Ga naar inhoud

Wanneer terug plaatsing na punctie?


Wish

Wanneer was de terug plaatsing? (punctiedag is 0)  

147 leden hebben gestemd

  1. 1. Wanneer was de terug plaatsing? (punctiedag is 0)

    • 2 dagen na punctie
    • 3 dagen na punctie
    • 4 dagen na punctie
    • 5 dagen na punctie


Aanbevolen Berichten

Wat ik me af vroeg is op welke dag na de punctie de meeste terug plaatsingen zijn.

 

Het gevoel van mij en mijn vriend is dat 5 dagen na de punctie best lang is en de vorige keer is de tp op dag 5 geweest en dit is toen helaas ook niet goed gegaan.

 

 

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wish

 

 

 

Ik heb 2x terugplaatsing gehad op dag 3 na de punctie.

 

Volgens mijn dokter kan de embryo het beste zo snel mogelijk in de baarmoeder geplaatst worden, omdat die zich daar beter zal ontwikkelen.

 

Maar ieder ziekenhuis zal idd zijn eigen beleid hebben daarover.

 

 

 

Groetjes

 

Daniella

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de eerste poging was de TP 2 dagen na de punctie omdat er maar 1 bevruchting was.

 

De tweede poging was het 3 dagen later omdat er 2 bevruchtingen waren en ze eerst gingen kijken welke de beste was.

 

 

 

Wat ik eruit begreep is 3 dagen bij het VU de norm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo Wish

 

 

 

 

 

onze eerste poging was een 5-daags emmietje (blastocyste)

 

de 2 cryootjes ook.

 

toen geen zwangerschap

 

 

 

onze tweede poging was een 3-daagse (8-cellige), geen cryos en hier zijn onze jongens uit ontstaan.

 

 

 

laatste poging weer een tp op dag 3 na de punctie (8-cellige), 2 cryos maar geen zwangerschap, de cryo(s) zal op dag 3 na de eisprong teruggeplaatst gaan worden

 

 

 

 

 

succes!

 

 

 

liefs

 

Babeth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi lieverd,

 

 

 

Hier in het EMC is het ook ´standaard protocol´ 3 dagen na punctie. Ze vinden dat het t beste is om de emmie(s) zo snel mogelijk in de 'natuurlijke omgeving' terug te plaatsen, waar het hoort.

 

Zoals je weet de laatste keer 1x 8-cellig en 1x een blasto...

 

 

 

Liefs en sterkte met het wachten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie hebben ons erg goed geholpen.

 

Vanmorgen kregen we te horen dat maandag de tp zou zijn.

 

5 dagen na punctie.

 

Wij gaven aan dat we dit te lang vonden duren.

 

De embryologe gaf meteen aan dat het morgen ook zou kunnen gebeuren.

 

Ze kunnen dan geen assisted hatching toepassen, maar goed, daar geloven wij niet zo in. (onze gyn ook niet)

 

Als we tot maandag zouden wachten was er ook minder kans op cryo's.

 

We vroegen bedenktijd.

 

Ik heb naar de Geertgen gebeld. De assistente zou het meteen na gaan vragen.

 

Na 5 min. belde ze terug dat de gyn zei dat we morgen de tp moesten doen.

 

 

 

Dus, morgen is de tp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 3 terugplaatsing gehad en alle 3 4 dagen na de punctie, we lopen in Zwolle.

 

Van de 1ste keer ben ik zwanger geraakt en hebben we een mooie zoon mogen krijgen.

 

De 2de TP niet zwanger

 

De 3de TP wel zwanger van een tweeling maar 23 mei en 2 juli een miskraam gehad

 

 

 

Ik heb alle 3 de keren 2 emmies teruggeplaatst gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie hebben ons erg goed geholpen.

 

Vanmorgen kregen we te horen dat maandag de tp zou zijn.

 

5 dagen na punctie.

 

Wij gaven aan dat we dit te lang vonden duren.

 

De embryologe gaf meteen aan dat het morgen ook zou kunnen gebeuren.

 

Ze kunnen dan geen assisted hatching toepassen, maar goed, daar geloven wij niet zo in. (onze gyn ook niet)

 

Als we tot maandag zouden wachten was er ook minder kans op cryo's.

 

We vroegen bedenktijd.

 

Ik heb naar de Geertgen gebeld. De assistente zou het meteen na gaan vragen.

 

Na 5 min. belde ze terug dat de gyn zei dat we morgen de tp moesten doen.

 

 

 

Dus, morgen is de tp!

 

 

 

Goed zo, Wish! Morgen tp. Hoop het zo voor jullie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

 

 

Mijn 1e tp was na 4 dagen, de 2 volgende keren na 3 dagen (en zie hier, het resultaat...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Wish,

 

 

 

Is bij jou de terugplaatsing ook in Genk gedaan?

 

 

 

Bij mij vielen de 3e en 4e dag na de punctie net als bij jou in het weekend en zijn de twee emmies uiteindelijk op dag 5 teruggeplaatst.

 

 

 

Tot nu toe is er in elk geval ééntje blijven plakken :good1:!

 

 

 

Groetjes,

 

Linda

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je! Ik durf het nog bijna niet te geloven, hoor. Ben nog steeds bang dat het weer mis zal gaan: bij de vorige poging waarbij ik zwanger raakte, zagen we na 9 weken bij de echo dat de zwangerschap was afgebroken.

 

 

 

Dit keer mocht ik al wat eerder een echo laten maken, bij 6 en een halve week en er klopte al een hartje. Dinsdag de tweede echo, spannend...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.



  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden