Ga naar inhoud

Uitgerekend in augustus 2011...?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Roossie kan me voorstellen dat het werken tegenvalt met oppakken, daar ben ik ook zo bang voor. Ik ben vooral bang dat het me allemaal niet meer intereseert wat er met de bewoners gebeurt (is) in de tussentijd. Flauwekul natuurlijk als ik eenmaal weer binnen ben kom ik "thuis".

Leuk die verhalen van papa dag.

Hier is de cursus goed gedaan dinsdag, maar heb wel moeten huilen in de auto toen ik wegreed bij kdv. Deed me zo'n pijn weg te rijden en hem daar achter te laten voor een hele dag. Voelde erg onnatuurlijk. Had na de cursus nog ruim een uurtje voor mezelf thuis en heb heerlijk languit op de bank boekje liggen lezen.

Nu dadelijk heb ik bijscholing en door "foutje" had ik Ruben hele dag opgegeven en het duurt maar een halve dag dus ik heb vanmiddag ook hele middag voor mezelf. Hopelijk even lekker bijkomen, of hier een beetje opruimen want sinds Ruben er is is het hier regelmatig een bende beneden. We hebben 2 verjaardagen van het weekend en wil geen huishouden hoeven doen behalve 1 wasje draaien of zo. Zodat wel lekker kunnen keuvelen als gezinnentje. Daar kan ik zo van genieten, als mijn man er mee aan het "spelen" is.

Ga maar snel naar Ruben nu om hem op te frissen (lang leve de zwitsal washandjes voor zijn "school"dagen), aankleden en voeden en nog even lekker knuffelen voor ik hem wegbreng.

Gisteravond nog even de stof voor bijscholing doorgenomen, aangezien het begint met een toets en dan pas de verdere uitleg over (nieuwe) materialen en evaluatie van toets geloof ik. Ach als ik het niet haal doe ik het gewoon nog een keer over niet waar? Niet te moeilijk over doen.

Roossie kan je niet gewoon Jane borstvoeding geven daar??? Hoef je geen kolf mee te nemen.

• Reacties 2,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ruben lijkt het erg naar zijn zin te hebben op de opvang. Gelukkig maar, moet er niet aan denken om hem krijsent achter te laten. Ze zijn zo lief voor de kindjes daar. Geeft mij ook weer zelfvertrouwen en kn ik met een gerust hart weg. De bijscholing ging goed, geslaagd voor de toets (had ook niet anders verwacht) en weer het nodige opgefrist. 's middags had ik een middagje voor mezelf. Heb het huis gedaan en ging om uur naar de fietsen maker. De baby mee voor op de fiets was binnen en die hebben ze gemonteerd. Dat duurde nogal lang dus heb geen tijd meer gehad om me even te ontspannen met een boekje op de bank, maar kan nu wel me Ruben op de fiets op pad. Ga eerst de lege maxi cosi erop zetten zodat ik een beetje routine krijg voor ik hem er in heb zitten. Niet iedereen hoeft te zien hoe ik klungel met dat ding hihi.

Hier gaat het geven van de papfles voor het slapen gaan goed. Hij lijkt het heerlijk te vinden en slaapt dan lekker in. Nu zitten we te twijfelen wanneer we aan vast voedsel gaan beginnen. Hij lijkt er zo aan toe, maar is pas 3 maanden vandaag!!!!!! Hij heeft zijn handjes ontdekt, lacht met geluid en brabbeld er op los. Het is helemaal geweldig.

Hij is erg bezig met een knuffeldoekje van Winni de Pooh dus ik ga eens kijken of ik er nog zo eentje kan vinden.

Geplaatst

Hoi Witje,

ff voor jou, Hayley zit sinds een aantal weken al aan een fruithapje ze vind peer ontzettend lekker en als ze daar een hap van heeft geproefd begint ze helemaal te lachen en wil ze meer. Geef haar maar 4 kleine lepeltjes ze moet toch wennen. Verder ben ik ook al een aantal weken bezig met de papfles. Die krijgt ze 's morgens en 's avonds en je kunt gewoon merken dat ze echt verzadigd is. Ze krijgt ook geen 5 flessen meer maar 4 en dat gaat heel erg goed. Heb het nu een aantal keren geprobeerd om haar 's avonds nog wakker te maken voor en fles nou dat word me niet in dank afgenomen kan ik je vertellen. Ze drinkt er maar 20 ml uit en begint dan te krijssen en als je haar dan terug in bed ligt valt ze in slaap. Dus ik heb besloten om die fles eraf te halen dus ze krijgt nu om 18:00 uur haar papfles en dan gaat ze haar bedje in en dan komt ze 's morgens om kwart voor 6. Dan begint ze op haar manier lekker te kletsen zo heerlijk. Ze is echt zo hard vooruit gegaan door die Osteopaath en de kinderfysio. Ze brabbelt al lekker en speelt heel erg met haar handen. Van de week was ik ff aan het stofzuigen en kijk ff niet is mevrouw gewoon gedraaid schrok me dood hahah en zelf lag ze helemaal in een deuk hahaha. Word al een echte dame. Ze wil ook liever zitten dan liggen ze vind dat echt niet leuk meer. Maar goed we wisselen lekker af. Ook zwemmen vind ze heerlijk. Ik ben echt zo blij dat het met haar een stuk beter gaat. Met mijzelf gaat het niet goed. Ben heel erg teruggevallen. Mijn ijzer is nog steeds niet goed. Val heel erg af (dat is dan weer niet erg haha) en voel me behoorlijk down. Ook al een gesprek met de huisarts gehad en we gaan kijken of er binnen 2 weken verbetering komt anders toch maar kijken of ik "hulp" nodig heb in de zin of therapie of medicijnen of samen. Ik zit daar ook niet op te wachten eerlijk gezegd wil helder blijven voor Hayley maar goed zo gaat het ook niet. Barst om het minste geringste in huilen uit en zie het gewoonweg ff niet zitten. Maar komt wel weer goed er is een hoop gebeurd de laatste tijd. Oh ja knuffeldoekjes meiden een tip om er echt gelijk een aantal in te slaan. Ik had een konijntje voor Hayley en ik kon er dus geen meer bij krijgen wel met het gevolg dat nou net dat konijntje haar voorkeur heeft. Kregen we vorige week nog kraamvisite kreeg ze nog zo'n konijntje oh ik was zo blij dus nu kan ik hem weer met een gerust hart geven. Dat konijn is haar heilig en een tutterdoekje van puckababy dus die heb ik gelijk in 2 voud erbij besteld haha dat gebeurd me niet nog eens.

liefs nathalie

Geplaatst

Balu fijn dat het met Hayley zo goed gaat!!

Jammer dat jij nu je terugslag hebt. Misschien een tip om met de huisarts over te hebben, ik was nogal labiel aantal weken geleden, down, moe nergens geen zin meer in, alleen willen slapen, niet kunnen genieten enz en ben op de Vit b6 gezet met heel goed resultaat. Het is een vitamine dus geen echt medicijn en je wordt er ook niet suf van. Het helpt de hormoonhuishouding te stabiliseren. Ik had ook enkele weken achter elkaar gesprek met huisarts en het heeft mij heel goed geholpen. Alle verdriet en wanhoop kwam er letterlijk uit van de jaren dat we onder behandeling zijn geweest voor ons jongetje. Heel normaal en als je ergens hulp bij nodig hebt om je de goede weg op te sturen, helemaal goed als je er op tijd bij bent. Je moet er toch niet aan denken dat je straks dingen mist van je kleine meisje omdat je niet goed in je vel zit.

Ja ja het tutteldoekje van Winni de Pooh heb ik gekregen van een collega, dus ik ga er zeer zeker naar op zoek. Gewoon even vragen waar ze het vandaan heeft. Wel heeft hij een "ander" doekje op het kdv. Dat laat ik zo, dan weet hij straks dat die voor daar is en de andere voor thuis en onderweg.

Geplaatst

@Nathalie, wat fijn zeg dat die osteopaath zo geholpen heeft en dat Haley het zo goed doet nu! Wat goed zeg dat ze zo goed slaapt op haar papfles! Vervelend dat jij niet zo goed voelt, misschien heb je wat aan de tip van Sandra? Rustig aan doen hoor, alles heeft zijn tijd nodig.

@Sandra, wat fijn dat Ruben het naar zijn zin heeft bij het kdv. Gefeliciteerd met het slagen voor je toets! Ik ben benieuwd hoe de baby mee je gaat bevallen. En Ruben ook aan de papfles, heerlijk dat hij er zo van kan genieten. Anders even bij het CB vragen over vast voedsel?

Jane slaapt ook erg goed, rond 21.30/22.00 uur haar laatste voeding en om 07.00/07.30 uur wordt ze weer wakker, heerlijke tijden dus. Ze doet het goed op de borstvoeding, voorlopig voor haar nog geen papfles of vast eten, we wachten er toch liever mee tot 6 maanden.

Ze zit ook het liefste rechtop nu en speelt graag met haar tafelspeeltje, heb het knuffeltje eruit gehaald, een vlinder met knisper vleugeltjes vindt ze het leukst. De tuttle doekjes vindt ze nog niet interessant, we hebben er genoeg liggen maar ongebruikt. Een beestje met een rammelringetje vindt ze ook erg leuk. Ze houdt soms ook haar eigen kleertjes vast, zo schattig vooral als ze een jurkje aan heeft houdt ze haar rokje omhoog hahaha......

Ze geniet nu ook van babymassage en we hebben geleerd hoe ze toch nog in de tummy tub kan. Minder water in doen en bij haar kontje pakken en haar borstkas tegen mijn arm leunend het badje in zodat ze zicht niet afzet in de tummy tub. Ze vindt het super leuk in de tummy tub nu, wat een ontdekking, ze zit er nu gewoon in. Manlief gaat met haar nog een keer zwemmen in een ander zwembad.

Ik probeerde vandaag wat te werken, manlief was de hele dag weg met voetbal, maar het lukte niet had eerder op moeten staan. Jane was de bijna de hele dag wakker. Heb maar de was gedaan, bed verschoond en foto's gemaakt voor Jane van al haar cadeautjes, haar eerste kleertjes e.d. weer wat voor haar album.

Ik moet doordeweeks maar heel vroeg op gaan staan, dan kan ik wel een aantal uurtjes werken en in het weekend als we geen afspraken hebben en manlief thuis is. Het is even zoeken nog naar een werkritme, maar we komen er wel.

Liefs Roossie

Geplaatst

Ha girls,

Zo fijn om jullie verhalen te lezen. Soms schrik ik me een hoedje dat de papfles er al aan komt en jullie ook al met fruit hapjes zijn gestart. Dan ren ik naar de winkel om lepeltjes te kopen en babybordjes Haha.

Natuurlijk lopen we achter op jullie omdat Mirko van begin september is maar...meneertje is 6 kilo en 60 cm klein. Hij staat nu op 150 cc maar helaas nog steeds om de drie uur. Ik heb wel eens verlengt naar de 4 uur maar hij begint dan te jengelen. Nu krijgt hij zijn laatste fles met 180 cc en slaapt maar liefst 6 a 8 uur door. We zijn zo trots op hem en met de krampjes gaat het iets beter maar zijn er nog dagelijks. Hij kan al veel maar het leukste vindt ik dat ie met mij meezingt wanneer ik sinterklaas liedjes galm. Echt te grappig.

Ik denk dat alle babes hier een superleventje zijn gestart en dat wij moeders onszelf maar eens goed moeten gaan verwennen. Het is niet niks wat er zo op je afkomt en het is een fulltime job gewoon. Dus ik plan tijd voor mezelf, ga met vriendinnen uit eten zo nu en dan en de sauna staat ook nog op mijn lijstje. Misschien lekker voor de winter maar in Januari starten mijn zoon en ik met babyzwemmen. Gaaf!!

Fijn weekend!!

Geplaatst

Hier is gister het eerste fruithapje goed bevallen. Hij wist niet echt wat hij er mee aanmoest, heel grappig. Hij leek het niet echt vies te vinden of zo.

De baby mee is goed bevallen, Ruben heeft lekker liggen slapen in de maxi cosi. Het is wel anders fietsen. Het gewicht zit nogal van achter dus even wennen.

[ATTACH=CONFIG]2753[/ATTACH]

Geplaatst

Ben benieuwd, ga zo dadelijk naar het CB met Ruben. Hij is vast weer flink gegroeid en aangekomen. Als ik zo de reacties van anderen mag geloven.

Het drinken gaat hier nog steeds wisselend. Hij spuugt ook nog steeds redelijk vaak. Hopelijk hebben ze er tipt en trucs voor.

We gaan straks weer lekker op de fiets, het waaid hard en lopend is het toch wel een stukje. Het is niet zulk lekker weer dus maar dik aankleden en regenkap erover om de wind buiten te houden.

Geplaatst

@Moto, hier vraagt Jane ook nog om de 3 uur voeding, het is wel borstvoeding maar ze zit ook wel bijna aan de 150 cc gezien de flesjes die ze drinkt tijdens de papadagen. Leuk dat je uitstapjes maakt, ik ben er nog niet goed in zonder Jane erop uit te gaan.

@Sandra, wat fijn dat het fruithapje goed bevallen is. Grappig dat hij eerst niet wist wat hij er mee aan moest. En met de baby op de fiets, wel relaxt zo voor je. Ik vind het zelf eng om zo te fietsen, maar dat is persoonlijk. Hoe ging het bij CB?

Ik denk dat het hier toch overwegend savonds werken wordt en in het weekend. Ik kan soms heel kort werken als Jane slaapt, zo'n uurtje is zo voorbij. Dus overdag ga ik gewoon met de kleine leuke dingen doen. Vandaag was ik ook iets duizelig, moet dus rustiger aan doen. Als ik in ieder geval een dagje kan werken in de week, dan is dat voldoende, andere kleine klusjes kunnen makkelijk tussendoor.

Het werken op woensdag buiten de deur gaat steeds beter, vooral nu mijn directe collega van vakantie terug is. Mijn man vindt de papadagen ook erg leuk, hij gaat dan zelfs boodschappen doen met Jane in de kinderwagen, mooie wandeling gelijk.

verder genieten we van ons meissie en hoe ze zich ontwikkeld. Het is zo leuk dat ze al een beetje kan spelen. Op de buik liggen vindt ze niet zo leuk, maarja er moet wel geoefend worden! Ik rol haar dan soms ook op haar rug, dat vindt ze dan wel weer leuk. Ze kijkt ook graag tv en youtube filmpjes. Nijntje krijgt dansles vindt ze het leukst, ik ken het liedje al uit mijn hoofd hahaha..

En babymassage is ook heel erg leuk, helaas dinsdag de laatste les. De docente heeft gevraagd of ik een website voor haar wil bouwen. We gaan dan een compromis sluiten, ik maak haar website en ik ga dan cursussen met Jane bij haar volgen en wie weet nog een zwangerschapsyoga cursus hahaha......

We zijn ook naar de jonge gezinnen beurs geweest, was een leuke middag. Jane had ik meegenomen, leek me toch het handigst ivm borstvoeding en hoefde ik haar niet te missen hihihi..... Het ging ook goed borstvoeding geven, zelfs zonder kussen. We zaten in een hokje met een gordijntje ervoor, Jane viel zelfs bijna in slaap. We zijn ook een goed team samen. We kwamen ook leuke nieuwe dingen tegen zoals een moeder stuur waar je een zitje aan kan bevestigen en op je fietsframe kan monteren, dat lijkt me wel wat

http://www.moederstuur.nl/ En bij ikbendapper.nl zijn ze een beugel aan het ontwikkelen voor op een stoeltje van dapper (ze gaan ook kijken of het op de trip trap kan) waar je de maxicosi in kunt klemmen zodat de kleine aan tafel kan zitten. Dan heb je bijna zoiets als het zitje van stokke wat bij de tripp trapp hoort, maar dan een veel goedkopere oplossing. Ik hoop dat ze snel zijn met het ontwikkelen, ze hadden het op de beurs om staan om de reacties te peilen.

Liefs Roossie

Geplaatst

Lieve meiden, ik lees graag mee met jullie belevenissen. Ik voel me daardoor een beetje schuldig maar ik ga hier niet meer schrijven. Te weinig tijd/zin. Ik schrijf nog steeds mee in het mei-juni 2010 moeders topic en dik en dun en daar kunnen degenen die willen mij vinden.

Ik hoop dat jullie blijven genieten van het grote wonder om moeder te mogen zijn!

Veel geluk samen.

Geplaatst

@ursela, wat jammer dat je hier niet meer komt schrijven, maar ik snap het wel hoor. Je zal wel druk zijn met de twee kleintjes. Je hoeft je niet schuldig te voelen dat je alleen leest en niet schrijft. Je kan hier altijd naar behoefte schrijven, heb er ook niet altijd tijd voor maar lees wel mee op mijn mobiel. Ik ieder geval bedankt voor je medeleven, steun, je mooie woorden en het delen van de vreugde van de geboorte van je zoon en alles erom heen. Veel geluk met de kinderen en ik zal zo nu en dan op andere topics eens kijken hoe het met je gaat.

Liefs Roossie

Geplaatst

Dit tocpic is ook niet echt actief. Jammer. Maar denk dat iedereen het hopelijk lekker gezelllig druk heeft met de kleine.

Hier 2 foto's (Speciaal voor IVFSH ;))

/[ATTACH=CONFIG]2876[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2877[/ATTACH]eerste foto 27/8 en 2e foto van 17/11 wat groeid hij goed he???

Geplaatst

@Sandra, wat grappig dat shirt wat gegroeid is van jurkje naar shirt, wat een leuke foto's!

Ja jammer dat er hier niet veel meer geschreven wordt, iedereen druk druk druk.

Wij hebben hier een schone slaapster. Gisterenavond eens uitgeprobeerd of Jane zou doorslapen zonder de voeding van rond 22.00 uur. Ik moet haar dan altijd uit een diepe slaap wakker maken, dat neemt ze me niet altijd in dank af. Nou het is gelukt, de dame heeft om 19.30 uur ongeveer haar laatste voeding gehad en om 6.45 uur werd ze wakker. Heb haar nog wel even gehoord rond 4 uur, maar dan viel ze weer in slaap, dat doet ze wel vaker. Zelfs na een niesbui valt ze weer in slaap. Nu de 2e nacht dat we dit proberen, hopelijk red ze het weer. Alleen stroom ik nu weer over smorgens hahaha.....nu moeten mijn borsten zich weer aanpassen, maar dat doet moedernatuur.

Gisteren weer buiten de deur gewerkt, ging goed heb alleen de nacht ervoor niet goed geslapen. Verder thuis ook druk aan het werk, heb zitten worstelen met een vraag van een klant, heb nu moeten zeggen dat het me niet lukt, ik ben ook geen progammeur!!!

Zaterdagochtend krijgen we kraambezoek, dan naar een proefles van een soort babygymcursus en dan nog naar een verjaardag in Amsterdam van zwager en schoonzus. Druk programma! Zondag relaxen en ook even werken.

Dinsdag heeft Jane haar eerste diploma gehaald, het babymassage diploma. Jammer dat de lessen afgelopen zijn. Dinsdag heb ik een afspraak met de docente over de website die ik voor haar ga maken. Maar eerst in de ochtend naar het ziekenhuis, we hebben dan al de afspraak met de gyn over de cryo. De tijd gaat zo snel!!!

Voor in januari heb ik georganiseerd dat al mijn yoga-genootjes met babe bij ons thuiskomen, erg leuk. En nog leuk nieuws mijn vrienden die in Australie zijn gaan wonen komen in dec. 3 weken naar Ned. Ons vrienden groepje en zij komen naar ons toe met 2e kerstdag, zo leuk!!! :-) En kerstavond met mijn schoonfamilie en 10 of 17 dec. met mijn broers. Ik denk dat het 10 dec. wordt, dan is hier ook kerstmarkt.

Liefs Roossie

Geplaatst

Roossie jou decembermaand klink gezellig druk. Heerlijk he zoveel lieve mensen om dat mee te vieren. Fijn dat Jane nu ook heeft doorgeslapen, is het vanacht weer gelukt??

Jeetje al weer een afspraak voor je cryo. Tijd gaat idd heel hard. Hebben jullie al een idee wanneer jullie deze eventueel zouden willen terughebben in je buik????

Haar eerste diploma hihi, grappig. Leuk dat je de website voor haar gaat bouwen en daar in de plaats cursussen voor krijgt.

Ik heb afgelopen maandag mail naar Gent gestuurd met de vraag of ze ook 1 i.p.v. 3 jaar verlengen met invriezen, maar nog steeds geen antwoord gehad. We wachten nog even rustig af. Ben nu veel te zwaar dus ze zouden nu niet eens een tp doen bij ons. Maar geeft niet, hebben we de tijd om af te vallen, te klussen in onze nieuwbouw woning en aansluitend verhuizen en natuurlijk genieten van onze mooie man.

Wij zijn hier heel blij dat Ruben al een poosje doorslaapt 's nachts. Dan ben ik overdag toch wat meer uitgerust en kan dan meer hebben wat natuurlijk ook weer uitwerkig heeft op ons vrolijke mannetje dan.

Vanmiddag krijgt hij de echo voor zijn heupjes i.v.m. complete stuitligging tijdens de zw. Ben benieuwd wat daar uitkomt. Dinsdag dan telefonisch de uitslag.

Ruben zit zo te rommelen met zijn flessen. Lachen tussen het drinken door, halverwege stoppen met drinken dus na 2 uur weer honger en dan vervolgens weer niet eten. Hij is op boevenpad zeg maar. Gisteravond was ik dat zo beu dat ik hem aan zijn vader gegeven heb en die heeft hem even verder "geholpen" en naar bed gebracht. FF rust na een dagje worstelen daarmee. Ik ben er wel achter dat ik heel goed tot 10 kan tellen, maar er zit natuurlijk ook een grens aan hihi.

Van het weekend weer naar mijn ouders, mijn vader is jarig zondag en morgen gaan we bij iemand langs van het forum richting mijn ouders. Gezellig. Mijn ouders hebben 's avonds wat buurtjes uitgenodigd, ze willen showen met Ruben. Trots als ze zijn natuurlijk en ik snap het ook wel. Gelukkig gaat hij na zijn papfles over het algemeen lekker rustig slapen dus hopelijk ook morgen. Maar eerst vandaag weer de hele volksverhuizing klaarzetten. Mijn man heeft een etentje vanavond met zijn collega's en we willen morgen bijtijds vertrekken. Want ja als het ergens gezellig is blijf je ook langer plakken nietwaar??

Geplaatst

Sandra: wat een heerlijk mannetje!!! En wat een leuk shirtje :-). Wel grappig, heb nu al van verschillende vrienden te horen gekregen dat er al typische hollandse, Chinese en Ierse kledingstukken klaarliggen. Die Catootje wordt me toch een internationaal kind :-)

Geplaatst

Het is ook een heerlijk mannetje, zo bijzonder en ik verwonder me er nog dagelijks over dat hij echt van ons is na die lange zwaren weg.

Ben benieuwd hoe internationaal Catootje gaat worden hihi.

Geplaatst

@ivfsh, wat leuk een internationaal catootje, gaat ze ook Chinees en Iers leren?

Onze Jane was gisterenavond wat van slag. Ze wilde niet slapen, toen wij naar bed wilden rond 23.00 uur was ze nog klaar wakker en ze heeft een paar keer gehuild, wat niks voor haar is. Ik denk dat onze zaterdag te druk voor haar geweest is. We hadden smorgens kraamvisite, in de middag een proefles babysensory, waarbij de zintuigen geprikkeld wordt van de baby's met muziek kleuren e.d. en daarna nog naar verjaardag in Amsterdam Noord van schoonzus en zwager. Bij mijn schoonzus wilde ze ook niet slapen, af en toe viel ze weg maar werd al snel weer wakker. Gisterenavond laat hebben we haar na wat huilbuien uiteindelijk maar tussen ons in gelegd, toen is ze in slaap gevallen. Vanochtend heb ik haar zo lang mogelijk laten slapen, ookal was het voedtijd. Ze heeft tot 07.30 uur geslapen, toen voeding daarna sliep ze door tot 12.00 uur. Vanmiddag om 14.00 uur heeft ze geslapen en nu doet ze weer een dutje. Hopelijk gaat het vanavond beter, moeten weer in het ritme zien te komen. Ik zelf ook hahaha....ik was ook moe van het weekend, terwijl we gisteren niet veel gedaan hebben, heb alleen de badkamer schoongemaakt. Het was zaterdag ook wel laat geworden, daar kan ik niet meer tegen laat naar bed gaan.

Liefs Roossie

Geplaatst

Vandaag goed gesprek gehad met de gyn over de cryo. Ik moet in ieder geval 2 keer ongi geweest zijn voor de tp, dus het zal wel maart/april worden eer de cryo teruggeplaatst zal worden. Tot eind januari ga ik in ieder geval nog borstvoeding geven.

Gisterenavond is het met Jane beter gegaan, ze heeft wel weer gehuild gisterenavond, maar mijn man heeft nog met haar rond gelopen door de kamer en zo viel ze in slaap. Heb haar nog een kruik in bed gegeven. Om 22.00 uur lag ze in bed en vanochtend om 07.30 uur werd ze wakker, althans ze was al wakker maar ze vroeg nog niet om eten. Ze lag schuin in haar bed en de dekens had ze weggetrapt.

Liefs Roossie

Geplaatst

Zo zo Roossie dat is al snel dan de cryo. Zou er zelf niet aan moeten denken eerlijk gezegt al weer zo snel. Hebben jullie daar een rede voor?? Wel weer spannend hoor!!

Wij hebben Ruben van het begin al in een slaapzakje gelegt die we aan het voeteneinde instoppen. Als we dat niet doen dan ligt hij ook bloot boven in zijn bedje en daar wordt hij heel onrustig van (en koud). Wij gebruiken alleen nog wel eens een kruik om zijn bed op te warmen, verder houdt hij zichzelf goed op temp gelukkig.

Ik zit te wachten op telefoon van de kinderarts met de uitslag van de echo van zijn heupen. Ben toch wel beetje gespannen daarvoor. Stom eigenlijk, maar ja voor elke uitslag is gezonde spanning goed toch??

Van het weekend zijn we met de groentehap begonnen. De worteltjes en hij vind het allemaal wel lekker. Vandaag weer paar lepeltjes banaan en dat ging ook prima. Hij vond het zelfs jammer dat hij niet meer kreeg. Maar was gelukkig snel weer af te leiden met wat anders.

Hier een foto van het fel oranje wortelhapje hihi

[ATTACH=CONFIG]2931[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2932[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]2933[/ATTACH] Geweldig he??? Op zulke momenten smelt ik gewoon weer helemaal.

Geplaatst

Hoi Sandra, de reden is mijn leeftijd. Ik word in maart 41 jaar en mocht de cryo tp niet lukken, dan wil ik als ik manlief zover krijg nog een icsi poging doen en dat kan tot 43 jaar. Ik vind het ook wel weer spannend. Wat grappig was, ik wist niet meer op welke verdieping we moesten zijn in het ziekenhuis hahaha......

Leuk zeg die worteltoet hahaha.....fijn dat het zo goed gaat. Heb je al telefoon gehad, kan me voorstellen dat je dan toch best zenuwachtig bent. Ik had dat vanochtend zelfs om te praten over de cryo tp heel stom.

Geplaatst

Nee ik heb nog geen telefoon gehad van de kinderarts en ben nu toch wel lichterlijk geïriteerd hiervan. Het is prachtig weer en nu heb ik dus de hele dag binnen gezeten. Grrrr.......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden