Ga naar inhoud

namen kiezen pffff

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

aaaaahhhhhh ik wordt er echt maf van

zoooo moeilijk

we hebben echt hele verschillende ideeen over wat we leuk vinden

en dat is dan nog maar de 1e naam

verder wil ik heel graag vernoemen (ja ik weet het oudbollig )

de peter en meter worden bram en cindy

hoe ik daar een leuke 2e naam voor een jongen of meisje van moet knutselen geen idee

het enige waar ik op kom is Brandy of Brindy maar dat is het ook net niet

verder wil ik graag bij een meisje de oma's vernoemen en die naam heb ik al wel bedacht

de ene oma heet Hella (Helena)en de andere Elly (Petronella)en ik denk dat dat Ella als vernoeming gaat worden maar

dan de opa's als het een jongen word daar zit al weer een kink

de ene heet Ton (Antonius ) en de andere Jos (Josephus)

wat ik daar van kan bakken weet ik nog niet

help !!!!!!!

iemand tips trucs websites

iets anders wat kiezen makkelijker maakt

Geplaatst

Ik ben nog aan het lachen om Brindy .. haha. Die zou ik niet kiezen.

Ik kan je niet echt helpen. Lijkt me echt lastig als je het samen niet eens kan worden.

Voor de jongensvernoeming zou je misschien ook alle 2 de opa's apart kunnen doen? Dus dat je kindje 3 namen krijgt?

Geplaatst

Oeps.. moeilijk hoor Pleun.. zou het niet weten; je wilt zoveel mensen vernoemen!

Wij hebben het makkelijk.. nou ja, makkelijk.. de 1e naam vond ik moeilijk - ook al is het een meisje - dus mijn lief kwam op een gegeven moment met een mooie naam. De vernoeming van de 2e en 3e naam was makkelijk voor ons.. die stonden eigenlijk al vast voordat we met het hele IVF gebeuren zouden beginnen - voor een meisje dan...

2e naar de overleden (vorige) vriendin van mijn lief en de 3e naar mijn mama...

Heel veel succes met speuren en wellicht dat anderen op het forum je wat betere tips of verwijzingen kunnen geven...

Lfs,

San

Geplaatst

't is voor ons nog veel te vroeg maar ook hier al (vier jaar) een namendiscussie. Meisjesnamen genoeg, maar we hebben echt ongelogen in die vier jaar nog geen jongensnaam kunnen bedenken die we beiden leuk vinden én die klinkt met de achternaam. Vernoemen is bij ons niet echt aan de orde, maar mijn man is koreaans, dat maakt het ook niet echt makkelijk. Een kindje met een aziatisch uiterlijk (mijn baluwe ogen en blonde haar zal ' t niet krijgen :-)) en een aziatische achternaam kun je ook geen Kees noemen ;-)

Pleun jullie maken het jezelf helemaal niet gemakkelijk door zoveel namen te combineren!!! Misschien iets minder letterlijk? Van Bram en Cindy kan ik best Carmen maken of Brian. Dan gebruik je wel uit beide namen letters. En anders idd drie namen en degene die je het leukste vindt, of een combi als roepnaam? Dat hebben mijn zus en zwager gedaan, mijn neefje heet naar drie opa's: Willem Hendrikus Cornelis (het arme kind), zijn roepnaam is Wim.

Succes met puzzelen :-)

Geplaatst

ik ben nu ook aan het denken om als het een meisje wordt haar peettante en beide om's te vernoemen

en bij een jongen dus de peetoom en de opa's

dus dan wordt het roepnaam-cindy-hella-elly of roepnaam-bram-jos-ton of iets wat er oplijkt qua volgorde

Gast estrhalita
Geplaatst

Moeilijk maak je het jezelf. Wij hebben niet aan vernoemen gedaan. Alleen toen ik zwanger was van Robbie overleed mijn schoonmoeder op eens dus op haar sterfbed hebben we beloofd haar te vernoemen. Zij heet Alie, maar ja om je zoon nu Ali te noemen (terwijl wij beide hollands zijn) dus Robbie heet Robbert Alie, roepnaam Robbie. Jens is niet vernoemt. Succes

Geplaatst

Lastig parket inderaad.

Vind de namen die Henne opschreef wel een goeie hoor. Carmen/Brian.

Wij zijn het al helemaal eens over de naam,ook wij willen gaan vernoemen. Ons kindje krijgt de roepnaam,de 2e naam wordt een naam die mijn vriend al jaren helemaal geweldig vind (maar ik vond het niet mooi als roepnaam),en de 3e naam wordt de naam van mijn vriend's vader.

Kan zowel voor jongen als meisje.( wel op de franse manier)

Mijn vriend's vader is helaas niet meer in leven.

Succes met kiezen!

Geplaatst

He Pleun,

Wat moeilijk zeg zal denk ik ook kijken naar een naam wat er in de buurt komt of een verbastering er van zo hebben wij het in iedergeval wel gedaan.

Wij hebben dan ook doopnamen de 2e naam is een verbastering van mijn vaders naam die helaas al meer als 13 jaar geleden is overleden en de 3e naam is de doopnaam van onze donor en tevens een verbastering van de naam van mijn schoonvader dus zo hebben wij ze alle drie vernoemd.

Maar voor ons was de roepnaam veel moeilijke wij hebben ook z'n verschillende ideën over een naam maar we zijn er sins gisteren uit het wordt denaam die ik gewoon heel erg mooi vind en mijn hub eigenlijk te lang maar hij vind het wel een mooie naam zijn favoriet is helaas 2 weken geleden hier bij de overburen geven dus hij had eigenlijk geen goed altenatief;)

Ik heb trouwens gewoon het boekje voornamen gekocht en deze helemaal door gekeken en hebben

daar dan ook de verbasteringen uit kunnen halen.

Veel succes met kiezen

Geplaatst

hoi hoi!

wij hebben alleen roan gedaan omdat mijn vader Roelf heet en mijn man zijn vader Johan. vandaar de rest vonden we gewoon mooi:)

suc6 met namen!

liefs

Desiree

Geplaatst

Wij hebben de vorige keer ook lang zitten zoeken om te vernoemen. Maar omdat we er niet uit konden komen hebben we het helamaal niet gedaan. En dit keer ook niet.

Wij zitten meer met de voornaam. Ik twijfel nog steeds....

Geplaatst

Wij hebben het helemaal makkelijk gehouden...onze zoon heeft maar 1 naam; RUBEN. Hij is ook niet vernoemd naar iemand, vonden het gewoon een mooie naam.

We wilden eigenlijk allebei maar 1 naam, de reden die meespeelt is het feit dat onze ('mijn') oudste zoon ook maar 1 naam heeft; Yordi (ook niet vernoemd naar iemand).

Yordi was bij mijn ouders het 1e kleinkind, daarna hebben ze nog 4 kleinkinderen gekregen die wel allemaal vernoemd zijn naar opa's/oma's/tantes/ooms. Daarna is Ruben geborden, kleinkind nummer 6. Om hem nou ook te gaan vernoemen naar opa's/oma's enz. vond ik niet leuk.

De ouders van mijn vriend hebben 2 kleinkinderen...2 meiden ook al vernoemd. Wel hebben we over de (voor)naam zitten twijfelen om ons zoontje te vernoemen naar mijn schoonvader die in april overleden is. Zijn naam was Theo maar dat vonden we beiden niet zo'n leuke naam voor ons zoontje. Dus toen hebben we maar de knoop door gehakt en hebben we de kleine één naam gegeven die we gewoon mooi vonden.

Geplaatst

ik heb ook over 1 naam zitten denken maar ergens voelt dat niet goed

wij hebben allemaal minimaal 3 namen

en 1 naam is ook zo maar 1 naam

beetje alleen is ook maar alleen gevoel

klinkt mss ver gezocht maar dat is mijn gevoel

maar als je dan toch extra namen zoekt dan lijkt vernoemen normaal om te doen

mss dat jullie me nog kunnen helpen

mijn broer heet bram en daar kun je Abraham van maken als doopnaam

maar wat zou daar de vrouwelijke vorm van zijn

en wat de ouderwetse naam van cindy gaat zijn kan ik ook niet bedenken

ik vindt alleen cinderella als ik ga zoeken maar waar zou cindy nou van afgeleid zijn

en wat gaat daar dan de mannelijke vorm van zijn

ik bedoel mijn 2e naam is jacoba als ik een jongen geweest zou zijn had dat jacobus geweest (mijn oma jacoba had als roepnaam koos)

en bv mijn 3e naam is geertruida dat zou mannelijk geerardus oid geweest zijn(mijn oma geertruida had als roepnaam truus )

maar wat is dat voor bram en cindy

Geplaatst

Cindy: Een van oorsprong Griekse naam. Cynthia was een bijnaam van de Godin Artemis, tegenhangster van de Romeinse Diana. Dat is trouwens best toepasselijk want Artemis was de godin van de jacht maar ook de vruchtbaarheidsgodin :-)

Volgens een andere lijst kan het ook van Lucinda of idd Cinderella komen. En Lucinda komt dan weer van het mannelijke Lucian, dat betekent licht. Ook best mooi!

Abraham betekent iets van de goddelijke vader/ vader van de menigte. Je kunt daar bijvoorbeeld Abby / Abigail van maken, dat betekent vreugde van de vader.... is wel niet helemaal hetzelfde, maar het komt wel samen.

Goh...leuke hobby dit hihi. Ik heb toevallig van iemand een oud nummer van het blad 'Kindje op komst' gekregen, daar staan 13 pagina's met namen in, erg handig. Wil zelf nog een leuk boekje kopen, maar hier vermaken we ons al wel mee. Het moeilijkste wordt de koreaanse naam. Geloof dat het traditie is dat mijn schoonvader die kiest.....en dát vind ik toch best moeilijk. Misschien kan hij drie opties geven ofzo dat we zelf wel keuze hebben. Zou ze zelf toch ook niet kunnen verzinnen dus zijn hulp hebben we sowieso nodig. Zou trouwens lachen worden als we de beide opa's wilden vernoemen: wie Gerrit-Jan en Si-Kan kan combineren krijgt van mij de posting of the day award ;-)))

Geplaatst

Henne,kiezen jullie als voornaam dan wel een koreaanse naam,of nederlands?

Of is het de bedoeling dat de 2e naam koreaans wordt?

Geplaatst

ja leuk he

je moet maar een hobby hebben he

en idd gerrit-jan en si-kan combineren die persoon gaat door voor de koelkast

die sturen we zoiezo een puzzelboekje

Geplaatst

Johanna Cornelia en Soon-Bok is ook leuk. Voor wie het bankstel erbij wil hebben ;-)

Het liefste heb ik een koreaanse naam die je dan voor de roepnaam kunt verwestersen. Zo heet mijn schoonzusje You-Gin, maar wordt ze Gina genoemd. Maar dat is echt ontzettend moeilijk. Koreaanse namen bestaan uit twee klanken die samen en betekenis hebben. Er zijn wel vaste of veel voorkomende combinaties, maar in principe wordt het samengesteld op basis van familienamen ed. Zo hebben mijn neefjes beiden één klank van de naam van mijn man in hun naam. Ik kan natuurlijk wel met namen van sporters (voetballers!) e.d. een namenlijstje maken, maar het moet dus ook in de familie passen. In de praktijk zullen ze dus wel een westerse naam als eerste naam krijgen en dan en koreaanse als tweede. Maar een leuke puzzel is het wel voor de komende maanden :-D

Geplaatst

was het niet een koreaan team die bij het voetballen wel 3x een kim hadden als voor of achternaam

dus een kim is volgens mij dan altijd goed

Geplaatst

Kim is de achternaam, net als Lee en Park (en veel meer achternamen zijn er ook niet hihi). In het koreaans komt eerst de achternaam en dan de voornaam. Dus Ban Ki-Moon (van de VN) heet Ki-Moon van voren en Ban van achteren. Wordt heel vaak fout gedaan, hebben ze het over meneer Ki-Moon ofzo, dat is dus hetzelfde als meneer Jan Peter :-D

Geplaatst
ik heb ook over 1 naam zitten denken maar ergens voelt dat niet goed

wij hebben allemaal minimaal 3 namen

en 1 naam is ook zo maar 1 naam

beetje alleen is ook maar alleen gevoel

klinkt mss ver gezocht maar dat is mijn gevoel

maar als je dan toch extra namen zoekt dan lijkt vernoemen normaal om te doen

mss dat jullie me nog kunnen helpen

mijn broer heet bram en daar kun je Abraham van maken als doopnaam

maar wat zou daar de vrouwelijke vorm van zijn

en wat de ouderwetse naam van cindy gaat zijn kan ik ook niet bedenken

ik vindt alleen cinderella als ik ga zoeken maar waar zou cindy nou van afgeleid zijn

en wat gaat daar dan de mannelijke vorm van zijn

ik bedoel mijn 2e naam is jacoba als ik een jongen geweest zou zijn had dat jacobus geweest (mijn oma jacoba had als roepnaam koos)

en bv mijn 3e naam is geertruida dat zou mannelijk geerardus oid geweest zijn(mijn oma geertruida had als roepnaam truus )

maar wat is dat voor bram en cindy

hebben hun geen tweede naam

Geplaatst

ja wel maar dat is hun eigen peter en meter en dan zou ik dus mij kind vernoemen naar de peter of meter van ons kind zijn eigen peter en meter en niet naar hun

snap je m nog?

Geplaatst

wij hebben gewust er voor gekozen om het kindje niet te vernoemen naar iemand

omdat we zowiezo geen keuze kunnen maken, ik het nogal ouderwets vind en je de kans hebt dat er iemand jaloers word die niet vernoemd word

Geplaatst

Hmmm, misschien BRAm en cinDy= BRAD en brAM en cindY= AMY

Lastig hoor. Wij willen ook gaan vernoemen naar onze opa's en oma's. En wij hebben dan wel geen doopnamen of peters en meters, maar doen het gewoon omdat ze speciaal voor ons zijn (geweest).

Opa's John en Arie= Arohn of Johrie en oma's Nel en Geraldine= Neldine. Vonden we wel leuk.

Johrie kan voor een meisje en een jongen. En aangezien we 2 meiden gaan krijgen, worden de 2e namen dus Johrie en Neldine.

Geplaatst

Lekker herkenbaar: het namen dilemma. Wij vinden 1 naam voor een kindje genoeg, maar wij zijn dan ook niet gelovig. Wij zijn 2 weken voordat Julian geboren werd nog gewijzigd van naam, haha. Wisten het daarvoor echt niet zeker. Voor een meisje wel trouwens en die naam houden we in gedachten, mocht er zich ooit een (zwangerschaps)wonder voordoen.

Je gebruikt ook altijd alleen de eerste naam natuurlijk, de tweede (en/of derde) zie je alleen op het geboortekaartje of als je kleintje later in het huwelijksbootje stapt ;-). Wij hebben onze kleine trots echter wel vernoemd, naar mijn man zijn broer die bijna 6 jaar terug overleden is. Zijn tweede naam is daarom Joshua (naar de naam Jos). Voor een tweede kindje zouden we dus (zeer hoogstwaarschijnlijk) maar 1 naam kiezen.

Heel veel plezier met het uitzoeken meiden!! Het is sowieso een wonder dat wij/jullie dat mogen toch? :-D

Lfs, Nienke

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden