Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Ursela, ohw wat mooi dat hij een voeding heeft overgeslagen in de nacht! Wie weet is dat het begin van minder nachtvoedingen! Overdag zal hij het wel in willen halen, maar dat is veel minder erg dan die gebroken nachten. Op zich ben ik nu wel goed op gewicht, maar mijn buik hangt nog dat zal nog wel een tijd duren eer die weg is, misschien pas na een 2e zwangerschap hahaha.......

En nee wij houden niet van donkere dagen, dus denk niet dat we gaan verhuizen. Manlief wil sowieso niet in een ander land gaan worden zo lang zijn vader nog leeft, de goede man is 81 jaar! En ook de enige grootouder van Jane. Dus we doen het maar wat ze hier aan voorzieningen hebben in Ned. waar we ook niet over mogen klagen, Engeland is bijv. een stuk minder in sociale voorzieningen.

Maar wat leuk zeg die bijeenkomsten met kindjes die rond dezelfde tijd geboren zijn, dat vind ik dan weer super geregeld in Noorwegen, zo doe je leuke contacten op.

Jane heeft gelukkig na haar prikjes goed geslapen, ze was alleen wel een uur eerder wakker om 05.00 uur. Daarna heeft ze wel doorgeslapen tot 09.00 uur. Papa vond het wel jammer dat hij de kleine niet kon verschonen volgens mij, als ze een uur later wakker is dan verschoond hij Jane voordat hij naar zijn werk gaat en dan ga ik haar op bed voeden.

Ik ben altijd nog wel erg moe na zo'n drukke dag als gisteren, vandaag maar rustig aan doen, vanavond weer visite van 3 mannen.

En nu vandaag is Jane echt 2 maanden, wat vliegt de tijd!

Hier leuk nieuws, ons nichtje (dochter van mijn schoonzus) gaat trouwen volgend jaar eind juni/begin juli. Ze is ten huwelijk gevraagd op het strand in Amerika tijdens hun vakantie, ze zijn net terug.

Wie weet wordt Jane wel bruidsmeisje!

Liefs Roossie

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gefeliciteerd met de aankondiging van het huwelijk van je nichtje. Zulke feestjes zijn altijd leuk.

Verhuizen naar een ander land?? Nee niks voor mij. Veel mensen klagen dat we het zo slecht hebben hier, maar ik denk dat dat nog wel eens mee kan vallen. Ik denk zelfs dat wij hier niet mogen klagen. Elk land heeft zo zijn voor en nadelen en dingen die beter en minder goed geregeld zijn.

2 maanden al weer Roossie, wat gaat het snel he?? Woensdag is Ruben 2 maanden, maar het lijkt of hij er gewoon altijd al is geweest. Zo normaal dat hij bij ons is.

Hier trubbels met Ruben. Hij krijst al een aantal avonden de hele boel bij elkaar. Gisteravond spande de kroon. Het leek wel of hij vermoord werd. Het duurde van 17 tot 22 uur met kleine tussenpozen dat hij sliep.

Vanmorgen weer heel veel brullen, kan het niet echt huilen noemen. Nu ligt hij lekker te slapen. Ik heb zijn bedje vanmorgen anders gezet, wie weet helpt het.

Hij heeft ook een extreme voorkeur voor de linkerkant. Het leek beter te gaan met ook naar rechts kijken. Misschien zit hier een verband tussen?? Maandag even op CB bespreken en anders afspraak maken bij de osteopaat. Het mannetje is dan ontroostbaar en na enige tijd wel rustig als we met hem opzitten. Het rare is dat hij wel de hele nacht doorslaapt.

Geplaatst

hoi dames

wat wordt er veel geschreven, ik houd het bijna niet bij!!!!Roosie wat gaat het hard met Jane he, , met alle kindjes overigens!! en dan je nichtje dat gaat trouwen, ontzettend leuk zeg en wie weet sta jij dan naast Jane als bruidmeisje en met alweer een dikke buik ;-))

Ursela lijkt me vermoeiend hoor zo lang de gebroken nachten, ik weet niet maar het lijkt wel dat met bv de kleine minder snel een ancht doorslaapt of een ritme heeft, misschien vergis ik me maar ik hoor hier vooral dames over die bv geven.

Fijn zeg dat je je gelijk zoveel beter voelt door een nacht doorslapen, kom op Storm, vannacht weer haha.

Sandra wat ontzettend zielig van Ruben en ineens zo uit het niets he? ben benieuwd wat ze op de wijk gaan zeggen.

Wij hebben gisteren nog snel een puckababy mini aangeschaft. Ondanks het feit dat Imke wel goed doorslaapt slaapt ze vaak erg onrustig, benen en armen vliegen alle kanten op.

ze gaat ook bijna nooit vanuit een wakkere toestand in haar bed slapen, straks was ze echt moe, ik legde haar gewoon in bed, lekker ondergestopt maar ze begon te huilen en na 5 minuten gauw eruit gehaald, getroost en in de puckababy en ze was zo weg.

Blij met het ding, ze ligt er niet heel strak in, ze kan haar armpjes nog wel wat omhoog doen maar niet meer de lucht in gooien.

Geplaatst

@Sandra, nee ik vind het ook prima in Ned. hoor maar soms bij bepaalde dingen denk je van ik ga verhuizen, maar het werkelijk doen is een heel ander verhaal.

Oh arme Ruben, moeilijk hé als hij begint te krijsen en je weet niet waarom. Dat kan hoor dat het verplaatsen van het bedje kan helpen. Is hij nu weer wat rustiger?

En bedankt voor je felicitatie!

@Babeth, hahaha ja dat bedacht ik me ook, misschien sta ik op die bruiloft met een dikke buik.

Het schijnt idd zo dat baby's eerder doorslapen met flesvoeding, dan heb ik zeker een uitzonderlijk meisje die toch doorslaapt met borstvoeding. Vannacht heeft ze van 00.30 tot 07.15 uur geslapen. Hierdoor is mama ook fitter.

Oh wat fijn dat de puckababy helpt om haar rustig te laten slapen!

Ja de kindjes groeien hard!

Morgen naar een bruiloft van een vriend van mij, we gaan alleen naar de receptie. Heb een jurk in de kast gevonden die ik aan kan, manlief vond het ook leuk staan, alleen lastig met borstvoeding geven maar daar vinden we wel wat op.

Liefs Roossie

Geplaatst

Ruben heeft zich gister verder als een engeltje gedragen. Bedje staat anders en hij heeft ook vanacht lekker geslapen. Nu weer!!! Misschien had hij toch te veel prikkels telkens en dus meer slaap nodig.

Roossie veel plezier morgen!! En gewoon even terugtrekken in een hoekje voor de bv en dan lekker vanaf daar het feest aanschouwen!!

Geplaatst

@Sandra, wat fijn dat Ruben zo goed geslapen heeft!

En dank jullie wel!

Ja ik ga in een hoekje even bv geven, maar het ging me meer om de jurk die moet ik helemaal om hoog doen om bij mijn borsten te komen hahaha.....

Ik doe wel een korte legging er onder aan en een hemd ofzo en het is maar 1,5 uur die receptie dus wie weet is het niet nodig effe goed timen.

Liefs Roossie

Geplaatst

Just go with the flow!!!

Ruben is vandaag ook lekker rustig op zijn "gewone" huilmomentjes na. Hij slaapt nu ook wat meer dus ik denk dat het oververmoeidheid is geweest.

Geplaatst

hey hey,

onze kleine is morgen 6 weken ,hij zit nu aan 5 voedingen per dag van 150 cc plus 10 cc extra water bij de voeding.

Zijn tijden zijn van rond 5 uur a 7 uur in de ochtend , 11 uur in de ochtend,1500,1900,2300.

hij groeit heel goed bij eerste afspraak bij bureau was tie 56 en half cm en bij na 5 kilo ben benieuwd hoeveel hij nu is.

het lukt me niet om hem veel in bedje te laten slapen overdag ,hij gaat nu gelijk met ons naar boven,het zal zeker niet goed zijn om te doen maar heel de avond laten huilen en op en neer lopen is voor mij ook geen optie.

Hoe doen jullie dit?

Geplaatst

Fiona heel herkenbaar. Maar kindjes boven de 5 kilo is het advies toch 180 water en 6 schepjes voeding?? Heeft de kleine niet gewoon honger?? Is jullie manneke alleen wakker of zet hij de boel op stelten?? Die van ons zette de boel op stelten met het gevolg dat hij dus oververmoeid was omdat hij waarschijnlijk te weinig sliep. Het is even door de zure appel heenbijten (tenminste zo ervaren wij dat) en toch in zijn eigen bedje en steeds heen en weer lopen. Wij wisselen elkaar wel af maar het heeft nu wel zijn vruchten afgeworpen. We haalden hem er niet uit maar praten zachtjes tegen hem, troostend over zijn hoofd en wangetjes aaien. We moeten hem nu al 2 avonden wakker maken voor zijn avondvoedingen. Hij had van de week ook van die krijsavonden en hij was echt oververmoeid, dat is ie nu aan het inhalen geloof ik.

Ik heb ook alle prikkels uit zijn box en bedje gehaald, zijn bedje anders neergezet in zijn slaapkamer en geef dus niet teveel speeltjes meer in de box, die lag bij ons nogal vol. In zijn bedje ligt nog maar 1 klein knuffeltje.

Wij proberen het nu zo te houden dat de box is om te spelen en zijn bed om te slapen. Vast patroon van eten- knuffelen- spelen en als hij moe wordt en gaat gapen/bijna slapen gaat hij naar zijn bed. Dan weet hij wat er komen gaat. De rust en regelmaat van grootmoeder zeg maar hihi. Hij slaapt nog wel eens even in de box, maar meestal in zijn bedje. Wij leggen hem er ook niet slapend in, hij gaat nog wakker naar zijn bed en moet toch zelf leren om in slaap te vallen. Hij kijkt dan nog even om hem heen en ligt wat te brabbelen en valt dan zelf in slaap. Ik ben er al achter dat ze hoe klein ze ook zijn ze al veel kunnen leren. Als Ruben wakker is is er tijd genoeg voor knuffelen en spelen en kijken naar de kleine man.

Maar het blijft moeilijk om er een middenweg in te vinden. Je moet vooral doen wat je gevoel zegt, wat adviseerd het CB? Maar hem laten huilen zonder er op in te gaan kan ik ook niet hoor, wij hebben de 5 min regel en soms halen we die niet eens, hoe harder/langer hij huilt hoe moeilijker te troosten.

Ik hoop dat er andere dames wat tipt hebben waar je wat mee kan en vooral dat je een eigen ritme ontwikkeld waar jullie je alledrie prettig bij voelen. Succes!!

Geplaatst

Tja fiona, heb niet echt veel tips, ten minste niet anders dan sandra zegt.

- niet te veel prikkels

- duidelijke slaapplekken. In heb storm overdag in zijn bag van de wandelwagen (zodat hij, als we overdag ergens anders zijn toch hetzelfde patroon heeft) en savonds bedje.

- 5 minuten regel, als hij veel huilt, en ik weet het even niet meer, leg ik hem in zijn bag en mag ik 5 minuten niet ingrijpen. Vaak valt hij toch in slaap. Soms ook niet hoor, wordt het juist steeds meer gekrijs, dan weet ik dat er wat anders is, wat moet ik dan nog uitvinden.

- inbakeren. Dus strak inwikkelen in een doek. Of een puckababy of zoiets. Dit helpt bij storm erg goed. Daar wordt hij rustig van.

- honger? Niet te veel vastpinnen op de standaard hoeveelheden. Sommige baby's zijn hongeriger en soms hebben ze ene periode dat ze meer (of minder) drinken.

En sommige uurtjes van de dag zijn nu eenmaal 'lastiger' dan andere. Storm is 'lastiger' tidjens en na het avondeten. Dan moet hij altijd huilen en niets helpt. Dan laat ik hem even liggen en krijgt hij erna 'troostborst' of extra kroelen. Daar heeft hij dan gewoon behoefte aan, lekker bij mamma zijn. Hij is ook nog zooo klein. Dat laat ik gewoon toe.

En, om eerlijk te zijn, ik doe maar wat. Ik probeer wat uit en vaak werkt het niet en soms is het een gouden greep.

Voel je gevoel is een hele goede raad. Zie bv het verhaal van nathalie.

Succes!

Geplaatst

Ha Meiden,

Hier is het hetzelfde huilenbalk liedje. Buikkrampen daar heeft Mirko last van en tips zijn welkom.

Hij is al bij de osteopaat geweest en inmiddels 4 weken, weegt net zoveel al de uk van Fiona en drinkt 120 cc om de drie uur.

We geven hem soms slokjes venkelthee en voor de voeding Infacol.

In de avond gaat ie om de dag in bad en dan krijst hij minder. Maar het is en blijft zoooo zielig.

@ Roosie, onze ivf was in het maasstad waar ze tot 45 jaar behandelen. Succes met jullie brusje tzt.

Ps, ben gestopt met bv en dat geeft meer rust dan steeds om en om voeden...

Schrijf snel weer, bye

Geplaatst

Oh Moto wat vervelend voor jullie mannentje. Welke flessen gebruik je?? Wij gebruiken de Avent fles van Phillips en dat scheelt heel veel met lucht naar binnen zuigen. Van teveel venkelthee kunnen ze juist meer krampen krijgen he?

Hier was het krijsen niet opgehouden en we zijn begonnen met soort van inbakeren. Echt inbakeren mag niet, omdat hij in stuit heeft gelegen en dus zijn heupen nog goed moet kunnen bewegen. Jeetje wist niet dat je dat dus niet zomaar mocht doen zeg maar. Ik heb de armen van zijn slaapzakjes dichtgenaaid en dat werkt bij hem tot nu toe heel goed, (staat in het boekje dat ze er ook minder buikkrampjes van krijgen, of in ieder geval minder last ervan). Ruben maaide ontzettend met zijn armen en daardoor veel wakker en dus idd oververmoeid. We gaan dit eens een poosje volhouden en dan weer afbouwen. Het wordt tot max 6 maanden geadviseerd.

Hij is gister gewogen en gemeten. Nu 51 cm en 4144 gram!! Groeid goed dus en is nog steeds een lekker klein manneke!! De eerst prikjes waren echt zielig. Hij krijste al toen we daar binnen waren en toen hij zijn prikjes kreeg nog harder. Hij heeft dikke bovenbeentjes ervan gehad en gisteravond wat verhoging, maar dat is nu weer gezakt gelukig.

Ik ga straks voor een dag op cursus en hij blijft bij papa. Vind het wel moeilijk om hem hele dag achter te laten.

24 en 26 okt gaat onze grote vent voor 2 proefochtendjes naar kdv. Gister op de groep gekeken en intake gehad. Hebben er een goed gevoel over.

Met de rest van de kindjes alles ook goed??????

Geplaatst

@Moto bedankt voor de tip! Vervelend die buikkrampen en het vele huilen, arm manneke. Misschien wil babymassage helpen? Ik heb er geen ervaring mee hoor, maar baby's schijnen er wel rustig van te worden.

Jane heeft daar maar een paar dagen last van gehad, daar boffen we wel mee.

@Sandra, wat heerlijk dat Ruben zo goed groeit!

Hoe ging de dagcursus en een dagje zonder Ruben?

Wat gaat de tijd hard dat hij al mag gaan oefenen op de kdv.

Jane is nu zo groot, ze past al bijna niet meer in het badje. Het is nu ook even zoeken wat ze nog wel of niet aan kan, maar ze vindt dat allemaal wel prima, ze vindt die mooie kleertjes wel leuk allemaal. Ze krijgt nu ook steeds meer een ritme en ze slaapt goed door nu ‘s nachts. Om 23.30 uur haar laatste voeding en dan is ze om 07.15 uur pas weer wakker. Enige nadeel is dat ik dan overstroom, maar dat schijnt zich vanzelf weer aan te passen. Eigenlijk zou ik ‘s nachts dan kunnen kolven, maarja dan kan ik nog niet doorslapen. Ik probeer dan na haar laatste voeding nog wat te kolven, ze drinkt dan niet altijd heel erg veel. Morgen gaan we voor het eerst babyzwemmen, ik kan dan ook nog mee tijdens mijn verlof, kan ik foto’s maken.

Verder geniet ik nog van mijn verlof, jammer dat ik straks weer moet werken, maar gelukkig hoef ik mijn kleine meisje alleen op woensdag de hele dag missen, dat zal wel erg wennen zijn.

15 okt. hebben we een verjaardagsfeestje in het restaurant waar ons trouwfeest was, mijn schoonzus gaat dan een paar uurtjes oppassen, gelijk een beetje oefenen om even zonder haar te zijn. Zij had ook niet verwacht dat ze al kwam logeren tot de volgende dag, manlief had het verkeerd begrepen hahaha pfffff.....

24 okt. is officieel mijn laatste zwangerschapsverlofdag, misschien dat ik dan in die week op woensdag weer bij freelance bedrijf ga beginnen.

Maar nu nog even lekker niet, ik geniet nu zo met Jane de hele dag heb nog helemaal geen zin om te werken.

Mijn man heeft zijn pink op 2 plaatsen uit de kom gehad, opgelopen tijdens het voetballen. Het is alweer bijna over gelukkig, dan kan hij zijn trouwring weer om hahaha want de vingers naast zijn pink waren ook wat gekneust.

Nog een avontuur beleefd met onze poes, we zijn haar een nacht kwijt geweest, bleek dat ze in de dakgoot zat bij de schuin achterburen waar ze ook regelmatig wat gaat eten.

Gelukkig vinden die mensen dat niet erg. De brandweer hebben we gelukkig niet hoeven bellen, er waren mensen met een lange ladder en een man is naar boven geklommen om de poes te redden. Ze was helemaal nat, arm beestje.

Daarna zijn we nog snel naar trouwreceptie geweest, was erg chique in het Kasteel Keukenhof in Lisse.

Ik had onder de jurk een korte legging aan gedaan. We gingen eerst een vriend van ons ophalen, daar heb ik Jane even gevoed, daarna heeft ze het uitgehouden totdat we weer thuis waren. Jane is best wel makkelijk in de auto valt ze al snel in slaap en wat met haar rondlopen en afleiden kunnen we de tijd rekken.

Met mijn heupen gaan het een stuk beter, Heb ontdekt dat ik wat losser moet gaan lopen. Heb me daarop gefocust met wandelen en dat gaat goed gelukkig.

Dit weekend shoppen! Manlief kwam zelf met het idee om zaterdag een nieuwe winterjas voor mij te gaan kopen! :-)

Hier ligt iemand flink te gymen in de babygym hahaha......

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie is Jane al te groot voor het badje bijna?? Jeetje wat groeid ze snel zeg hihi. Ruben gaat ook regelmatig met ons mee onder de douche. Hij vind het heerlijk.

Wat een avontuur zeg met de poes. Gelukkig alles weer goedgekomen.

Als je man zelf komt met shoppen, met bijde handen aanpakken hihi. Ik heb zelf een hekel aan winkelen, wij allebei eigenlijk. Komt door ons postuur dus we gaat 2 of 3 x per jaar en halen dan alles wat we nodig hebben, als we het kunnen vinden.

De dag cursus viel mee. Heb Ruben wel gemist natuurlijk, maar was ook wel weer eens lekker met collega's te kletsen. Had het na de middag wel even zwaar. Meestal probeer ik toch nog even een uurtje rust mee te pakken als dat kan en dan een hele dag luisteren en actief meedoen was zwaar maar wel te doen. Ruben heeft veel geslapen. Of het komt doordat hij gister zijn prikjes heeft gehad of dat het te maken heeft met de dichtgenaaide slaapzak???? Morgen weten we het. Ik heb echt het idee dat wij hem veel te weinig hebben laten slapen en te veel prikkels aanboden. Hij is nu echt wat aan het inhalen en natuurlijk een nieuw en hopelijk goed ritme aan het ontwikkelen waarbij alles voorspelbaar is voor hem en hij straks op eigen kracht goed in slaap valt.

Geplaatst

Hier een foto van Ruben waar hij in zijn dichtgenaaide slaapzak ligt. Hier ziet er best "zielig" uit, maar hij slaapt er veel beter door en is ook veel rustiger en vrolijker. Wat slaaptekort al niet kan doen met een kleine jongen.

[ATTACH=CONFIG]2446[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2447[/ATTACH]

Geplaatst

hoi dames

Fiona, ik laat Imke zoveel mogelijk boven slapen maar het lukt me ook meestal niet om haar wakker weg te leggen en dat ze dan gaat slapen, toch wil ik dat ze vooral in haar bed slaapt omdat dat ook het meest rustige is.

Zelf heb ik de puckababy aangeschaft omdat ze met haar gezwier en gezwaai zichzelf nogal eens uithaar slaap wist te houden. Als ze in haar bed ligt blijf ik bij haar staan en sus haar in slaap, zachtjes praten en ik aai haar gezichtje, wat erg goed werk is met mijn duim van haar voorhoofd naar beneden over haar neusje wrijven (niet van haar neus en dan omhoog) Vaak werkt het maar niet altijd. Als het echt niet lukt dan pak ik haar in mijn armen en laat haar zo in slaap vallen en als ze echt onrustig is ga ik met haar op bed liggen, ze ligt dan op me en is zo vertrokken. Vandaag ook, van 16.00 tot 16,50 in haar bed, ben er 3x naartoe geweest. Uiteindelijk met haar op bed gaan liggen, ze viel zo in slaap (ikke ook haha) en heb haar om 17.45 teruggelegd, nu slaapt ze nog (20.00 uur)

Moto wat de krampjes betreft ik heb verder geen tips,. weet even niet meer of je kv geeft maar ik geef Imke Hypoallergeen, ook om zoveel mogelijk krampjes tegen te gaan.

het is zo ontzettend zielig he!

Roossie fijn dat Jane nu ook doorslaapt, jij wordt dus niet wakker van de wekker maar van de borsten die op springen staan ;-)) Ik ga ongeveer gelijk met jou beginnen, 25-10 pffff zo geen zin in maar dank dat het ook weer zo went.Erg fijn dat bij ons mijn schoonmoeder in huis komt.Fijn zeg dat het met je heupen beter gaat!

Ik heb de indruk dat Imke ´s ochtends met name wakker wordt van een enorme plasbroek herkennen jullie dat?

Verder huilt ze soms in haar slaap, dan ga ik kijken en ligt ze heerlijk te slapen.....nu kijk ik voortaan eerst op de babyfoon, alleen gehuil is loos alarm maar zodra er beweging bijzit dan is er iets.

Imke wordt ook al zo groot, ze draagt nu maatje 62 of 56 als die groot uitvalt, ohhhh wat gaat het snel!!!! morgen naar he cb voor de spuitjes.

Wel een rottijd 10.30 , is net haar etenstijd, probeer het zo te "plannen" dat ze bij thuiskomst meteen de fles krijgt, wellicht dat ze dan ook lekker gaat slapen en kan bijkomen.Ik ben erg benieuwd hoe lang ze nu is en ook wat haar gewicht is.

Sandra fijn dat de eerste cursusdag goed verlopen is, kan me voorstellen dat het lastig is om Ruben achter te laten ook al is ie in goede handen.....

hier nog wat foto´s

als ze op tafel zit is ze helemaal onder de indruk van de lamp en in haar box kan ze zich blijven vermaken met haar mobiel, zodra deze stopt dan begint ze herrie te maken, zo grappig!

[ATTACH=CONFIG]2448[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2449[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2450[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2451[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2452[/ATTACH]

Geplaatst
Mooie foto's hoor Babeth. Deze zijn toch profesioneel gemaakt door een vriendin van jullie???

die laatste 2 ja, fotografie is haar hobbie, doet ze goed he!

Geplaatst

Vandaag was het weer hommeles en meneertje is van 8.00 in de ochtend tot 20.00 uur in de avond "gewoon" wakker geweest.

Nu ligt hij in de puckbaby maar ik kan daar niet aan wennen dat inbakeren, maar goed, als hij rustiger is en nu slaapt dan zal het wel ergens goed voor zijn.

Babs we hebben op aanraden van de kraamhulp de voeding nr 1 van het kruidvat (opvolg na de bv). Vandaag ben ik me aan het inlezen over de pepti. Ik hoor daar goede berichten over nml. Is hier iemand bekend daarmee???

Ik ga slapen nu, morgen zal het wel wat rustiger zijn Haha!!

Geplaatst

@Babeth, wat een mooie foto's! Als Jane kan zitten willen we een fotografe inhuren die ook bij ons met yoga foto's gemaakt heeft.

@Sandra, fijn dat het zo werkt met die slaapzak!

@Moto, ach van 8 tot 20 uur wakker, jemig. Hij wil zeker geen speentje ofzo?

Jane slaapt best veel, we leggen haar ook zoveel mogelijk in bed als ze slaapt, soms ligt ze in haar wipstoeltje in de box te slapen.

Net wezen babyzwemmen, het was nog niet echt een succes ze vond het niet zo leuk. Ik zei ook tegen mijn man we moeten wat geduld met haar hebben denk ik, misschien eerst bij ons in bad oefenen.

Ik vond het water ook koud, zitten wij heel secuur met onze 37 graden op de thermometer. Ik weet niet of manlief volgende week weer gaat. Het is wel een heel gedoe het is dat we samen waren dat scheelt.

Terug heb ik voor het eerst weer autogereden, heb mijn hele zwangerschap en erna niet gereden, dat ging ook niet zo goed ben best wel vergeetachtig merk ik nog maarja die zwangerschapshormonen.

Ben ook nooit een held geweest met autorijden, heb het ook nooit leuk gevonden, heb altijd wat angst gehad. Ik kon net wel huilen maar had er geen zin in.

Jane roept, ik ga haar maar even voeden die zal wel honger hebben na het zwemmen.

Liefs Roossie

Geplaatst

Jammer dat het babyzwemmen is tegen gevallen. Hopelijk gaat ze het wel heerlijk vinden.

Ruben is nu ook vaker op zijn kamer in zijn bedje en dat vind ik best moeilijk. Maar we moeten het nu wel volhouden, anders lossen we het slaapprobleempje van hem niet op.

Ik heb eens op het net zitten surfen en kwam er achter dat bij zijn leeftijd het normaal is dat ze maar ongeveer anderhalf uur wakker zijn achter elkaar en dan weer slapen. Hmm die van ons was veel langer wakker en jengelde dan veel. Las ook dat het niet "normaal" was als kindjes met 2 maanden al doorslapen en hun nachtvoeding nog nodig hebben. Hmm die van ons slaapt al een week of 3 door op eigen kracht, dus lijkt het me dat ik hem echt niet voor een voeding hoef wakker te maken.

Geplaatst

hoi dames

Moto, de puckakaky piep heb jij waarschijnlijk, die heb ik nooit gebruikt, toch denk ik dat de meeste baby´´s het echt wel lekker vinden.

de voeding waar jij het over hebt ken ik niet. Imke heeft zo ook weleens een dagje gehad dat ze alleen maar wakker was, jeetje.

Wat je ook nog kan proberen om hem in een draagzak of doek tegen je aan te dragen, wie weet en dan heb jij je handen wat vrij.

moeilijk hoor meid.

Roossie wat jammer dat ze het zwemmen nog niet echt leuk vind, misschien inderdaad wennen. Imke gaat hier regelmatig mee onder de douche en dat vind ze heerlijk. Dat het een gedoe is dat geloof ik direct, je moet haar afdrogen, aankleden maar jezelf ook. Ben benieuwd hoe het de volgende keer gaat.

Sandra dat is ook wat, Imke sliep met 3 weken al door dwz van ongeveer 23/00.00 uur tot 06.00/07.30 uur, nooit commentaar op gekregen.

Hier ligt Imke momenteel in bed, vanochtend om 10.30 bij het cb voor de controles en eerste prikken....zodra we de auto uitstapte begon ze al te huilen, binnen was het ook een feest, "ohhh heeft ze haar prikjes gehad??? "ik met een brok in mijn keel "nee, daar kom ik voor.."

Binnen was ze eindelijk stil en getroost en toen de spuiten, nou ik huilde echt met haar mee sjonge ik ben echt geen held, dat wordt nog wat!

Maar goed, eenmaal aangekleed in de maxicosi sliep ze zo, voor de zekerheid direct zetpillen 60mg gehaald, thuis een fles, even met haar op bed gelegen, wat gespeeld en geknuffeld en ze slaapt. Wel fijn, boven meteen ons bed verschoond, haar wieg, slaapkamer lekker gepoetst en beneden even op kunnen ruimen en gestofzuigd.

Sjonge wat gaat het hard he met de ukkies, ze woog nu 5350 gram en is 59cm lang. Nog steeds voor een meisje boven het gemiddelde maar lengte en gewicht zijn mooi in verhouding haha met deze gegevens is maatje 56 echt verleden tijd....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden