen mij wordt dood leuk gezegd 'ze krijgen er niks van hoor, huilen'. Grrrrr... Nee ze krijgen van veel dingen niks, maar die dingen ga je bijv ook niet doen.

Manlief reageert helemaal niet op huilen. Lekker dan. Na 5 minuten zegt hij al 'ik heb alles geprobeerd'. Is een gave denk ik.

Wanneer is ze bij jou langer gaan slapen?

Een kwartier trek ik echt niet. Ze ligt nu te huilen. Heb kromme tenen en stresslevel zit tegen het dak!!

En een 2de komt er helaas niet.

Bedankt voor je antwoord!!!!!

Geplaatst
@tiktak, zetpil in het poepgaatje duwen met je vinger, totdat het er niet meer uitkomt. Je voelt zelf tot hoever je moet duwen.

Het zit nog in de verpakking hoor, maart lijkt me nogal een groot ding. Ze had de avond van de inenting koorts. Ze wou 2 dagen bijna niet de borst. En ze is al zo iel. Zou ze er met een zetpil eerder overheen zijn?

Geplaatst

Tiktak, je kan zo'n pcm zetpil ook halveren, hoor. Dan is die niet zo lang.

Reageer morgen uitgebreider. Gezellig dat het hier wat drukker wordt!

Geplaatst

Het is hier ineens veel drukker! Gezelligheid!

Tiktak, ik weet niet welke dosering paracetamol je gehaald hebt? Bij de drogist is de laagste dosering 120 mg, maar die mag je pas vanaf 5,5 kg geven. Ik had al voor Q zijn geboorte paracetamol bij de apotheek gehaald, daar hebben ze ook 60 mg dosering. Die zetpillen zijn idd wat kleiner. Overigens geef ik ook vlak voor we naar het CB gaan als hij vaccinaties krijgt. De eerste keer heeft hij geen koorts of verhoging gehad, alleen wat last van zijn beentje (waarvoor ze volgens de arts op het CB ook paracetamol mogen hebben overigens) en daar heb ik Arnikind opgesmeerd. Deze keer had hij wat verhoging en ik merkte ook dat hij donderdag aanvankelijk slecht zijn flessen dronk. In de loop van de dag begon hij ze weer volledig te drinken.

Qua huilen is het denk ik wel zo als Roossie schrijft, ik vind jouw beeld van het kindje dat nog denkt dat hij aan mama vastzit wel mooi! Ik merk nu dat Q erg reageert als hij ziet dat ik wegga. Nou huilt Q sowieso niet heel veel, dus als hij huilt vind ik dat ik hem wel kan oppakken. Ik heb niet het idee dat hij gaat huilen om aandacht, hangt er ook wel een beetje van af hoe hij huilt. Qua slapen heeft hij ook dagen dat hij overdag alleen maar 'power-naps' doet maar hij is vrolijk en lijkt niet oververmoeid te zijn, dus ik denk dat dat dan voldoende is. Maar hij heeft ook dagen dat hij juist heel veel slaapt. Ik probeer hem nu wel zoveel mogelijk in zijn eigen bedje te laten slapen. Soms huilt hij wel als hij wakker wordt, soms ook niet. Dan ligt hij met grote ogen om zich heen te kijken. Wat ik heb gemerkt is dat hij het fijn vindt als we muziek opzetten. En dan wel klassieke muziek, hij lijkt daar echt rustig naar te gaan liggen luisteren! En dan valt hij ook heel rustig in slaap.

Ik denk dat je het heel goed doet als je op je gevoel af gaat. Mijn zus heeft tot 2 jaar geleden als kinderverpleegkundige gewerkt, heeft dus heel veel ervaring met kinderen van baby's tot pubers (vandaar ook dat Q dit weekend bij haar is). Zij zegt ook altijd dat het instinkt van de moeder altijd klopt! Dus als je schoonfamilie zegt laten huilen, goed voor de longen, schouders ophalen en het op jouw manier doen! Jouw manier is de beste, jij kent je meisje het beste!

Wat ik merk is dat ik ook wel veel vragen heb hoor. En soms stel ik ze hier op het forum, aan de ervaren mama's, soms aan mijn zus of moeder of schoonmoeder. Je loopt tegen zoveel dingen aan bij een eerste kindje... Q is nu bijna 15 weken, dus in theorie kan ik bijna beginnen met bijvoeden. Wanneer zijn jullie begonnen met groente of met rijstebloem? Ik heb vorige week een paar keer een beetje (2 theelepels) rijstebloem gegeven aan Q, maar hij lijkt het niet erg lekker te vinden. Dus toch maar weer even mee gestopt. Kan ik het dan over 2 weken weer proberen? Gewoon met een klein beetje beginnen? En wanneer met de groente? Is hij daar al aan toe? De adviezen zijn wisselend, de een zegt 4 maanden, de ander zegt 6 maanden. Hoe bepaal je wat goed is voor jouw kindje? En wat geven jullie? Potjes of maken jullie het zelf?

Geplaatst

Mijn advies is altijd: Volg je gevoel en ga opvoeden op een manier die bij je pas. De een houdt van natuurlijk ouderschap en de ander weer wat meer van schema's etc. Kijk wat voor jullie en je kindje het fijnste aanvoelt! Dat is best moeilijk, maar ik ben het helemaal met je zus eens: Moeders weten vaak van nature wat goed is voor haar eigen kindje!

Wij zijn pas begonnen met bijvoeden toen F.loor 6 maanden was. Dat past bij ons. Ik geef ook nog bv, dus ze had gewoon echt nog niet eerder nodig. Daarna ben ik wel begonnen met fruit.

Het CB raadt aan om te beginnen met groente. Als je namelijk eerst zou starten met fruit heb je (volgens het CB) kans dat ze geen groente willen eten of daarin moeilijke eters worden. Bij mn zoontje goldt dat advies nog niet en toen zijn wij ook begonnen met fruit. Hij is nu 5 en lust gewoon alle groentes en houdt juist niet echt van zoetigheid.

Bij F.loor was ik in eerste instantie (vanwege het advies van het CB) wel begonnen met groente, maar ik zag aan haar dat ze er moeite mee had. Maar dat vond ik ook niet gek. Ze heeft een half jaar exclusief borstvoeding gehad en dat is van nature zoetig van smaak. En dan gooi ik er ineens groente in. Dat betekent namelijk een hele andere smaak en dan ook nog eens een hele andere textuur. Vind je het gek dat ze er moeite mee heeft? Ik niet.

Na drie dagen dus toch maar overgegaan op fruit (dat voelde beter voor ons). En nu 2 maanden later eet ze echt gewoon alles. Alle groente, fruit en brood.

Je zou eventueel ook wat rijstebloem met vanillesmaak (zoetig) kunnen voegen bij de groente. Zeker als je wat smaakvollere groentes gaat uitproberen zoals broccoli of bloemkool. Gewoon een minischepje om de scherpe randjes er in eerste instantie van af te halen.

Ik ben overigens ook een muts mbt logeren enzo, hoor. Mijn zoontje is 5 jaar en heeft pas 1 keer ergens gelogeerd en dat was de nacht dat ik lag te bevallen.......hahaha.

Ik heb helaas geen broers of zussen en mijn moeder is hulpbehoevend. Mijn man is een nakomertje binnen zijn gezin en heeft niet zodanig dermate contact met zijn broers en zussen dat die willen oppassen. En zijn zusje waar hij wel veel contact mee heeft, woont aan de andere kant van Nederland. Ik denk dat het dus wel scheelt. Als ik een zus had gehad dan was ik er misschien (op den duur) ook makkelijker mee geweest. Ook als mijn vader nog had geleefd, was ik mogelijk makkelijker geweest met logeren etc.

Die ene nacht heeft mijn zoontje gelogeerd bij mijn allerbeste vriendin. Wij kennen elkaar al 38 jaar en zij voelt als mijn zus. Zij heeft ook een zoontje, die dezelfde leeftijd heeft als M.iko. Wij waren toen samen zwanger. Als zij wat dichter bij had gewoond, was hij misschien wel vaker uit logeren gegaan. Maar helaas wonen wij zo'n 45 autominuten van elkaar vandaan.

Voor de avondjes uit hebben wij wel een oppas meisje (18 jaar). Zij is de dochter van onze gastmoeder en dat is heel vertrouwd.

Volgende week hebben wij een etentje van het werk en dan gaat zij voor het eerst op beide kinderen passen en gaan manlief en ik voor het eerst (sinds de geboorte van F.loor) samen weg. Dat vind ik al spannend zat.....haha.

Hier overigens een mijlpaal: Haar eerste tandje is een feit!!!

Geplaatst

Dank voor je advies Wen! En wat leuk, het eerste tandje.... Heeft ze er erg veel last van?

Volgens mij is het algemene advies om bij BV pas bij 6 maand te starten met bijvoeden, bij FV al bij 4 maand. Op dit moment heb ik eigenlijk een beetje mijn twijfels om nu al te starten met bijvoeden. Misschien dat ik gewoon ook wel ga wachten tot 6 maand, maar ja merk ik het als hij er eerder behoefte aan heeft? Het is soms wel zo dat het lijkt of hij het eten van ons bord af kijkt... Als ik wel start dan weet ik dat ik moet doorzetten, dus echt blijven proberen. Ik wil wel beginnen met groenten, maar ik zit nog te twijfelen over rapley... Iemand daar ervaring mee? Of is dat pas handig als hij wat ouder is? Als ik start met groenten doe ik sowieso wortels, die smaken natuurlijk een beetje zoet als je ze kookt. Ik ben wel zo'n muts die graag biologisch wil gaan geven (er zit hier vlak bij een goede biologische winkel, is van mijn neef, ik voel me dus ook wel een beetje verplicht... Maar heb daarnaast het idee dat dat helemaal niet slecht is voor hem). Wil eigenlijk een babycook gaan aanschaffen, is toch wel praktisch. Overigens heb ik ook biologische rijstemelk gekocht, daar zijn geen smaakjes in. Maar ik wil Q gewoon suikervrij eten geven. Voor mezelf vind ik het ook wel dubbel hoor, zelf eet ik wel steeds meer biologisch maar ben helemaal niet zo strikt. Ik heb de keuze gemaakt om geen BV te gaan geven maar ik wil Q op den duur wel van de koemelk af hebben... Gewoon omdat het gezonder is! Stom he! Niet dat ik denk dat er wat mis is met KV maar ja, het is wel koemelk... Gelukkig doet hij het er erg goed op. In eerste instantie zijn we begonnen met HA voeding maar inmiddels volledig over op de standaard voeding, en dat gaat prima.

Ik heb dit weekend de 4-seizoenen slaapzak vanaf 6 maanden binnen gekregen... Hij is echt mooi! (is van P.uckababy). Wat zal Q straks lekker slapen als hij er in past! Nu slaapt hij nog in de newbornversie, en dat vindt hij ook heerlijk. Als hij er in gaat krijg je meestal een hele dankbare glimlach. Dan smelt je toch?

Wat jammer Wen, dat jullie zo weinig contact hebben met familie! Ik geloof dat dat ook wel het meest vertrouwd aanvoelt bij uit logeren gaan... Op dit moment zou ik niet heel snel Q bij andere mensen dan familie laten logeren. Mijn zus is natuurlijk altijd goed, als hij ergens in goede handen is... In januari gaat hij een lang weekend naar mijn broertje en zijn vrouw (zelf hebben ze geen kinderen maar wel ervaring met kinderen door werk en familie). Ook bij schoonmoeder laat ik hem met een gerust hart achter. Maar verder? Bij mijn ouders wel als hij wat groter is, maar nu nog niet denk ik. Het is ook niet makkelijk... ook hierin ga ik op mijn gevoel af!

Geplaatst

Ik doe een soort mix van rapley ala eigen inzicht. Ik durfde niet geheel over te gaan op rapley. Die kokneigingen......brrr. Dan schiet ik direct in de stress....haha.

Ik geef nu geprakt voedsel ipv gepureerd. Daarnaast geef ik "zacht" voedsel ala Rapley. Dus bijvoorbeeld een stronkje brocolli, een gekookt worteltje en een halve banaan. Daar zit ze dan wat mee te spelen en af en toe een hapje (voornamelijk de banaan). Daarnaast dus ook gewoon eten via geprakt voedsel middels een lepeltje. Ook hier: volg je gevoel. Ik wilde graag (mentaal) volledig rapley maar in de praktijk vond ik het toch best een beetje eng. Vandaar een soort combi gemaakt.

Zo'n babycooker heb ik ook wel eens over nagedacht. Ik doe nu ieder weekend extra voor haar koken (uit het kookboek van de AH: opperdepop). Dat vries ik dan in (middels aventbekers) en dan heb ik altijd eten voor haar. Is best makkelijk als je zelf iets eet wat die ukkies nog niet mogen hebben.

Geplaatst
Tiktak, je kan zo'n pcm zetpil ook halveren, hoor. Dan is die niet zo lang.

Reageer morgen uitgebreider. Gezellig dat het hier wat drukker wordt!

Ik heb een kinderparacetol zetpil mdq 120 mg. Moet je die dan halveren?

Geplaatst

Dat kan. Ligt ook een beetje aan het gewicht van je kindje. Mijn dochtertje is niet super groot (middelmaatje) en na haar allereerste prikjes kregen wij het advies, indien nodig, om pcm te geven. Zij adviseerde dan om het te halveren, zodat je aan de 60 mg kwam ipv 120 mg.

Zodra ze meer wegen dan 5,5 kg dan mogen ze wel 120 mg. Ik gebruik overigens nu nog steeds 60 mg, ookal weegt ze al veel zwaarder. Ik snij de zetpil halverwege doormidden.

Geplaatst

Gezellig hiero :)

Wij zijn langzaam begonnen met fruit vanaf 5 maanden en daarna ook groenten..

Ik maak alles zelf, en hij is een tevreden mannetje en vind alles lekker :)

Wen wat leuk eerste tandje!

Geplaatst

Zaterdag was me man op pad met de jongens, ben toen lekker naar de kapper geweest,en en heb ook me wenkbrauwen

Laten epileren heerlijk! Lekker zo een tut dag.

Gisteren hadden we sinterklaasfeest van me man de werk, was erg geslaagd kids heerlijk verwend :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden