Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@sky, je hebt groot gelijk hoor om geen risico te lopen dat het niet gaat lukken met 1 poging. Hopelijk lukt het met de cryo, zou mooi zijn hé 2 kindjes uit 1 poging. Ik hoop het ook zo dat het bij ons mag gaan lukken.

Hier gaat alles goed, Jane is flink gegroeid. Ze is nog net geen 70 cm, ze weegt nog net geen 7 kg wat net onder het gemiddeld is, dat is wel normaal bij borstvoeding. En even uit mijn hoofd, rond de 42 cm hoofdomtrek. Bij het consultatiebureau zei de kinderarts dat ze Jane erg sterk vond. Zondag is ze alweer een half jaar, tijd gaat zo hard! Ik ben nu aan het rommelen met allerlei hapjes. Wat zijn die potjes vies zeg, ben aan het koken geslagen voor Jane. Heb wel een hit ontdekt, banaan met liga hopelijk vind ik er nog meer. Ik merk heel erg dat ze meer honger heeft. Ik heb nog wel zere tepels, iedere keer na het voeden zijn ze droog en komen er velletjes los. Vooral links doet pijn als ze aanlegt. Heb advies gevraagd aan mijn acupuncturiste die ook lacatie vrijwilligster is. Ik weet nog niet wanneer ik wil gaan stoppen met borstvoeding, misschien op gegeven moment alleen in de ochtend/avond. Ik vind het nog wel fijn om te geven. Nog steeds niet ongi geworden, hopelijk wordt ik dat wel als de borstvoeding minder wordt. Het slapen gaat hier ook weer anders, we hadden een luxe periode dat ze om 20.00 uur naar bed ging en gelijk sliep. Nu is ze niet in bed te krijgen, precies zoals haar ouders hahaha........maarja kleine meisjes moeten wel op tijd naar bed. Nu moeten we haar toch op bed leggen en laten huilen totdat ze slaapt, waar mama veel moeite mee heeft maar iedere keer doorheen moet bijten. Gelukkig stopt ze na een kwartier met huilen en slaapt ze dan. Ze zit ook nog in haar eenkennige fase, flink huilen, hopelijk is die fase snel over. Wordt nog wat als we morgen uiteten gaan met mijn schoonfamilie om mijn schoonvaders verjaardag te vieren.

Morgen komen ook de meiden van de yoga met hun kleintje, heb appeltaart gebakken hmmmm.... zal wel gezellig worden. En zondag komt nog kraamvisite.

Vannacht voor het eerst alleen met Jane, manlief is stappen met 2 vrienden en blijft ben 1 van hen slapen om dan door te gaan naar voetbal, als het doorgaat tenminste na al die regen.

Ok ik ga straks maar eens slapen!

Liefs Roossie

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier een erg leuke ochtend gehad met de vrouwen van de yoga. Zo leuk al die kindjes bij elkaar en mijn tuin voor met veel kinderwagens hahaha.....helaas kon er eentje toch niet komen die had een surpise weekendje weg. Ook erg fijn om ervaringen van anderen te horen, sommigen hebben 2 kinderen. Ik zit bijv. te dubben hoe wat te doen, wanneer stoppen met borstvoeding, wel of geen papvoeding tussendoor etc., want de hormonen van de bv houdt mijn ongi tegen en zolang er geen ongi is, geen cryo tp. Heb ook de tip gehad om de bijvoeding niet precies tussen twee bv in te doen, maar een half uurtje ervoor en dan borstvoeding zo valt er eerder een bv af. En tips over kolven, schijnt dat met een handpompje toch fijner is dan electrisch en die kun je in de handtas meenemen.

We spreken in maart weer af, erg leuk dat ze al zo snel weer af willen spreken, vind het ook zo leuk voor Jane en ze vond het zelfs prima dat iedereen haar even vast hield! Weg eenkennigheid hahahaha.....

Liefs Roossie

Geplaatst

Zaterdagavond was het uiteten met schoonfamilie om mijn schoonvaders verjaardag te vieren goed gegaan. Jane voor het eerst mee uiteten. We zaten gelukkig in een uithoek met een lange bank. Jan heeft tijdens het voorgerecht lekker liggen slapen. Tijdens het hoofdgerecht zat ze bij me op schoot, manlief heeft mijn eten voor me gesneden, kon ik het zo met de vork opeten hahahaha.....met het dessert en de koffie zat ze ook nog op schoot ze wilde niet meer slapen. Maar we hebben niet rondjes hoeven wandelen ofzo, dus viel heel erg mee! Ik merk dat ze savonds snel begint te huilen als ze andere mensen ziet, dan is ze moe en extra prikkels teveel. Smorgens en overdag gaat het beter, dan mogen andere mensen haar wel vasthouden en aankijken.

Zondag nog kraamvisite gehad, was ook gezellig, was daarna wel super moe. Vanochtend met Jane eerst maar uitgeslapen.

Ik heb mijn acupuncturiste die ook vrijwilliger is bij een lactatie-organisatie om advies gevraagd over mijn tepels. Ze adviseerde ze in te smeren met Miconazol, ze denkt misschien toch aan spruw. Maarja dan moet ik wel eerst mijn borsten wassen voor de bv. Vandaag was links wel weer pijnlijker, dan gisteren.

Ik ga ook weer een afspraak maken met mijn acupuncturiste, ter voorbereiding voor de cryo tp en wie weet kan ze mijn ongi aanwakkeren. Ik kan in maart bij haar terecht :-)

Mijn beste vriendin staat ook op springen, ze is 1 febr. uitgerekend erg spannend. Ze weet ook niet wat het is een jongen of meisje. Ik denk zelf een jongen, dat denkt ze zelf ook.

Liefs Roossie

Geplaatst

hoi dames

sorry sorry sorry, ik ben hier al zo lang niet meer geweest!!!

heb ook nog niet alles bijgelezen, maar wat is blijven hangen is de miskraam van Balu, jeetje meid, een onverwachte zwangerschap en dan de mk.heftig!!!! geet het weer een beetje? Overigens erg fijndat het met Hayley goed gaat, wat een verschil dan he? geweldig!!!

Roossie wat super dat je nog steeds bv geeft, moet je daar ook niet mee stoppen om je menstruatie weer een beetje in een ritme te krijgen voor de tp? of gaat die niet in je eigen cyclus? Leuk dat Jane ook zo lekker overal mee naartoe kan, met Imke gaat dat ook maar ik merk ook dat als ze moe is ze echt kan huilen als ze een vreemde ziet terwijl ze helemaal niet eenkennig is.

Veel plezier straks als je bij je vriendin de kleine kan gaan bewonderen, wat zijn die babietjes dan echt weer klein he!!

Met Imke gaat het erg goed maar ze wil zoveel meer, liggen in de box of op de grond wil ze echt alleen maar heel kort, ze wil rechtop zitten!! en gisteren zat ze op de commode, ik was op de rug wat knoopjes aan het sluiten en ze wist al zittend vooruit te schuifelen. Op het kdv wil ze ook alleen maar de flesvoeding krijgen als ze bij de andere kindjes is, de leidsters kunnen dan dus niet lekker relaxed op de bank gaan zitten.De kinderwagen hebben we omgebouwd tot wandelwagen, pff de bak hebben we gebruikt tot haar 8 weken denk ik haha.

Momenteel heeft ze flink last van spuitluiers (sinds donderdag), ligt niet aan tandjes want die waren op 1-1 doorgekomen, mrgen vroeg naar de huisarts, toen ik belde met de vraag he lang het kon duren liet ze weten haar toch te willen zien,prima! Gelukkig eet en drinkt ze goed alhoewel ze sinds gisteren nog maar 3 flessen wil. Nu drinkt ze tussen 8 en 9 een fles van 180w+6schepjes, dan rond 11-12 een fruitpotje (125ml), ik doe er nog geen liga door omdat er toch gluten in zitten, wacht daar echt nog mee, dan drinkt ze rond 15-16 een fles van 180w, soms rond 18.00 een groentehapje en dan rond 21,00 de laatste fles.

Gisteren had ze geen groenten op en de laatste fles om 18,30 daarmee geslapen tot vanochtend 6.00.Ben benieuwd of ze nu blijft bij 3 flessen, ze was ook al vroeg met overgaan van 6 naar 5 en naar 4 dus wie weet.

hier nog was plaatjes....

liefs

Babeth

[ATTACH=CONFIG]3463[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3464[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3465[/ATTACH]

Geplaatst

Hoi Babeth,

Leuk weer wat van je te lezen!

Jan wil ook alleen maar rechtop zitten, vooruit schuiven heb ik haar nog niet zien doen.

Op cb kreeg ik een folder dat ze maar 2 uren rechtop mag zitten, dat krijg ik niet voor elkaar met Jane die wil niet lang meer liggen.

Goh en ook al tandjes! Jane eet nog niet zo goed, maarja we zijn dan ook nog niet zo heel lang bezig moet nog geduld hebben. Vervelend van die spuitluiers, Jane heeft ook flinke luiers, soms zit ze helemaal onder. Komt ook door de verandering van voedsel.

Ja baby's zijn heel klein in vergelijking tot onze kleintjes. Gaat zo snel hé nu al in de buggy.

Ik zit ook nog op 5 voedingen, ik probeer door de hapjes net voor de voedtijd te geven de bv te minderen. Ik hoef niet helemaal te stoppen met bv om ongi te worden, ik denk wel minderen omdat mijn hormonen het wel tegen houden. Met bv kun je wel gewoon ongi worden.

Liefs Roossie

Geplaatst

Hey meiden,

Ja hoor hier gaat het fantastisch. Tja de miskraam het was heel erg schrikken zeker omdat je het totaal niet zag aankomen. Ik had er helemaal niet bij stil gestaan dat ik zwanger was. Maar ergens toen ik naar huis reed en ik zag Hayley naast me liggen toen dacht ik het is goed zo we hebben jou nu en daar genieten we volop van en dat wil ik nog een hele tijd blijven doen. We zijn er beide eigenlijk wel vrij zeker van dat het alleen bij Hayley blijft. Ik zou deze rit niet nog een keer over willen doen wellicht dat je dan alerter bent op alles maar toch het is behoorlijk heftig. Sinds vorige week ben ik onder behandeling van een maatschappelijk werkster om toch een verwerking in werking te gaan zetten er is zoveel gebeurd dat ik merk dat ik mezelf echt totaal wegcijfer en er alleen nog volledig ben voor Hayley. Over Hayley gesproken ze doet het momenteel echt fantastisch. Hebben van de week te horen gekregen dat ik heel goed bezig met haar ben geweest met haar hoofdje dat het niet meer nodig is dat ze helmpje moet oh ik ben zo blij vind het er bij kindjes zo zielig uit zien. Verder eet madam sinds zaterdag al een hele boterham met ons mee. Weliswaar zonder korstjes maar toch heerlijk vind ze het. Ze krijgt ook nog maar 3 flessen per dag 4 flessen ging echt niet meer ze duwde hem steeds weg als ik bleef aanbieden dus ja CB gebeld en ik mocht een fles minderen had ook het idee dat ze "meer" wilde dus ik heb de Friso gebeld en overleg gepleegd en die vrouw zei ook als baby's al ruim een week of 2 flessen laten staan met minimaal 90 ml zijn ze toe naar de volgende stap. Dus Hayley drinkt al een week of 2 nu opvolgmelk 2 pfff stond in de winkel met dat pak in m'n hand en bedacht me echt dat het wel heel hard gaat allemaal. Ze eet ook al volledige potjes voor baby's van 6 maanden. Dus daar is ze allemaal heel vlot in. Ook het slapen gaat heel erg goed. Ze krijg 's morgens om half 7 een papfles 210 ml + 7 scheppen en 4 scheppen bambix dan rond 10 uur een boterham en een kleine fruitsmoothie dan spelen we nog lekker samen wat en gaat ze in bad. We hebben een nieuw bad voor haar gekocht waar ze zelf in kan zitten en dat gaat echt kei goed is zo mooi om te zien hoe ze met haar handen spat en giegelt hahah daarna gaat ze lekker weer slapen en word ze rond half 2 wakker en dan krijgt ze om 2 uur de fles weer 210 ml + 7 scheppen soms krijgt ze nog een lange vinger om lekker aan te sabbelen maar dat is maar net of ze het wilt ja of nee. Dan om kwart voor 5 krijgt ze haar avondeten dat is halve pot groente en een toetje dan gaan we lekker rustig op de bank zitten uitbuiken en dan krijgt ze rond half 7 een papfles van 170 ml + 6 scheppen en 3 scheppen bambix en dan slapen we moeten dan nog wel af en toe ff naar boven om de speen er in te doen maar rond de klok van half 8 is mevrouw echt in dromenland en slaapt ze door tot half 7 de volgende dag. We hebben wel van de kinderfysio de tip meegekregen om Hayley meer te gaan stimuleren omdat ze erg lui is vond het eerst niet echt heel erg leuk om te horen maar zie het nu zelf ook in. Ze kan al best veel maar ze vertikt het gewoon. Ze kan heel goed op haar buik rollen en terug maar ze wil het gewoon niet. Ze kan ook zelfstandig zitten maar zodra ze merkt dat ze alleen zit laat ze zich zo vallen echt een draak af en toe hahaha maar ben er zo dol op. Nou meiden ik ga me lekker douchen en aankleden m'n knuffeltje zal ook zo wakker worden en dan gaan we samen een bammetje eten. Zo vaak van gedroomd en nu gebeurd het gewoon zo onwerkelijk allemaal. Daarom wil ik ook weer beter in mijn vel gaan zitten voor haar niet dat ze er dadelijk om terug hoeft te kijken en mij alleen maar herinnert als verdrietige mama want dat ben ik niet ik ben zielsgelukkig alleen ben ik mijn geluk een beetje aan het saborteren en dat is niet de bedoeling!

De eerste foto is van een paar weken geleden. En de 2e foto dat is oma met haar trots en mijn petekindje! Die is van vorige week zondag. Zo apart om te zien dat neef en nicht 1 dag met elkaar schelen. Leandro is op 02-08-2009 geboren en Hayley op 03-08-2011! Gaaf toch!

[ATTACH=CONFIG]3466[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3467[/ATTACH]

Geplaatst

@Nathalie, wat leuk weer wat van je te lezen.

Wat doet Hayley het goed zeg en ook al zo lekker eten.

Echt grappig dat ieder kind zo anders is.

Bij Jane gaan we ook een boterham proberen en vandaag heeft ze voor het eerst een koekje in haar knuistje gehad. Ze zat er heerlijk op te sabbelen de boel onder te smeren hahaha......maar op gegeven moment werd ze boos, ze wilde er al een stuk van afbijten maar dat lukte natuurlijk niet.

Leuk hé die kleintjes in bad, Jane heeft altijd veel lol in de tummy tub, ze gaat daar met een badeendje in die ze dan ook altijd in haar mond stopt hahaha.......en af en toe drinkt ze van het water en lekker spetteren. Wat fijn ook dat een helmpje niet nodig is, staat zo zielig hé. En wat een leuke foto's!

Ik heb vandaag een afspraak gemaakt om kennis te maken met een school dicht bij ons in de buurt. Ik zag op internet dat ze met wachtlijsten werken. Degene die ik aan de lijn had gaf me groot gelijk. Wel raar om daar nu al mee bezig te zijn, maarja schijnt zo wel te moeten als je nog wil kiezen.

Ik hoorde trouwens afgelopen zaterdag dat een nichtje van ons zwanger is van een 2e kindje. Ik merk dat ik het nu moeilijk vind als anderen van een 2e kindje zwanger zijn, stom hé is ook mijn volgende doel en als anderen dan zo snel zwanger zijn is dat dan toch weer moeilijk te verkroppen al gun ik het hun van harte.

Liefs Roossie

Geplaatst

Even een vraagje, hoe lang duurde het bij jullie eer de kleine goed at?

Ik ben sinds kerst met hapjes bezig, maar Jane wilt het allemaal niet, wat ik ook voorschotel. Eerst ging het wel maar het wordt steeds moeilijk.

Ik smeer het vaak op haar lipje, dan kan ze het proeven maar dat wil niet helpen.

Ik laat haar zien dat ik het zelf ook eet, maar dat helpt ook niet.

Samen eten wil ook niet helpen.

Ze houdt er wel van om van een koekje te sabbelen, maar brood in haar knuistje daar kijkt ze zo vies bij hahaha........

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie ieder kindje heeft zijn eigen tempo. Ruben krijgt ook al een poosje fruit en groente en meestal gaat het goed en soms ook niet. Hij wil wel alles hebben wat wij eten en drinken, maar geven we hem een korstje brood doet hij er ook vies mee hihi.

Geef je meisje gewoon de tijd en ga er zeker geen strijd van maken, die win je nooit en is niet goed voor je bloeddruk.

Jane is vast weer sneller met andere dingetjes.

Hier megadruk zeg. Valt niet mee om in alle rollen te functioneren. Als vrouw, moeder, werknemer en klusser. Pfffff zwaar maar ook leuk. Ik probeer alles een beetje los te laten. Ik wil tijd hebben met Ruben dus blijft de was een dagje langer liggen. Of even tijd voor mijn man en dan even geen dozen inpakken. Gaat helemaal goed komen en zo kom ik deze stressperiode ook weer door!!

Balu wat fijn dat het zo goed gaat.

Geplaatst

@Sandra, ik maak er ook geen strijd van hoor dat is ook niet goed. Ik probeer het gewoon iedere dag. En vandaag heeft ze ineens 3 kwart banaan met biskwie op! Ik ben echt trots op haar.

Misschien wil het ook sneller omdat ik ongi wil worden, wat ik nog steeds niet ben. 5 maart gaan ik naar mijn acupuncturiste voorbereiden op de cryo tp en wie weet kan ze mijn ongi opwekken.

Met mijn tepels gaat het ook beter, is waarschijnlijk eczeem als reactie op de bijvoeding.

Je zal het druk hebben met de verhuizing en alle andere rollen erom heen, ook spannend zo'n verhuizing en je kan een nieuw kamertje inrichten voor Ruben!

Ik heb ook al afspraken gemaakt voor kennismaking voor een school voor Jane. Ze werken hier met wachtlijsten, gelukkig zijn we op tijd. 6 maart eerste afspraak en dan 2 april.

Ik baalde vandaag van de sneeuw kon met de kleine niet eens naar buiten, heb wel sneeuw geruimd Jane zat voor het raam dat ging goed totdat ik klaar was toen was zij er ook klaar mee, goeie timing!

Fijn weekend!

Liefs Roossie

• 3 weken later...
Geplaatst

slofjes voor Jane gemaakt:

[ATTACH=CONFIG]3627[/ATTACH]

Jane eet gelukkig steeds beter en vandaag had ze haar eerste drolletje in de luier hahaha.........ik denk dat het van het stukje boterham is wat ze nu iedere ochtend krijgt.

Liefs Roossie

Geplaatst

@ Roossie; grappig om te zien is dat he dat drolletje hahaha. Vond ik bij Hayley ook. Ze heeft nu inmiddels weer van die smoezige dunnen luiers zit heel erg met haar tandjes te vervelen. Ik hoop echt dat ze snel doorkomen. Verder hebben we 3 dagen carnaval gevierd nou ja gevierd we zijn optochten wezen kijken. Hayley vond het helemaal geweldig. Was zo leuk om te zien. Alleen maar lachen lachen en lachen. En ze sliep ook nog tijdens de optocht gewoonweg niet te geloven hahha zal wat foto's toevoegen

[ATTACH=CONFIG]3629[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3630[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3631[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3632[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3633[/ATTACH]

Geplaatst

@Nathalie, wat lief zeg Hayley in haar elf-pakje! Dat ze al zo met haar tandjes zit, Jane heeft nog geen teken van tandjes die doorkomen al kwijlt ze al we een tijdje.

Ja zo'n drolletje is wel schattig hihi.............en vooral het persen, heel ernstig kijken en rood aanlopen hihi

Geplaatst

Zo hier dan de verhuizing achter de rug. Aankomende woensdag de oplevering van het huurhuis dus dan zijn we daar ook van af en hebben we alleen ons mooie paleis nog.

Het is hier heerlijk wonen, lekker rustig en groot. Ben aardig aan het afvallen van alle beweging die ik nu heb. We wonen nu ook overal verder vandaan dus veel en verder fietsen is ook lekker.

Ruben heeft het prima gedaan de afgelopen maand. Hij was vaker niet dan wel thuis bij ons overdag en daar heb ik me soms best schuldig over gevoeld, maar aan hem niets te merken. Hij heeft nu waterpokken, zo schattig om te zien hihi. Hij heeft er geen last van, 1 dagje koorts gehad en helemaal gespikkeld, hij heet nu tijdelijk Spikkeltje.

Hij eet weer goed en slaapt nog beter. Hij is altijd vrolijk.

We beginnen nu ook te praten over een 2e. Als we er ons eind maart nog steeds goed bij voelen gaan we een afspraak maken bij de gyn om te praten over tp van een van onze cryo's. Heb ik nog lekker een maandje de tijd om af te vallen, maar zit nu zo lekker in mijn velletje.

Hopelijk met jullie allemaal verder goed!!

Geplaatst

@Sandra, dankjewel!!! Wat fijn zeg dat de verhuizing achter de rug is en huurhuis bijna opgeleverd. Is alles ook al helemaal ingericht?

Fijn dat Ruben het goed gedaan heeft en de waterpokken, dan heeft hij dat tenminste al gehad. Ons buurmeisje had het ook, maar die was op vakantie, toen ze thuis waren was het als snel weer over.

Manlief zei al misschien even met Jane naar de buren heeft ze de waterpokken tenminste al gehad.

Wat spannend dat jullie ook denken over een 2e en wat goed zeg dat je aan het afvallen bent. Ik wil ook wat afvallen, kan niet te snel door de borstvoeding maar wel wat natuurlijk. Proberen niet te snoepen maar een avondje alleen op de bank zoals deze avond, dan heb ik toch wel zin in iets lekkers. Ik wil 10kg afvallen, maar dat hoeft niet perse voor het zwanger worden, ik weeg nu net zoveel als de vorige keer dat ik zwanger werd.

Met Jane gaat alles goed, ze eet echt steeds beter, zo fijn! En soms als ze het eerst niet lust, dan probeer ik het de volgende dag weer en dan eet ze het wel. Alleen een boterham vindt ze nog maar niks hahaha......... Ze wordt ook zo groot ze is al 71 cm. Dit weekend maat 74/80 maar eens bekijken en in de kast leggen.

Liefs Roossie

Geplaatst

Jeetje Roossie wat is Jane groot zeg, in vergelijking met Ruben dan. Die was 14 dagen geleden 64 cm en past nog ruim in 68 hihi.

Ja het huisje is prachtig geworden en op de bekende kleine dingen na klaar. De zolderverdieping is nog niet klaar, daar hebben we nog helemaal niks aan gedaan dus, maar dat komt wel. En als het met een cryo zou lukken dan sneller dan we dachten, dan moet daar de logeerkamer heen verhuizen;) Ik zal de linkjes plaatsen waar je foto's van het huis kan zien.

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?14814-Door-DIK-en-DUN-meisjes&p=529653&viewfull=1#post529653

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?14814-Door-DIK-en-DUN-meisjes&p=529647&viewfull=1#post529647

Geplaatst

@Sandra, ja Jane heeft lange benen, maar mama en papa zijn ook groot. Mijn man is 1.85 en ik ben 1.80, ik was ook zo groot met die leeftijd.

Ik heb je foto's bekeken, het ziet er allemaal erg mooi uit! Wat heerlijk voor jullie! En wat heeft Ruben een mooie kamer gekregen!

Ruben kan zich ook goed opdrukken zeg op de commode en hij kan ook al goed zitten. Jane kan ook goed zitten maar nog niet stevig genoeg dat ze niet meer omvalt.

Ik zit nu even te dubben of ik de klamboe al weg zal gaan halen, ik zag dat jij hem ook nog hebt hangen. Jane heeft een paar keer de klamboe gepakt en een stukje het bed in getrokken, of ik moet hem wat meer naar achteren hangen. Het staat zo leuk, maarja veiligheid voor alles natuurlijk. Lees verschillende verhalen op internet denk dat hij binnenkort toch weg gaat. Hangen we hem wel weer neer als ze een kinderkamer krijgt of voor Emmy2!

Stukjes brood eten ging hier alweer beter vandaag.

Vandaag op kraamvisite geweest bij mijn vriendin, haar zoontje is nu 1,5 week, wat is Jane dan groot vergeleken bij zo'n klein babytje.

Liefs Roossie

• 2 weken later...
Geplaatst

@sandra wat een mooi huis hebben jullie!! en wat leuk dat jullie ook voor een 2de gaan!

wij willen in juni/juli verder! in het begin zag ik er tegenop maar nu begin ik aan het idee te wennen

en krijg ik er echt zin in hihi!

met senna gaat het super! ze is nu 66cm en 6610 gram. Het cb zei dat ze een ligt gebouwd meisje is.

maar wel mooi in verhouding. ze volgt mooi der eigen lijntje

hier druk bezig met afvallen alweer 6 kilo kwijt wil nog 10 kilo kwijt. denk niet dat gaat lukken voor juli

maar ga wel proberen om er nog wat af te krijgen.

115707-7623541.jpg115707-7623557.jpg115707-7607036.jpg

Geplaatst

He Sky wat een gave foto's. Handig he die ikea stoel, zie hem op de achtergrond.

Lekker hoor dat Senna het zo goed doet en haar eigen lijntje volgt. En ook al aan het denken voor een 2e en aan het idee gewent zijn. Geeft toch een goed gevoel he, als je weet wat je wil...

Geplaatst

@Sky wat een leuke foto's! Mooie dame! Wat goed zeg dat je bent afgevallen!

Spannend hoor dat jij en Sandra ook voor een brusje gaan!

Afgelopen woensdag was ik jarig, ik moest helaas werken, het was papadag, maar de appeltaart viel in de smaak op mijn werk. Mannen kunnen best raar doen als je jarig bent omtrent het feliciteren. Van de ene krijg je kussen op de wang en een hand, van de ander een hand, van een ander niets en zelfs eentje zei ik ga je niet feliciteren want ik hou daar zelf ook niet van, wie zegt er dat ik er niet van hou? hahaha.....kijk hoef niet perse een kus maar je mag me best feliciteren. Achja het zijn verder wel leuke collega's hoor, maar het geeft iets van verlegenheids en niet weten wat ermee aan te moeten hahaha...

Manlief en Jane hebben me weer opgehaald, gelijk door naar de Chinees en naar huis. Thuisgekomen was de tafel netjes gedekt met ballonnen, champagne glazen en cadeautjes. Van Jane heb ik chocolaatjes gekregen, o.a. eentje met ik vind je lief erop. Van manlief een tosti apparaat, die hadden we al maar wilde graag eentje die je uit elkaar kunt halen en schoonmaken. Heerlijk samen gegeten en de buurvrouw/vriendin kwam ook nog even op bezoek. Zondag ga ik het vieren met een paar vrienden en familie.

Ik ben ook naar acupunctuur geweest, was wel apart. Laatste keer dat ik er was, was ik misselijk van de zwangerschap, ruim een jaar geleden. Ze heeft me geprikt op miltleegte, ongi opwekken en nog iets geloof ik. Ze geeft zelf ook nog steeds borstvoeding, haar zoontje is 11 maanden en ze geeft haar zoon die geloof ik 3,5 is ofzo ook soms nog borstvoeding. Jane was bij een vriendin van me die een dochtertje van 2 jaar heeft en dat is helemaal goed gegaan, was zo fijn!

Maarja nog steeds niet ongi, voel wel wat gerommel.

Hier ook weer wat mijlpalen, Jane heeft voor het eerst zelf helemaal van rug naar buik gedraaid. Ik was het bad gaan vullen, zij lag met pyjama op haar bedje. Was ze op haar rug gaan draaien en omgedraaid. Ik kwam uit de badkamer en lag ze me lachend aan te kijken hahaha.......En ze zit in de kinderstoel, ze vindt het prachtig ze zit er al beter in dan ik had gedacht. En ze eet een hele boterham behalve de korst.

Liefs Roossie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden