Ga naar inhoud

Uitgerekend Juni 2011

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

He meiden,

Vriezen en jetje, hoe was de 20 weken echo? Hopelijk alles mooi en gezond!

Suus, wij mogen donderdag, spannend he!

Ik voel onze kleine meid zo goed bewegen, zo gezellig! Dit is voor mij heel speciaal, dit had ik bij Phileine helemaal niet. Dat kwam omdat de placenta aan de voorkant zat, toen voelde het pas veel later en minder duidelijk!

Sommige dagen zijn heel zwaar voor me, maar vandaag voelde ik haar zo lekker bewegen, dan heb ik zo'n goed gevoel bij deze zwangerschap. Een beetje vertrouwen in mijn baarmoeder kan ook geen kwaad, ha ha!

Worden jullie ook al lekker dik?

Kissie Mia

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Gek inderdaad dat de berichten van gisteren weg zijn. Maar dat gebeurt wel vaker de laatste weken heb ik het idee.

Wij hebben vandaag de 20 weken echo gehad. Het onderrugje was niet goed te zien, ukkie lag heel laag en op zo'n manier dat het niet in beeld te brengen was. Dus een open ruggetje was niet uit te sluiten. Aangezien hersenen helemaal ok waren verwachtte hij dat het allemaal goed was maar dit was dus niet te bevestigen met de echo. Vandaar dat we 15 feb. terug mogen komen om daar nog naar te kijken. Door de ligging van ukkie was dus ook het geslacht niet goed te zien dus heb ik geen bevestiging van wat ik twee weken geleden zelf heb gezien op mijn werk. Maar hopelijk kan dat 15 feb. dus wel. Of het een jongen of meisje wordt houden we trouwens voor onszelf dus zal ik hier ook niet vermelden.

Dan was er een nierbekken iets vergroot. Iets van 5.8mm terwijl dit 5 mm moet zijn. Vandaar bij 30 weken nog een echo. We hoefden ons er niet druk om te maken zei de gynaecoloog. Ik heb natuurlijk net ook even op internet zitten surfen en het komt veel vaker voor. En 5.8 is inderdaad niet iets om je echt zorgen om te maken. Doe ik dan ook niet.

Ukkie is nu 388 gram wat precies op schema zit. Verder was alles prima dus helemaal blij!

Wij hadden trouwens inderdaad ook een uitgebreidere echo ivm ICSI. Maar de gynaecoloog vind dit eigenlijk onnodig omdat er geen verhoogde kans is op afwijkingen bij ICSI. Ze zijn er blijkbaar ook mee bezig om dat af te schaffen en dan een standaard 20 echo te doen bij ICSI.

Hoe was het bij jou Jetje?

Groetjes Vriezen

Geplaatst

mmm, inderdaad alles van gisteren is weg, vreemd!

Voor mia en vriezen nog een keer , de 20w echo was top! Alles was prima met ons kleine mannetje. Wij gaan de maand juni nog wat blauw meegeven. Het enige wat de echoscopist zei is dat ik rustig aan moet doen met suiker/ snoep/ vruchtendrank. De kleine man had een iets dikker buikje als 20w3d haha! Dus ik moet opletten.. (en ik ben zo'n lekkerbek) en dat doen we dus maar zo goed als het kan! Het moet er ook nog uit tenslotte..

Mia, ik krijg ook al echt een bol buikje, zo leuk!

Geplaatst

He meiden,

Vriezen, dus al met al niet echt om je zorgen te maken?! Fijn dat jullie over 2 weekjes nog een keertje kunnen kijken of het ook echt zo is. Het is natuurlijk logisch dat je het liever gelijk allemaal goed kan zien, maar als de gyn zich niet druk maakt geeft dat goede hoop natuurlijk.

Jetje, fijn dat alles goed was en toch nog een jongetje erbij in juni! Leuk hoor! Enne dat lekkerbekken herken ik wel hoor!

Kissie Mia

Geplaatst

Jetje, jullie kleine man is dus al lekker babyvetjes aan het kweken, hahaha! Ik ben ook echt een lekkerbek, s'avonds ligt de chips en snoep naast me op de bank voor de tv! Schandalig eigenlijk, hihi!

Vriezen, over 2 weekjes dus nog even terug, wel fijn dat ze het toch nog even goed willen bekijken, maar in de tussentijd geen zorgen maken hoor, als de arts denkt dat het niet helemaal ok is had ie je wel eerder terug laten komen denk ik, jullie uk is gewoon lekker eigenwijs en wil niks laten zien, eigen willetje!!

Geplaatst

hoi hoi,

gisteren voor controle geweest bij mijn gyn we dachten dat het gewoon een controle zou zijn maar we kregen een echo dat was toch wel weer erg leuk om dat kleine hummeltje te zien bewegen, nog een kleine 2 weken en dat krijgen we de 20 weken echo.

ik heb tot nu toe geen foto gemaakt van mijn buik moet ik toch eens gaan doen maar ik vergeet het elke keer.

vriezen inderdaad erg fijn dat je over 2 weken een andere echo krijgt.

Geplaatst

Vriezen lekker dat je over 2 weekjes weer terug mag, dan weet je zeker dat alles goed is.

Jetje gefeliciteerd met je goeie echo, lekker he al dat snoepen, hier nog een.

Jaja mia begin alweer nerveus te worden.

Ik weet niet of ik de kleine voel heel af en toe een luchtbelletje ofzo in mijn buik maar kunnen ook mijn darmen zijn. Geen idee.

Gr suus

Geplaatst

Suus die luchtbelletjes, dat is het dus.

Bij mij wordt het steeds heftiger.

Mia wat fijn dat je zo'n positief gevoel hebt over deze zwangerschap.

Vriezen bij mijn vorige zwangerschap moest ik ook terugkomen na de 20 weken echo omdat de nierbekken vergroot was.

Later bleek er niets aan de hand, dus maak je geen zorgen.

Jetje top dat je 20 weken echo helemaal ok was.

Ik mag aankomende zaterdag en heb er erg veel zin in.

Geplaatst

Yep, die luchtbellen is beweging hoor! Ik vind het ook wel lijken op als je een scheet laat in je badpak onder water (excuses zo op de vroege ochtend!).

Vriezen, lekker een goede echo! En nog een keer terug ook, mag je dubbel kijken! :) Zal vast niks aan de hand zijn.

Hier ligt de la ook helemaal vol met snoep, chocola en koekjes! Chips probeer ik te laten staan maar lukt niet echt... Heb veel last van Carpaal Tunnel Syndroom en hou vocht vast, dus zout eten is niet bevorderlijk. Ik betrap mezelf er wel vaak op dat ik eigenlijk meer groenten en fruit zou moeten eten dus voel me daar nog wel eens schuldig over!

Nou, ik grijp nog weer even brood en een glas melk want de maag knort en de dames schoppen er lekker op los! Fijne dag!

Geplaatst

Hee meertje,

Daar heb ik ook last van, dat houd toch in dat je handen veel slapen en soms zelfs pijn hebben, wordt snachts wel eens wakker van de pijn in mijn hand vervelend is het he.

Geplaatst

Oeh, carpaal tunnel syndroom is vervelend, vooral als je er nu al last van hebt! Je kan dat onder lokale verdoving laten verhelpen, echt een kleine ingreep en het lucht zo ontzettend op!

Groetjes Mia

Geplaatst

Suus, jij dus ook medeslachtoffer? :( Is inderdaad dat je hand slaapt en gevoelloos is en dat ie helemaal pijn doet als je je vingers probeert te buigen. Heb het in beide handen maar in de rechter het ergst. Zal vrijdag eens aan de gyn vragen wat ze adviseert, hoop geen ingreep, ieeehh! Bedoel jij echt erin snijden, Mia? Of een cortisoninjectie?

Geplaatst

Ja snijden! (werk op de ok he, dus altijd snijden, ha ha).

Is een kleine incisie in de pols waarbij ze het peeskokertje opzoeken en het een stukje openknippen waardoor het peesje weer vrij kan bewegen, de zenuw daaronder niet meer klem zit en dus geen tintelingen meer!

Bij injectie of sneetje kan het wel weer terugkomen de volgende zwangerschap, helaas!

Kissie Mia

Geplaatst

Meertje, een scheet in een badpak, die vergelijking had ik nog nooit gemaakt, hahahaha, maar hij klopt wel, hahahahaa!!!! Geweldig!!

Die "scheten" zijn wel krachtig aan het worden bij mij, lag gisterenavond in bed en ineens een kei harde trap, ik schrok er zelfs een beetje van en riep spontaan..oehh! En vanmiddag ook weer, het zijn nu dus echte schoppen aan het worden, hahaha!

Carpaal tunnel syndroom?? Jee, lijkt me niet fijn, misschien Mia ff laten snijden dames!

Suus, jij hebt morgen toch je echo?? Succes alvast!! Ik moet nog 1 weekje wachten........

Geplaatst

Hee ik las ook op internet dat dit syndroom door de zwangerschap kan komen ( heb er daarvoor ook geen last van gehad) en dat het na de zwangerschap ook weer geleidelijk verdwijnt.

Ja straks de echo ben echt benieuwd, heb er in ieder geval veel zin in. hoop dat de kleine door de "keuring" komt :laugh:

Geplaatst

Het kan zeker verdwijnen na je zwangerschap, maar sommig vrouwen doen geen oog dicht en hebben ook overdag verschrikkelijk veel pijn. Dus tja, wat dan te doen?

Een vriendin van mij heeft het ook laten doen tijdens haar zwangerschap, zij kon echt niet meer normaal functioneren.

Spannend, straks de 20 weken echo suus, wij ook.

Kissie

Geplaatst

Suus en Mia, succes met de echo straks! En niet vergeten te genieten he! :)

Dat snijden, hmmm... :( Vraag het morgen wel ff aan de gyn, hoop dat ze een andere oplossing heeft, haha!

Geplaatst

Meertje: een treffender vergelijking van het gevoel in mijn buik kon je niet geven haha!

Suus en Mia: ben heel benieuwd hoe de echo's zijn verlopen, ga ervan uit dat alles goed is! Foto's aub!

Ralletje: tja, die "oeffff" momenten komen bij mij ook steeds harder en vaker voor! Al schrik ik er soms van, ik vind het wel HEEEEEEEL gezellig!

Groetjes,

Lot

Geplaatst

Supergezellig he, dat gemier en getrappel! Heb een keer ergens die scheet in badpak-omschrijving gevonden en dacht gelijk: bingo! Haha!

Ja Suus en Mia, fotooooos!!! Ben heel erg benieuwd!

Morgen zien we de tweeling weer! Hoop dat die kleine haar miniachterstand heeft ingehaald of in ieder geval niet verder achterop is geraakt... Blijft spannend!

Geplaatst

Hee Dames,

Vanavond de echo gehad, alles is helemaal in orde. Echt leuk om weer de kleine te kunnen bewonderen. De kleine weegt nu 280 gr en zou ongeveer 20 cm zijn. Foto komt nog heb op dit moment geen scanner helaas.

Mia hoe was jouw echo?

Gr suus

Geplaatst

Suus, wat fijn dat alles in orde is, wil ook wel een foto zien hoor!!

Mia, hoe was het bij jou??

Meertje, morgen weer even de meisjes bewonderen, leuk!

Lot, ja het is ook heel gezellig, zeker weten, als ik in bed lig en ik voel het lig ik er echt van te genieten, het is en blijft zoooo bijzonder.

Geplaatst

Suus, gefeliciteerd met de goede echo! En, maak je het lijstje meer blauw of meer roze? ;) Misschien staat het al in je handtekening maar dat zie ik hier niet op die iPad...!

Geplaatst

Suus wat fijn dat het een goede echo was, heerlijk he om dat kleintje zo te zien bewegen in je buik het blijft wonderbaarlijk.

ik heb van de week een 9 maanden zwangerschaps boek gekocht zo kan ik alles gaan bijhouden, is wel leuk voor over een paar jaar. Wel een beetje laat aan begonnen maar het meeste kan ik me nog wel herinneren of eventueel hier teruglezen.

en bij de action hadden ze van die boeken van nog geen 2 euro mijn eerste jaar heel leuk ze hadden ook van die pakketjes waar je bij je baby de eerste hand en voetafdruk kan maken alleen weten wij niet wat het word dus ik wacht nog een paar maanden met dit te kopen.

Geplaatst

He meiden,

de 20 weken echo was goed gisterenavond. Wat een lekkere grote meid is het toch, leuk om te zien. Echo duurde een uur! Er zit een cyste in haar hoofdje, maar dat schijnt vanzelf weer weg te gaan, het staat op zichzelf (geen andere bijzonderheden) waardoor het geen zorgen wekt. Meestal als je een echo maakt bij 26 weken is deze verdwenen. In het begin schrok ik, maar nergens voor nodig zei de doc!

Suus, fijn dat het allemaal goed is!

Kissie Mia

Geplaatst

Ha meiden,

Mia, mooi dat je echo goed was!! Zal even schikken zijn geweest joh, die cyste! Gelukkig dat het weer weg zal trekken en je je geen zorgen hoeft te maken!

Die boekjes bij de Action ga ik ook eens bestuderen, klinkt leuk Moki! Heb toen ik net zwanger was een 9 mnd boek van mijn man gekregen, superleuk! Heb er alleen maar 1, dus ze moeten er later om vechten, haha!

Net weer bij de APK geweest, bloeddruk was goed (130/75, laag voor mijn doen) en de meiden lagen knus op elkaar gestapeld :). De 'dikke' was op schema, 23 wk precies. De kleine ("beweeglijk poppetje zeg, druktemaker!") liep nog steeds achter maar zit nog wel binnen de curve dus ze blijven het in de gaten houden.

Over die CTS: pech hebben! Ze zei: het is heel vetvelend maar het trekt vanzelf weer weg! Kan geen kwaad ook. Kan oefeningetjes doen door mijn handen in de lucht te doen eenpaar keer per dag en dan net als LUV van die shalalalalala bewegingen te maken. Ach ja, we proberen het gewoon :).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden