Hoi fee,
Er worden in Nederland drie IVF pogingen vergoed, maar zolan je het financieel, emotioneel en fysiek op kunt brengen kun je in principe ne zolang doorgaan als je wilt. Uiteraard moet het ziekenhuis daar dan ook wel achter staan. Maar.....zover is het natuurlijk nog lang niet! Eerst beginnen met poging 1 en daarna telkens de volgende stap bekijken.
Hoeveelmpogingen je nodig heb valt echt weinig van te zeggen. Het hangt van zoveel dingen af en op het eind heb je ook altijd nog een beetje geluk nodig. Bij sommigen is het meteen de eerste poging raak, anderen hebben tien terugplaatsingen nodig en weer anderen worden helaas nooit zwanger.
Verzekeringtecnisch kun je volgens mij wel terug van IVF naar Iui, maar de meeste ziekenhuizen staan daar niet zo positie in. Maar ook dat is niet iets om nu al over na te denken meid, misschien ben je van de eerste ronde gewoon zwanger straks! Alles kan.
Oh, hoe we dat financieel doen sparen en andere dingen, zoals bijvoorbeeld vakantie, laten. Wij zijn niet op huwelijksreis geweest omdat deze wens groter is. Maar ook daar zou ik me nu nog niet mee bezig houden. Alle kans dat hè helemaal niet nodig is en dat je mag gaan sparen voor de babykamer.
In ieder geval heel veel succes,
Henne

Met citaat reageren

Favorieten/bladwijzers