Ga naar inhoud

Wachtbankje december 2011


maaikie

Aanbevolen Berichten

Ik kom van het wachtbankje oktober 2011 en heb vorige week evaluatie gehad in het ziekenhuis. Er is helaas ook voor mensen die al een eerdere behandeling gehad hebben een wachtlijst. Hierdoor moet ik 1 cyclus laten gaan en mag ik pas in mijn cyclus van eind november 2011 beginnen voor de 2e ICSI-poging. Automatisch kom ik hierdoor op het wachtbankje voor december 2011, dus daarom maar even aangemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 512
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Hey Maaikie, rustig nog hier op het bankje. Wellicht dat ik erbij kom, maar dat weet ik pas begin november. Beetje afhankelijk van de menstruatie of we onze laatste cryo in november of december terug kunnen laten plaatsen (als ze beiden of 1 ontdooit natuurlijk). We gaan vrijdag nl voor 3,5 weken naar Nambie, dus een keer een luxe probleem.

 

Veel succes met wachten tot je weer mag beginnen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeiemiddag!

 

Ik mag hoogstwaarschijnlijk ook plaatsnemen op dit wachtbankje.. Nu een verplichte maand rust omdat ze teveel aanmeldingen hebben gehad.. Ontzettend balen natuurlijk, maar het is niet anders..

 

Geen idee wat mn cyclus gaat doen.. Heb PCOS en er is geen touw aan vast te knopen.. Na de bbz had ik opeens keurig een cyclus van 29 en 30 dagen. Laten we daar dan maar weer op hopen :)

 

In Januari van dit jaar hebben we tegen elkaar gezegd dat 2011 ons jaar zou worden. Nu hebben we opeens nog maar 1x een kans dit jaar.. Laten we hopen dat het dan zo mag zijn! Voor iedereen uiteraard... Het laatste wachtbankje van 2011.. Laten we dit jaar mooi groen af gaan sluiten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben van het oktoberbankje afgevallen, dus kom me hier melden.

Ik had een TP van twee verse embryo's en er ligt niets in de vriezer. Nieuwe IVF-behandeling dus.

In het ziekenhuis waar ik zit heb je eerst een maand verplichte rust en daarna het lange protocol.

Ze hadden wel heel veel nog in te plannen, dus ik hoop dat december nog wel gaat lukken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had maar zeven eicellen en vier bevruchtingen.

Twee zijn teruggeplaatst (een 8-cel en een 7-cel) en de andere twee waren niet goed genoeg om in te vriezen.

Als het goed is krijg ik bij de volgende poging een hogere dosis Gonal-F en hopelijk is dan de opbrengst ook hoger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha meiden,

Ik kom me ook hier melden. Ben vanmorgen ongesteld geworden, dus van het wachtbankje oktober gevallen. Ik heb 3 november gesprek met arts over cryo terugplaatsing. We hebben nog 6 cryo's in de vriezer. Dus gok dat het wachtbankje december word.

Liefs Mar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo! Ik heb helaas geen cryo TP gehad van de week, de cryo was niet goed ontdooit. Dus ga voor poging 3 starten wrs eind november.. Dus hopelijk eens een keer een oud en nieuw zonder verdrietige gedachten dat het volgende jaar dan misschien....

 

Laten we daar allemaal voor gaan!

 

Groen dames!

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

HI Meiden,

 

Ik kom jullie helaas (sorry) ook gezelschap houden. Ben net ook van het oktober bankje gevallen. Morgen bellen met het zh hoe of wat maar verwacht december terugplaatding te krijgen van een cryo. We hebben er 2 in 1 rietje (ik duim nu al dat tenminste 1 het zal overleven!!).

Ik houd julie op de hoogte hoe of wat. 1e icsi geen cry's gehad dus weet nog niet echt hoe of wat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Suuska,

Sinds wanneer zijn ziekenhuizen rond kerst gesloten? Ik werk zelf in het ziekenhuis maar heb daar nog nooit van gehoord. Wel klote nu moet je dus nog langer wachten.

Nou meid sterkte, dat het dan maar een top begin van het nieuwe jaar voor jouw mag worden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee sinds wanneer dat is, maar het lab en de polikliniek van het UMCU zijn dicht met kerst dus er worden dan geen TP's ingepland.

Mijn eigen ziekenhuis (Rijnstate) is wel gewoon open, maar een punctie doen als er geen TP kan plaatsvinden is wat onzinnig.

Volgens mij is het IVF-lab van het Radboud trouwens ook gesloten met kerst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas welkom dames.. Zoals ik al eerder schreef, laten we hopen dat we dit jaar mooi groen af mogen sluiten!

 

Suuska, het getsie.. Vind dat zoooo onzinnig als ziekenhuizen dicht gaan.. Nu maar hopen dat je in Januari wel kan starten en je dan het nieuwe jaar mooi groen mag openen ;)

 

Hier is een klein wondertje gebeurt geloof ik.. Zomaar vanuit het niets op CD 15 een KNAL positieve ovulatie test!! Stelt voor de meesten wss niets voor, maar als je normaal niet tot nauwelijks een cyclus hebt en nu opeens wel en ook al zo snel, is dat gewoon supernieuws! Dat betekent dat ik eerder als verwacht ongesteld wordt en dus ook eerder weer voor een tp kan gaan!! Ook kan de uitgangsecho van 7 November gecanceld worden en hoef ik niet aan de Provera! Woeehoeee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi meiden,

 

ik wil mij ook alvast melden hier op het laatste bankje van 2011... toen ik dat las, moest ik even slikken , weet nog zoo goed dat we met oud en nieuw 2011 dat we toen een half jaar wisten dat t bij ons niet helemaal pluis zat, en dat we het volste vertrouwen hadden dat in 2011 onze wens uit zou mogen komen... en inderdaad....we zijn bijna een jaar verder....

 

beetje emo word ik ervan, aan de ene kant heb je niet door dat t een jaar verder is, omdat je bij de maand leeft, en nu dacht ik even aan dat ''proost schat op een leuk mooi en vooral vruchtbaar jaar'''en dan word ik er een beetje emo van ... maar goed, klaar met dat sentimentele gedoe:)

 

wij hebben 6x iui gehad, en mogen er (thank god) nog 3 doen, als dat niet lukt gaan we in februarie icsi doen, ik word over 2 weken ongeveer ongi(maar ja dat weet je bij mij maar nooit) en dan gaan we voor de 7e iui

 

Suuska, jou ken ik een klein beetje van ivf in rijnstate topic, wat irritant dat het umc utrecht dicht zit dan joh!! wij hebben trouwens besloten om voor de icsi toch in arnhem te blijven, onder een aantal voorwaarden die we hebben gehad, en daar heeft dr nap mee toegestemt:)

 

liminous, ik kan me heel goed voorstellen dat t voor jou wel een big deal is dat je een positieve ovulatie test hebt!! ik heb dat van mijzelf ook dit jaar niet gehad, en dan is dat een heel fijn vrouwelijk gevoel lijkt mij:) hopelijk zijn je natuurlijke wonders de wereld niet uit

 

Inge35, lijkt me heel rot als een cryo niet goed ontdooit.... daar houd je min of meer niet zo rekening mee lijkt me,,,....wat een domper dan..alvast heel veel succes in december...

 

belladonna, heerlijk zon lange vakantie:) is het daar dan warm weer?

 

maaikie en mar s: allebei van het oktoberbankje afgevallen... hopen dat dec meer geluk brengt... zou wel een fantastisch kado zijn voor kerstmis:)

 

hopelijk ben ik niemand vergeten,

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij hebben 6x iui gehad, en mogen er (thank god) nog 3 doen, als dat niet lukt gaan we in februarie icsi doen, ik word over 2 weken ongeveer ongi(maar ja dat weet je bij mij maar nooit) en dan gaan we voor de 7e iui

 

Suuska, jou ken ik een klein beetje van ivf in rijnstate topic, wat irritant dat het umc utrecht dicht zit dan joh!! wij hebben trouwens besloten om voor de icsi toch in arnhem te blijven, onder een aantal voorwaarden die we hebben gehad, en daar heeft dr nap mee toegestemt:)

Toch maar Rijnstate dus?

Ben benieuw naar die voorwaarden.

Fijn dat jullie nog een paar keer IUI kunnen doen, hopelijk gaat er eentje raak zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren voor gesprek geweest in zkh. Ga morgen beginnen met decapeptyl injectie's. Ik heb hier geen ervaring mee, maar als het goed is word ik dan over twee weken ongeveer weer ongesteld. Dit is m'n eerste terugplaatsing cryo. Wel spannend werkt toch allemaal weer anders dan een verse tp.

Hoop op goede resultaten op dit bankje!

 

Liefs Mar

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey dames,

 

suuska je vroeg naar de voorwaarden? een voorwaarde is, dat ik omdat ik wisselend op puregon reageer, dat we het dan ook een keer met menopur gaan proberen,

en dat ik per se 2 emmies terug wil hebben, (als die er zijn) en ik ben nog lang geen 36, wat de regel is...

 

dat waarom echt 2 punten waar ik mee zat, plus dat we na de iui meteen door mogen en niet op een wachtlijst hoef te staan, dat was ook en voordeel,

 

t enige wat ik nog bespreken wil is de pijnstilling tijdens de punctie, want dit vond ik bij de overstimulatie echt te weinig,.. echt pijn

 

mar s spannend mij, lijken die op puregon spuitjes?

 

liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mar spannend weer! Enne Decapeptyl voor een cryo tp? Daar heb ik nog nooit van gehoord hahaha.. Krijg je een tp in een gestimuleerde cyclus dan? Moet je daarna dan ook nog Puregon of Gonal F ofzo spuiten? Want bij de decapeptyl wordt je eigen cyclus helemaal stil gelegd..

 

Hoopvol, hoe oud ben je dan als ik vragen mag? Ik zou ook graag 2 emmy's teruggeplaatst willen hebben.. Als het aankomende keer met 1 emmy weer niet lukt ga ik dat toch eens opperen.. Ik ben nog maar 24 en regel bij ons is dat ze geen 2 emmy's terug plaatsen. Alleen als je eind 30 bent of aan je laatste poging zit.. Maja, als je aan je laatste poging zit.. Sommigen hebben dan nog maar 2 terugplaatsingen gehad.. Wij gaan inmiddels voor de 5e keer.. Vragen kan natuurlijk altijd, al heb ik er een hard hoofd in dat ze er toestemming voor geven..

 

Ik verwacht Dinsdag of Woensdag mn ongi.. Als het hetzelfde verloopt als de laatste keer, zou ik rond 23/24 November de tp hebben! En dan rond 5/6 December de bloedtest als dat nog nodig is! Kom maar op, ik ben wel in voor een mooi sinterklaas cadeau :D

 

Heb gisteren mee gedaan aan een bel en win spel van de WIJ jonge ouders.. Ennnn... Heb gewonnen!! Een Dushi go with the flo baby bedset twv 190 euro!.. Zooooo gaaf! Nu maar hopen dat ik er ooit wat aan heb :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Owja, mocht alles volgens plan verlopen en de aankomende tp weer mislukken.. Dan kom ik in December 2x op het wachtbankje.. Als het zou mislukken dan ben ik rond 2/3 December ongesteld, dus dan 18/19 weer een tp en dan dus eind December weer testen.. Mits ik natuurlijk niet weer een maand verplichte rust moet hebben..

 

Haha zoals jullie zien ben ik nog steeds niet heel erg hoopvol tov de cryo's.. Laten we hopen dat ik het fout heb!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dames,

 

Ik denk dat ik me aan kan sluiten bij dit groepje... Na twee jaar actieve kinderwens en aansluitend de bijbehorende onderzoeken (geen specifieke uitkomst, ws geen of slechte eisprong) gehoopt op start iui september. Helaas door cyste in de eierstok niet gestart. Wegens lage voorraad eicellen nieuw voorstel;per cyclus nav aantal eitjes besluiten tot iui danwel ivf. Helaas in oktober tot grote teleurstelling nog steeds aanwezigheid cyste. Voorstel artswederom tot de volgende cyclus te wachten. Volgende menstruatie verwacht (...) eind november en dan hopelijk eindelijk actief aan de slag. Want dit voelt als kansloos wachten. Alle dames deze periode veel succes gewenst!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@liminous ik heb van mezelf geen goede cyclus, dus die word id stil gelegd. Over twee weken ga ik er ook progynova bij gebruiken. Om een mooi bedje voor de cryo te maken! En daarna weer aan de utrogestan bollen. Jij hebt ook een tp van cryo toch? Is bij jou de behandeling anders? Ik hoop dat je twee Emmy's terug mag plaatsen, je kunt het allicht vragen toch! Bij mij zal dit nooit een optie zijn, ik heb een aangeboren afwijking aan m'n baarmoeder, die bestaat uit twee delen dus ik heb maar ruimte voor 1. Ik hoop dat je snel je prijs in gebruik kunt gaan nemen!

@ hefst80 welkom bij de club!

Link naar reactie
Delen op andere sites

welkom herfst

 

liminous, dan schelen we neit veel, ik ben 22... en heb ook gezegd dat ik anders ergens anders heen ging als ze er geen 2 terug willen plaatsen.. btw in radvoud staan ze er ook meer voor open weet niet of je er open voor staat om naar een ander zh te gaan?

 

mar s jeetje meid wat erg van je baarmoeder... en weten ze hoe dat komt?

 

hier niks te melden.... rustig

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden