Ga naar inhoud

Het Verloop Van De Miskraam,missed Abortion En Bbz

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@caro-lin; Tjee wat een verdriet zeg. Deze week geopereerd aan een bbz...

Ik kan me je gevoel best voorstellen hoor. Dat je snel weer verder wil met je gewone leven en aan het werk. Maar soms heeft je lichaam ook een beetje rust nodig. Ik bedoel; er is toch in je buik gesneden, je hebt narcose gehad(daar heb ik nog t meest van moeten herstellen)en dan nog emotioneel een klap gekregen.

Wanneer je weer aan het werk gaat is denk ik voor iedereen weer anders. Na mijn bbz had ik een week later mijn vrijgezellendag. Mijn vriendinnetjes hadden het al georganiseerd en hebben het toch door laten gaan(achteraf ben ik daar ook heel blij mee geweest; vond het super om na zo'n ellendige tijd even lekker verwend te worden door mijn vriendinnetjes). En na 1,5 week was ik weer aan het werk. Mijn gynaecoloog zei dat de meeste vrouwen na 2-6 weken weer gingen werken. Ik was ook snel weer hersteld, maar na 5 dagen weer werken is misschien een beetje te veel van het goede....

Met mijn miskramen ben ik beide keren maar 1 dagje thuis geweest; op de dag van de miskraam zelf. Dag erna wilde ik heel graag weer werken, mijn baas heeft toen wel 5x gevraagd of ik niet liever nog een paar daagjes thuis was. Maar hij kon me niet tegen houden; ik ben gewoon aan het werk gegaan. Wat dat betreft heb ik wel een super baas. Ook met onze icsi-pogingen doet hij nooit moeilijk. Met solliciteren heb ik ook al aangegeven in de MMM te zitten, maar dat was geen probleem. Hij is ook helemaal op de hoogte van hoe en wat met onze behandelingen.

• Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

caro-lin, het is belangrijk om eerst alles goed te verwerken.

ik denk dat anders alles dubbel zo hard terugkomt. als je echt al wilt gaan werken kun je mss part time vragen en als je ziet dat dat goed gaat dan weer de gewone uren.

Bij mij stelt die probleem zich niet echt. ik ben op dit moment werkloos. wel fijn dat jullie bazen zo begripvol zijn.

ik werkte eerst met interim contract (week contract ) maar ze begrepen niet dat ik dikwijls naar ziekenhuis moet voor echo's, pu, terugplaatsing, ...

Het begon voor hun wat te lang te duren (na 1 ivf!) ze hebben mijn contract niet verlengt. Mijn man werkt wel, maar financieel is het nu toch wat moeilijker.

noor, ik hoop dat alles ok is woensdag bij de nacontrole en dat je snel door mag doen.

Ik heb gisteren na controle gehad, alles is ok zei ze. niets meer van bloed te zien, alle zit terug mooi op zijn plaats. dat was toch al terug een opluchting.

ik dacht dat we in juli terug gingen beginnen met terugplaatsing cryo en dat ik 1 maand moest tussenlaten.

maar ze zei dat ik nu toch de pil genomen heb (heb vrijdag de laatste ingenomen), en dat ik direct weer mag proberen. zo hoef ik geen medicatie meer te nemen volgende maand om mijn regels te laten doorkomen gezien ik helemaal geen cyclus heb. ze zei ook dat ze in juli 3 weken verlof heeft, en dat ik bij iemand anders zou terechtkomen dat wou ik liever niet dus gaan we er nu toch weer voor. Ik moet nu mijn regels afwachten, eerste dag van regels bellen, van de 3de tot de 7de dag 2 pilletjes clomid innemen en dan als het moment daar is de teRugplaatsing. Ik heb wel maar 2 in de vriezer, dus ik hoop dat ten minste 1 het haalt. nu heb ik daar weer schrik voor. ze vroeg als alle 2 het moesten halen (wat ik niet verwacht) als ze dan alle 2 teruggeplaatst mochten worden. ik zei ja. was wel verbaasd dat ze het vroeg, ik dacht dat het niet mocht. hoe zit het nu eigenlijk als er niets goed ontdooit? is het dan een verloren poging en moeten we dan beginnen met ivf 2?

Geplaatst

@Jessi; goh wat vervelend zeg dat ze je contract niet verlengd hebben toen. Ik bedoel als het voor hun al lang duurt, hoe lang moet het dan voor jou al niet zijn???

Tsja sommige mensen hebben totaal geen inlevingsvermogen. Wel fijn dat bij de nacontrole alles goed was.

Ga je trouwens wel weer op zoek naar werk?? Of ga jet het eventjes rustig aan doen? Ik weet van mezelf dat als ik niet zou werken ik met zo'n IVF-pogingen gillend gek van mezelf zou worden. Dan zou ik echt elk krampje, pijntje voelen en zou de tijd ook niet zo snel gaan.

Met de cryo's kan het heel wisselend zijn. Bij mijn 1e ivf had ik er 4 en is er maar 1tje goed ontdooid. tijdens de 2e had ik er maar 1, maar die is wel goed ontdooid.

Van de derde ivf heb ik nu nog 2 cryoos en die hoop ik over ongeveer 4 weken weer terug te krijgen. Bij mij zouden ze ook eerst 2 cryoos doen, maar tja niet goed ontdooid.

Met een cryo heb je per stuk veel minder kans op een zwangerschap, dus ook minder kans op een 2-ling. Ik geloof dat ze er daarom ook vaak wel 2 terug plaatsen.

In ieder geval succes met wachten op je menstruatie!!!

Geplaatst

Jessie dat is wel rot, contract niet verlengd door ivf. Ik Ben er zelf wel indirect mn functie door kwijtgeraakt destijds. Kwam voor een groot deel doordat ik vanwege de ivf te weinig erin kon stoppen. Had een vast contract dus ze konden me niet makkelijk ontslaan ofzo, maar door me andere werkzaamheden te geven werd het er ook niet leuker op. Het is ook lastig solliciteren als je in zo'n traject zit. Verzwijgen voelt niet goed, maa er open over zijn vermindert vaak je kansen....

Wel erg fijn dat alles er goed uitziet en je gelijk door mag. Wij hebben zelf altijd erge mazzel gehad met cryo's: van de acht is er tot nu toe maar eentje niet goed ontdooid. Ben zelf n ook wel zenuwachtig, met (nog) maar twee is er idd een kans dat je geen tp hebt. Maar het gaat vast goed!

Geplaatst

Hoi Jessi,

Zo wat rot zeg van je baan. Ik hoop dat je snel een andere baan kunt vinden. Alhoewel een beetje rust nu wel goed is voor jou. Maar die rekeningen he, die blijven maar komen...

goed dat je gelijk door mag. En met 2 heb je toch meer kans dan met 1. Spannend, dan ben jij dus al snel aan de beurt. Meid we gaan je supporten hoor! Leuk, kunnen we gezellig met je meeleven!

groetjes

noor

Geplaatst

Noor; ik dacht je al te herkennen. Vervelend als tijd begint te dringen. Ik voel dat ook een beetje maar dat niet met leeftijd (35) maar met mijn ouders die ik toch een kleinkind wil geven. Mijn vader is 76 jaar en tja je weet het niet he....

Ik hoop dat je snel weer mag starten. Elke maand wachten is er 1 te veel.

Wannebemon en Jessie; bij mijn miskramen ben ik ook niet thuisgebleven en meteen weer aan de slag gegaan. Ik vond de afleiding fijn. Maar een operatie is natuurlijk wat anders daar hebben jullie gelijk in. Ik moet dinsdag bloed prikken en het ziekenhuis is vlak bij mijn werk dus dan ga ik weer beginnen en kijk wel hoe het gaat. Woensdag is mijn DTD dus dat scheelt ook.

Mijn teammanager weet van de hele situatie en laat mij vrij in mijn belsissing. Ze is alleen nu op vakantie.

Van mijn collega's zijn de meeste ook op de hoogte van de icsi en de miskramen. Ik stuur maandag een mail naar iedereen met het verhaal van de operatie. We zijn een klein team en ik vind het juist fijn als ze op de hoogte zijn. Maar ik kan het niet aan iedereen face to face vertellen dat is nog te confronterend.

Geplaatst

Lieve meiden, wat een pijn en verdriet hier. Ik moet er zo verschrikkelijk van huilen. Had het idee dat ik alles bij mezelf een beetje geblockt had maar als je hier dan al die verhalen weer leest en weer zoveel "bekenden" tegen komt... Vind het erg moeilijk. We moeten al zo'n lange en moeilijke weg gaan en waarom moet al deze ellende er dan ook nog bij komen?

Ik ben ook wel benieuwd hoe jullie dit alles een plekje hebben kunnen geven. Merk aan mezelf dat ik nog erg met het tweede miskraam bezig ben. De uitgerekende datum van 23 juli komt erg dichtbij. Misschien daarom. Bij deze derde miskraam was de schok zo groot doordat het zo onverwacht was dat het lijkt alsof het nog niet helemaal tot me doorgedrongen is ofzo. Zit nog steeds tegen die dikke zwangere buik aan te kijken. En idd Henne, sinds de tweede zwangerschap heb ik ook nooit meer mijn eigen platte buik terug gekregen. Ben daarnaast sinds de start met hormonen en de twee zwangerschappen in één jaar tijd zo'n tien kilo aangekomen. Ik heb daar eigenlijk best last van. Pas zo goed als niets van mijn eigen kleding meer en kijk dus steeds tegen die buik aan. Hoe doen jullie dat?

Geplaatst

Hallo meiden

Ik ben weer terug na toch een heerlijk weekend en goed nieuws (nou ja in deze situatie dan)

Het vruchtje is donderdag vanzelf losgekomen en vrijdag was op de echo te zien dat m'n

baarmoeder schoon is. Natuurlijk zat er nog wel bloed in.

Zara ik lees het verdriet in je berichtje. Wat betreft het aankomen kan ik je niks zeggen,

maar het lijkt me wel heel vervelend. Wat betreft de uitgerekende datum dat is en

blijft moeilijk! Wij hadden er tot nu maar 1, maar op die dag kopen wij altijd een mooie bos

bloemen en staan we er even bij stil.

Wat betreft werken ik ga volgende week weer aan het werk. Op m'n werk waren al m'n diensten

al overgenomen en ik laat het maar even zo.

Iemand vroeg aan het werk na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, maar daar kan ik niks van zeggen.

Ik heb na de operatie nog 1,5 week in het zh gelegen.

Henne lukt het om te werken?

Jessi, Noor, Carolin en Wannebemom ook veel succes!

groetjes,

Roos

Geplaatst

@ Jessie; ik kreeg bij elke icsi poging maar 1 verse teruggeplaatst maar 2 cryo's. Bij cryo's is er minder kans dus kreeg ik er 2 teruggeplaatst. Bij de verse embryo keken ze naar de kwaliteit maar die was steeds top en mocht ik er maar 1 omdat er anders een grote kans was om een meerling en dat hebben ze liever niet. Terwijl ik een tweeling prachtig zou vinden!

Ook kijken ze naar de leeftijd. Boven de 35 jaar krijg je er in sommige gevallen wel 2 versen. Ik krijg er bijv nu ook 2 ongeacht de kwaliteit.

@ Zara; ik ben ook wat kilootjes aangekomen nav de 4e zwangerschap en mogelijk de mtx injecties maar dat weet ik niet zeker. Ik krijg de klio's er niet af. Baal ervan want idd het lijkt nog steeds op een zwangere buik; te confronterend.

Geplaatst

Rosella, "fijn", cru om te zeggen in deze situatie, dat je baarmoeder schoon is. Gelukkig blijft je nu een hoop bespaard. Al blijft de situatie al moeilijk genoeg. Maar je hebt dus een fijn weekeinde gehad?

Caro-lin, jij bent ook al een lange weg gegaan. Waar haal je de kracht vandaan om toch steeds door te gaan?

Jij krijgt dus ook je kilo's er niet af? Ik zit er over te denken om naar de huisarts te gaan. Misschien kan ik een verwijzing krijgen voor een diëtiste ofzo?

Aan de andere kant eet ik gezond volgens mij.

Kan jij wel je eigen kleren aan? En heb jij nu al onderzoek gehad waarom het steeds mis gaat?

Ik moest vandaag op controle i.v.m. het vele en lange bloedverlies na de curettage en de pijn.

Het echobeeld was gelukkig goed. Er zat geen weefsel meer maar nog wel vocht dus ik moet erop rekenen dat ik nog wel even bloed zal verliezen.

Verder hebben ze mijn HCG weer geprikt, rode bloedlichaampjes (ivm met het lange bloedverlies) en ontstekingen (ivm de pijn) normaal krijg je daar dezelfde dag uitslag van maar ze belden net dat hij nog niet binnen is. Hopelijk morgen.

Ga nu even naar mijn eten kijken.

Geplaatst

@caro-lin; het is heel verschillend per z'huis hoeveel embryoos ze terug plaatsen. Ik mocht bij mijn eerste icsi ook maar 1 verse. Echter bij mijn 2e en 3e icsi heb

ik aan gegeven 2 verse embryoos terug te willen. Ook als de kwaliteit dus heel goed zou zijn. En daar deden ze totaal niet moeilijk over. Ze gaven me zelfs gelijk. Helaas ook hier nog geen 2ling en ook niet eentje.

Wat leeftijd betreft: ik ben zelf nu 28; maar ze hebben niet een keer gezegd dat ik te "jong"zou zijn voor 2 embryoos.

Geplaatst

mijn regels zijn deze morgen doorgekomen.

heb gebeld met ivf consulente.

morgen moet ik 2 pilletjes clomid nemen tot en met zondag.

en volgende week dinsdag op echo.

Nu maar duimen dat minstens 1 van de 2 embryo's goed ontdooien.

maar allé, we zijn weer vertrokken.

Geplaatst

Jeeej! Jessi, dat gaat met gezwinde spoed! Hoera! Laat de cryootjes nu maar mooi ontdooien!!! Fijn hoor meis, ik zit op de supportersbank en zal die 2 een goed aanmoedigen!

Zara heb je al iets gehoord uit het ziekenhuis?!

Hier ook kilootjes extra. maar ik sport gewoon veel te weinig en ik eet te veel, dat krijg je als je thuis bent... loop je makkelijker naar de koelkast vrees ik. Ik wil wel mee doen als jullie een afslankclubje gaan beginnen hoor!!

rosella fijn zeg vanzelf... dat scheelt een hoop gedoe!

Wannebemom wil je met mijn leeftijd ruilen alsjeblieft?!

Carolin hoe is het met je werk?

Henne heb jij al wat besloten hoe en wannneer?

Groetjes

Noor

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik was vandaag weer begonnen met werken voor 50%, dat wordt dan snel al weer wat meer he. Toen ik thuis kwam viel ik meteen in slaap.

tja, ik was door iedereen al gewaarschuwd. Eigenwijs dat ik ben. Maar morgen lekker vrij.

Vanmorgen moest ik bloed prikken. Ik kreeg een mail dat de waarde mooi was gedaald en dat ik niet terug hoeft te komen om weer te prikken.

Ze zeggen er dan weer niet bij hoeveel de waarde was pffff

Ik heb mij voorgenomen om niet meer te dieeten. De vorige keer deed ik een ziekenhuisdieet om snel wat kilo's kwijt te krijgen, maar dat had ik dus iets te letterlijk genomen haha.

Niet dat het dieet ermee te maken had dat ik in het ziekenhuis belandde maar ik vond het wel een leuk grapje om de spanning te breken.

Op mijn werk waren ze super lief en er stond ineens een bos bloemen op mijn buro. Daar kreeg ik wel de tranen van in mijn ogen.

Was toch wel erg emotioneel. De plaatsvervangend chef kwam ook een praatje maken en gaf aan dat hij mij nog niet terug had verwacht maar het wel begreep en dat ik als het niet ging zo naar huis mocht deze week.

Allemaal erg fijn allemaal.

Geplaatst

Caro-lin stoere meid ben jij zeg. En al weer aan het werk en nog overwerken ook. Let wel op jezelf he?

Fijn dat je collega's zo lief voor je waren maar blijf het voorlopig even rustig aan doen.

Jessi, jij gaat snel zeg! Is je HCG al helemaal gedaald?

Spannend om weer verder te mogen. Hoe voel je je er onder?

Noor, de bloeduitslagen waren gelukkig goed. Alleen mijn HCG nog te hoog maar dat had ik wel verwacht. Moet wekelijks blijven prikken tot het onder de 5 zit.

Hoe is het met jou vandaag?

Geplaatst

O ja, dat afslankclubje ben ik voor hoor! Weet nog niet zo goed wat ik me er bij voor moet stellen maar weet zeker dat we elkaar enorm gaan steunen net zoals we altijd al doen.

Dat ziekenhuisdieet van Caro gaan we overigens maar niet doen hoor. Kom al veel te veel in het ziekenhuis naar mijn zin ;-)

Geplaatst

haha Zara, het was trouwens wel effectief hoor. 5 dagen dieet 3 kilo kwijt!

Het is bedoeld om dikke mensen voor een operatie snel te laten afvallen en je kar er dus 5 kilo mee afvallen in 5 dagen, maar dat ligt er dus aan hoe zwaar je bent.

Ik ben maar 5 kilo te zwaar...

Geplaatst

Hi meiden, mijn hcg staat inmiddels op 2, dus ik ma officieel terug naar de IVF afdeling en verder. Ben ondertussen nog wel steeds heel erg moe, slaap slecht, droom veel.... Allogisch Est logisch na twee miskramen in een half jaar, maar toch wel frustrerend. Wil verder en dat gaat zo niet. Vandaag voor de tweede dag vier uur gewerkt.....doodop. Morgen ga ik voor het eerst naar fysio sport, onder begeleiding conditie weer opbouwen. Hoop dat het zoden aan de dijk zet.

Geplaatst

Nou Henne, fijn dat je hcg 2 is. En dat je verder mag. Maar hoop wel dat je je dan iets beter voelt vrouwke want je klinkt nog niet zo fit.. Tis ook niet niets zeg, twee in een half jaar. onmenselijk is het!

We volgen je op de voet in elk geval!

Vandaag nacontrole gehad, alles zag er goed uit gelukkig.

Morgen AMH waarde laten bepalen voor dusseldorf.

Groetjes

Noor

Geplaatst

Zara succes met je afvalclubje. En balen dat het hcg zo hoog blijft. Daalt het wel snel genoeg?

Henne bij jou hcg wel laag gelukkig, maar vervelend dat je je voor de rest nog niet goed voelt.

Noor fijn dat je controle goed was.

Carolin hoe gaat het met je werk? doe je het al wat rustiger aan?

Hier gaat het ook goed. Bloedverlies wordt al stukken minder.

Volgende week dinsdag weer naar het ziekenhuis en we hopen dat we

ondanks mijn PCOS het in eigen cyclus mogen proberen.

groetjes,

Roos

Geplaatst

Noor en Henne, goed nieuws voor jullie. Al hadden we natuurlijk allemaal gehoopt dat het ander nieuws zou zijn.

Henne, misschien toch ook psychologische hulp? Het is allemaal niet niks wat je hebt meegemaakt en nog meemaakt. Aan je lichamelijk herstel ben je nu bezig maar het geestelijke gedeelte is misschien nog wel zwaarder. Althans zo ervaar ik het.

Noor, ben benieuwd naar je AMH. Die van mij was vorig jaar 9 of 10. Schijnt goed te zijn voor zo'n oude bok. Haha.

Caro-lin, wat een luxe maar 5 kilo te zwaar ;-)

Ging het vandaag weer goed op je werk of had je vrij?

Rosella, fijn dat je bloedverlies al wat minder wordt. Een miskraam is al zo heftig en dan ook nog al dat bloedverlies...

Hopelijk ziet alles er voor jou volgende week ook goed uit!

Het afvalclubje is al erg gezellig hoor! Er wordt al gesproken over een gezamenlijke lunch. De sfeer zit er dus al in.

Mijn HCG daalt niet snel genoeg. Maar de vorige keer heeft het ook een half jaar geduurd voor het uit mijn lichaam was dus eigenlijk was ik al een klein beetje voorbereid.

Ze kunnen je er wel een vorm van chemo voor geven dan daalt het veel sneller maar voor mijn gevoel richt dat meer schade dan iets anders aan dus ik wacht nog wel even af. Kan tot augustus toch niet verder.

Geplaatst

Hoi Zara,

die chemo is methotrexaat en wordt gegeven in de vorm van injecties. Rotspul is het. Ik heb het gehad voor mijn bbz.

Daarna kreeg ik pas te horen dat je de eerste 3 maanden niet zwanger mag worden, dus je schiet er in jou geval ook niets mee op.

Rosella; vandaag had ik dtd dus kon weer bij komen van mijn werkdagje dinsdag. Morgen en vrijdag 50%.

Ik heb het van een vriendin moeten beloven haha

Maar ik merk dat ik ook wel snel moe ben hoor.

Geplaatst

Nee die chemo zou ik ook alleen in het uiterste geval willen (als er echt niks anders kan). Was erg bang dat ze het bij mijn bbz wilden geven, maar gelukkig niet. Grote rommel én drie maanden niet zwanger worden.

Vandaag hier wel een iets betere dag, gisteren zat ik er zo doorheen. Vanochtend voor het eerst 'gesport' onder begeleiding van een fysiotherapeut. Merk dat het nu al helpt om mijn lichaam weer wat meer te vertrouwen. En daardoor zal het zeker ook mentaal wel beter gaan op den duur. Met een moe lijf, kun je emotioneel ook niet opknappen is mijn ervaring.

Caro-lin rustig opbouwen met werk is het beste. Ik ga morgen ook weer een halve dag. Volgende week met Pinksteren is het wat lastig, dan ga ik 2x6 uur, benieuwd hoe dat gaat. Verder heb ik alle plannen voor het weekend ed gewoon op de lange baan geschoven. We zien wel. Eerst uitrusten, want we willen ook graag snel verder.

Zara een eetafspraak met het afvalclubje??? haha, ik voel een soort tegenstrijdigheid ;-) maar wel erg gezellig.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden